Gå til innhold

Utdanning sier hvem du er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du har høyere utdanning enn de du tiltrekkes mot og da dere i forhold og du tjener mer. Er det felles økonomi eller er du sånn at du tjener mest og bare lever me  de for de dummere? 

Anonymkode: 21888...d84

What?

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du har høyere utdanning enn de du tiltrekkes mot og da dere i forhold og du tjener mer. Er det felles økonomi eller er du sånn at du tjener mest og bare lever me  de for de dummere? 

Jeg forstår ikke siste del av siste setning. Men jeg er gift med en som har lavere utdannelse enn jeg har (selv om jeg ikke generelt "tiltrekkes mot" folk med lav utdannelse). Men han er ikke "dummere", og vi har jobbet innenfor samme fagområde. Forskjellen er at han har jobbet seg oppover, mens jeg tok utdannelse i det som da var et nokså nytt fag. 

Vi har i perioder tjent omtrent likt, men jeg har også tjent mest i noen år. Vi har hatt felles økonomi hele tiden, jeg bidrar mest til regningskontoen. Er ikke det ganske normalt, enten inntektsforskjellen skyldes bransje, stillingsprosent eller andre ting? 

Kommer jo helt an på. Ved en god utdannelse lærer man å tenke mer abstrakt og har se ting i et annet lys enn andre på enkelte ting. 
Man tiltrekkes jo ofte folk som er på samme nivå som seg selv karrieremessig og sosialt. Det har jo litt med hvordan man kommuniserer og hvilke briller man ser verden med.

Folk finner ofte omgangskrets med folk som er i lignende situasjon eller sosial status. Fra topp til bunn.

Når det er sagt kommer det jo an på mennesker bak. Jeg hadde ei god venninne tidligere som var advokatfullmektig. Der var det rus, psykiatri, svindel og mye rart. 
Opplever at høye utdannelser innen juss gir mye trøbbel mtp rus og dårlige relasjoner. 
Jeg liker folk uavhengig av stillings tittel utifra hvordan folk er som menneske. Om jeg kan prate, diskutere, le og stole på. 
Det er mange drittsekker og små psykopater rundt om, de kamuflerer det gjerne bak en tittel, men når du blir kjent kommer det fram. 
Jeg jobber i en barnehage, og har utdannelse. Men har venner fra alle «grader» på rangen, og jeg velger folk etter om jeg liker de. 
min mor er verdens beste menneske, og den klokeste jeg vet. Hun har ingen utdannelse men har et stort hjerte og er hardtarbeidende i sitt yrke. 

laban skrev (På 20.8.2023 den 21.12):

Jeg forstår ikke siste del av siste setning. Men jeg er gift med en som har lavere utdannelse enn jeg har (selv om jeg ikke generelt "tiltrekkes mot" folk med lav utdannelse). Men han er ikke "dummere", og vi har jobbet innenfor samme fagområde. Forskjellen er at han har jobbet seg oppover, mens jeg tok utdannelse i det som da var et nokså nytt fag. 

Vi har i perioder tjent omtrent likt, men jeg har også tjent mest i noen år. Vi har hatt felles økonomi hele tiden, jeg bidrar mest til regningskontoen. Er ikke det ganske normalt, enten inntektsforskjellen skyldes bransje, stillingsprosent eller andre ting? 

Jeg vet ikkke hva som er normalt eller ikke. Jeg tror ikke jeg klarer å nå mine mål før jeg får grått hår, valker og har vaskebrett føles det som. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikkke hva som er normalt eller ikke. Jeg tror ikke jeg klarer å nå mine mål før jeg får grått hår, valker og har vaskebrett føles det som. 

Vaskebrett og valker hører ikke sammen faktisk. Vaskebrett er betegnelse på en veldig trent kropp. Noen kaller det også sixpack. Er man så godt trent har man ikke valker. 

Anonymkode: 8f59e...527

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vaskebrett og valker hører ikke sammen faktisk. Vaskebrett er betegnelse på en veldig trent kropp. Noen kaller det også sixpack. Er man så godt trent har man ikke valker. 

Vaskebrett er definisjon på at ansiktet er full av rynker. Ladestasjon er definisjon på at noen er lett på kroken. Så det brukes forskjellig. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vaskebrett er definisjon på at ansiktet er full av rynker. Ladestasjon er definisjon på at noen er lett på kroken. Så det brukes forskjellig. 

Aldri hørt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...