Gå til innhold

Hvordan finner dere ro?

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å trives og finne ro på ettermiddag og kveld? Jeg er edru i dag og da er bare hvert minutt så langt og meningsløst. Prøver å kose meg med fotballkamp, men kjenner bare hvor fryktelig ensom jeg er. Bortsett fra to timer med kommunen denne uken så har jeg ikke vært med andre mennesker hele uken. Hver dag oppleves så meningsløs. Håper det blir bedre når jeg får meg noe jobb, men hva hvis det ikke blir det? Får tanker om at da er ikke livet verdt det. Men jeg blir ikke å gjøre noe forsøk på å dø uansett. Det bare er vondt å kjenne på at det beste kanskje hadde vært å dø. Suges litt inn i et mørkt hull akkurat  nå. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474674-hvordan-finner-dere-ro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (8 minutter siden):

Hva gjør dere for å trives og finne ro på ettermiddag og kveld? Jeg er edru i dag og da er bare hvert minutt så langt og meningsløst. Prøver å kose meg med fotballkamp, men kjenner bare hvor fryktelig ensom jeg er. Bortsett fra to timer med kommunen denne uken så har jeg ikke vært med andre mennesker hele uken. Hver dag oppleves så meningsløs. Håper det blir bedre når jeg får meg noe jobb, men hva hvis det ikke blir det? Får tanker om at da er ikke livet verdt det. Men jeg blir ikke å gjøre noe forsøk på å dø uansett. Det bare er vondt å kjenne på at det beste kanskje hadde vært å dø. Suges litt inn i et mørkt hull akkurat  nå. 

Helt vanlig å lure på med ujevne og få mellomrom. Jobb burde du helt klart få deg, gradert. Du har mye energi og kan bruke den konstruktivt. Du hadde vært fin i voksenpsykiatrien som ansatt i liten stilling, men da MÅ du være stabil, så pasientene kommer i første rekke og ikke du. 

Anonymkode: e299f...35c

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt vanlig å lure på med ujevne og få mellomrom. Jobb burde du helt klart få deg, gradert. Du har mye energi og kan bruke den konstruktivt. Du hadde vært fin i voksenpsykiatrien som ansatt i liten stilling, men da MÅ du være stabil, så pasientene kommer i første rekke og ikke du. 

Anonymkode: e299f...35c

Nei blir ikke med det første at jeg går inn i stilling i psykiatrien. Men kanskje i framtiden. 

Vendi skrev (Akkurat nå):

Så leit å lese at du har det så vanskelig nå. Det er ikke noe godt å ha det sånn. Kan relatere til tankene dine om døden som en befrielse.

Men når det gjelder ensomheten, hva om du kan ringe foreldrene dine, barna dine, be dem på besøk eller spørre om du kan komme en liten tur til dem? Venninner?

Jeg har ingen venner å dra til..Synes dette med mine foreldre er litt vanskelig. Men bruker å snakke med mamma på telefonen. Kunne dratt på besøk til mamma litt oftere, men jeg har som oftest lyst til å dra etter kort tid. Samt jeg unngår å være for mye med henne når jeg føler meg nede for får dessverre ganske kort lunte da. 

Vendi skrev (Akkurat nå):

Huff, skjønner 😕 Men kanskje en telefonsamtale likevel hadde hjulpet litt?

Ellers er det vel bare å holde ut. Mange ganger har man jo ikke andre valg. Kanskje litt egenpleie kunne ha hjulpet? Ikke på ensomheten selvfølgelig, men på hvordan du føler deg? Ta en dusj, lag noe godt å spise, se på film/serie. Så plutselig har dagen gått og du kan ta kontakt med de som pleier å hjelpe deg (helsevesenet) i morgen. 

Og så har du jo dol da. Her kan du jo "prate" med noen :)

Jo DOL er fint å ha. Hehe. :)

Jeg kjøpte potetgull til kampen i dag og prøver å kose meg med det, men klarer det liksom ikke. Jeg vil bare at det skal bli kveld så jeg kan sove. Men har sovet litt for mye på dagen i dag så får vel neppe sove kl 22 liksom. Eller hvem vet. Jeg er vel litt sliten. 

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

Finner ikke ro jeg heller men prøver å gjøre det beste ut av det. Så hva gjør jeg? Jeg hører på poadcast : friminutt som jeg har hørt før om igjen. Dette fordi jeg synes podcasten er morsom og det hjelper litt og le. Jeg synes de er morsomme. Da glemmer jeg litt av det vonde samtidig så tegner jeg. På kveldene. 

Anonymkode: 2764c...73d

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leit at du sliter. Jeg sliter jeg også nå for tiden. Jeg prøver gjøre flere ting samtidig, som feks se på tv, høre musikk eller podcast samtidig som jeg fargelegger og skriver tekster/dikt/dagbok.

Anonymkode: 3563e...aeb

Fargelegge er jo koselig. Jeg øver på tysk, men interessen for det oppstod da jeg hadde en mild hypomani og nå når jeg er mer nede så er ikke interessen like stor. Jeg håper bare Litiumen beskytter meg fra å bli tungt deprimert. Jeg håndterer denne graden av det, men tung depresjon klarer jeg ikke fikse alene. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finner ikke ro jeg heller men prøver å gjøre det beste ut av det. Så hva gjør jeg? Jeg hører på poadcast : friminutt som jeg har hørt før om igjen. Dette fordi jeg synes podcasten er morsom og det hjelper litt og le. Jeg synes de er morsomme. Da glemmer jeg litt av det vonde samtidig så tegner jeg. På kveldene. 

Podcast er lurt ja. Jeg har begynt å høre på lydbøker og har funnet ut at jeg liker det. 

Glitter skrev (3 minutter siden):

Fargelegge er jo koselig. Jeg øver på tysk, men interessen for det oppstod da jeg hadde en mild hypomani og nå når jeg er mer nede så er ikke interessen like stor. Jeg håper bare Litiumen beskytter meg fra å bli tungt deprimert. Jeg håndterer denne graden av det, men tung depresjon klarer jeg ikke fikse alene. 

Det er koselig ja. Så kult å lære ett nytt språk da. Håper også litium vil beskytte deg. Og skulle det bli tung depresjon så har du jo hjelpen rundt deg, du trenger ikke fikse det alene.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er koselig ja. Så kult å lære ett nytt språk da. Håper også litium vil beskytte deg. Og skulle det bli tung depresjon så har du jo hjelpen rundt deg, du trenger ikke fikse det alene.

Sant nok. Jeg bare tenkte jeg skulle klare meg uten innleggelse helt til jeg skal i rusbehandling om litt under men måned. Det tenker jeg at jeg klarer. 

Kanskje ved behov kan jeg få litt tettere oppfølging av kommunen. Men jeg har bare vedtak på to timer i uken da. 

Endret av Glitter

Annonse

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg leser, nå har jeg fått dilla på hjemmet. 

Jeg synes det er slitsomt å lese. Har lest periodevis, men rekker aldri å lese ut boken før biblioteket vil ha den tilbake og det er så stress å fornye lånet. Men jeg fant sagaen om isfolket på lydbok så tenkte å høre på den når jeg skal sove. Jeg leste i bok nr tre, men den var kjedelig. Men den tar seg kanskje opp. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er deilig når en endelig kan sove ja. Da trekker jeg pusten også lytter jeg til en podcast så sovner jeg. 

Hvilken podcast sovner du til? Noen ganger hører jeg på regn i Spotify det er beroligende 

Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er slitsomt å lese. Har lest periodevis, men rekker aldri å lese ut boken før biblioteket vil ha den tilbake og det er så stress å fornye lånet. Men jeg fant sagaen om isfolket på lydbok så tenkte å høre på den når jeg skal sove. Jeg leste i bok nr tre, men den var kjedelig. Men den tar seg kanskje opp. 

Isfolket tar seg opp ja :) 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken podcast sovner du til? Noen ganger hører jeg på regn i Spotify det er beroligende 

Akkurat i det siste har det vært "fysisk for psykisk". Har også hørt på "Guro og guru". Det må være litt rolig tempo i praten. Har også hørt på Sinnsyn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...