Gå til innhold

Hvordan finner dere ro?

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (7 minutter siden):

Akkurat i det siste har det vært "fysisk for psykisk". Har også hørt på "Guro og guru". Det må være litt rolig tempo i praten. Har også hørt på Sinnsyn. 

Sinnsyn er nyttig men litt kjedelig 

Anonymkode: 2764c...73d

Fortsetter under...

Vhanja skrev (9 minutter siden):

What?! Bok tre er jo en av de beste. 😀 Sol ❤️

Jeg kom til side 60 sånn ca, og er ikke helt enig. Men som sagt den tar seg kanskje opp. 😁

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sinnsyn er nyttig men litt kjedelig 

Skal være litt kjedelig når en skal sove. 

UtakknemligDiva
Glitter skrev (5 timer siden):

Hva gjør dere for å trives og finne ro på ettermiddag og kveld? Jeg er edru i dag og da er bare hvert minutt så langt og meningsløst. Prøver å kose meg med fotballkamp, men kjenner bare hvor fryktelig ensom jeg er. Bortsett fra to timer med kommunen denne uken så har jeg ikke vært med andre mennesker hele uken. Hver dag oppleves så meningsløs. Håper det blir bedre når jeg får meg noe jobb, men hva hvis det ikke blir det? Får tanker om at da er ikke livet verdt det. Men jeg blir ikke å gjøre noe forsøk på å dø uansett. Det bare er vondt å kjenne på at det beste kanskje hadde vært å dø. Suges litt inn i et mørkt hull akkurat  nå. 

Ja hvordan finner man ro.. å jobbe, men det har du jo ikke (enda). 
Ellers er det generelt å distrahere seg med noe. Jeg har i dag lært meg om ingredienser i produkter, for å vite mer hva som bør og ikke bør brukes sammen, og hvordan det virker. 

Hører på litt podcast. Liker du Truecrime? 

Gå tur med hunder.

90tallsbarn skrev (13 timer siden):

Ja hvordan finner man ro.. å jobbe, men det har du jo ikke (enda). 
Ellers er det generelt å distrahere seg med noe. Jeg har i dag lært meg om ingredienser i produkter, for å vite mer hva som bør og ikke bør brukes sammen, og hvordan det virker. 

Hører på litt podcast. Liker du Truecrime? 

Gå tur med hunder.

Jeg hører ikke særlig på True crime, men hører på lydbøker om dagen. :) Noe av det jeg hører er jo forsåvidt sanne historier. 

Glitter skrev (På 20.8.2023 den 20.04):

Jeg kom til side 60 sånn ca, og er ikke helt enig. Men som sagt den tar seg kanskje opp. 😁

Skal være litt kjedelig når en skal sove. 

Tja jo ja nei nja. Kan både ligge og gruble eller sovne, det forskjellig. 

Hvis du har energi så hadde jeg prøvdt å oppsøkt plasser der det er mer folk.. en hobby, idrett eller noe? Trenings senter? Svømmehallen? Bare for å få litt andre innputt og bevegelse? Sitte på en cafe og se på de andre som går rundt. 

Anonymkode: cb391...f48

Annonse

Glitter skrev (På 20.8.2023 den 17.20):

Hva gjør dere for å trives og finne ro på ettermiddag og kveld? Jeg er edru i dag og da er bare hvert minutt så langt og meningsløst. Prøver å kose meg med fotballkamp, men kjenner bare hvor fryktelig ensom jeg er. Bortsett fra to timer med kommunen denne uken så har jeg ikke vært med andre mennesker hele uken. Hver dag oppleves så meningsløs. Håper det blir bedre når jeg får meg noe jobb, men hva hvis det ikke blir det? Får tanker om at da er ikke livet verdt det. Men jeg blir ikke å gjøre noe forsøk på å dø uansett. Det bare er vondt å kjenne på at det beste kanskje hadde vært å dø. Suges litt inn i et mørkt hull akkurat  nå. 

Se på videoer av Jonna Jinton. Hun bor vel omtrent på dine breddegrader 😊 det mest beroligende ever Glitter. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har energi så hadde jeg prøvdt å oppsøkt plasser der det er mer folk.. en hobby, idrett eller noe? Trenings senter? Svømmehallen? Bare for å få litt andre innputt og bevegelse? Sitte på en cafe og se på de andre som går rundt. 

Anonymkode: cb391...f48

Jeg skal etter rusbehandling få meg jobb med hjelp av jobbspesialist. Det tror jeg blir bra. :)

Kashmir skrev (1 time siden):

Se på videoer av Jonna Jinton. Hun bor vel omtrent på dine breddegrader 😊 det mest beroligende ever Glitter. 

Jeg hørte nettopp på Scorpions med Wind of change. Har elsket the Scorpions siden min pappa satte på albumet med blant annet Wind of change og here I am. Da var jeg 9 år og hadde det ellers ikke bra. Men disse to sangene fikk jeg pappa til å spille på repeat. :) De et beroligende. Og jeg fikk ut litt etterlengtet gråt i stad da jeg hørte på "Dire straight brothers in arms". Den hørte jeg for første gang 11 år gammel. Og strofen "every man has to die" gir meg like mye følelser da som nå. Men en ro. Og en lidenskap. Nå minnet du meg på hvor mye jeg får ut av musikk, tekster og melodier. Min mamma liker en sang hvis tonen er catchy. Hun legger ikke merke til tekst, budskap og følelser. Det er helt fremmed for meg. Det der har jeg definitivt etter pappas slekt. Samme med at jeg liker å synge og øve på teknikk og tone og innlevelse. Jeg har filmet meg selv mye for å høre på hva jeg trenger å øve på og forbedre. 

Jeg må gjenoppta mitt forhold til musikk. Jeg synger blant annet when a blind man cries av Deep purple som både min pappa og farfar og onkel har syngt foran publikum. Derfor betyr den sangen mye for meg. Jeg er kun en ok synger, men tar det igjen på teknikk og innlevelse. :)

En annen sang jeg synger med følekser er family portrait med Pink. Pga min egen oppvekst. 

Og Stay med Rihanna og Love the way you lie med Rihanna og Eminem pga mitt forhold fra 16-25,5 år

Musikk betyr mye for meg. Det må jeg finne tilbake til. Og som en siste, Dream theatre med the ministry of lost souls. Jeg er jenta i den sangen. 

Jeg skal sjekke ut Jonna Jinton. :)

Endret av Glitter

Du kan gå inn på aliexpress og kikke litt på diamond painting. Du trenger ikke lage bilder hvis det ikke frister, men du kan sjekke ut coasterene, brilleetuiene, notisbøker(der er det mange kjempefine) kort osv. Du trenger voks, en penn og en pinsett så er du igang. det er veldig beroligende for angst og tankekjør. Anbefales! Gjerne noen små poser til å samle drillene(perlene).Gi det en sjanse!

Glitter skrev (På 20.8.2023 den 17.45):

Jo DOL er fint å ha. Hehe. :)

Jeg kjøpte potetgull til kampen i dag og prøver å kose meg med det, men klarer det liksom ikke. Jeg vil bare at det skal bli kveld så jeg kan sove. Men har sovet litt for mye på dagen i dag så får vel neppe sove kl 22 liksom. Eller hvem vet. Jeg er vel litt sliten. 

Høres ikke ut som du har det så godt. Ensomhet er vondt å kjenne på. Er det noe frivillig der du bor? Delta på noe via kommunen som aktiv på dagtid for å komme deg litt ut? 

Anonymkode: 08882...e27

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ikke ut som du har det så godt. Ensomhet er vondt å kjenne på. Er det noe frivillig der du bor? Delta på noe via kommunen som aktiv på dagtid for å komme deg litt ut? 

Anonymkode: 08882...e27

Lite tilbud her, men planen er å komme meg ut i litt jobb etter rusbehandling. :)

Vhanja skrev (21 minutter siden):

Jeg elsker også de sangene med Scorpions (med "Here I am" så tenker du kanskje på "Send Me An Angel"?) og Dire Straits. Musikk er så givende og emosjonelt. ❤️ 

Dire status har mange fine

Annonse

tilstede skrev (7 timer siden):

Du kan gå inn på aliexpress og kikke litt på diamond painting. Du trenger ikke lage bilder hvis det ikke frister, men du kan sjekke ut coasterene, brilleetuiene, notisbøker(der er det mange kjempefine) kort osv. Du trenger voks, en penn og en pinsett så er du igang. det er veldig beroligende for angst og tankekjør. Anbefales! Gjerne noen små poser til å samle drillene(perlene).Gi det en sjanse!

Hva gjør du med bildene etterpå? Mange av dem er pene men jeg vet det er beroligende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...