Gå til innhold

Burde man få bot etter inntekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller skal det være samme beløp for alle? Leste nettopp en artikkel der noen fikk over 600K i bot for å kjøre på rødt. Der får man visst bot etter inntekt. 
På en måte synes jeg dette er greit, siden en bot på 5000 kan svi for noen, men ikke i det hele tatt for noen med veldig stor inntekt.

Anonymkode: 04d69...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller skal det være samme beløp for alle? Leste nettopp en artikkel der noen fikk over 600K i bot for å kjøre på rødt. Der får man visst bot etter inntekt. 
På en måte synes jeg dette er greit, siden en bot på 5000 kan svi for noen, men ikke i det hele tatt for noen med veldig stor inntekt.

Anonymkode: 04d69...1b6

Jeg synes det er helt greit at det går etter inntekt.  Leste akkurat at å bli tatt for å kjøre med promille kostet 1,5 brutto månedslønn.  Det tror jeg svir for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha høy inntekt betyr ikke at man har god råd. Mange med høy inntekt har mye mer utgifter enn de med lav inntekt og er derfor ikke sikkert at man har mer å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg synes man skal bøtelegges etter inntekt. I hvert fall de bøtene som gis av politiet. Ikke parkeringsbøter fra parkeringsfirmaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det er etter inntekt til et visst punkt, men jeg stusser over bot på 600k for å kjøre på rødt lys.

En milliardær kan ha skyhøy inntekt eller null inntekt. Det blir ganske tilfeldig i sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det bør være likt for alle. Hvis en ikke har råd til bøter må man kjøre forsiktig, dette gjelder alle. 
Jeg fikk bor da jeg kjørte for fort en gang og den ble skrevet ut med det samme. Uavhengig av inntekt. 
 

Anonymkode: 315c1...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...