Gå til innhold

Positive og negative sider ved innleggelse?

Anbefalte innlegg

Hva er de positive og negative sidene ved innleggelse for deg? 

For meg er det positive at man alltid har personale rundt seg som en kan snakke med med en gang, og det negative er at det ofte er vanskelig å komme hjem igjen da en ikke har den tryggheten lenger. 

Anonymkode: 6e6b2...81e

Fortsetter under...

Å ha folk rundt seg, å få skjermet seg fra verden som et vanskelig. Å få hjelp det med man har som problemer der og da. 

Det negative er vel at en kan bli litt passiv og at overgangen med å komme hjem kan være tung i noen tilfeller. 

Glitter skrev (48 minutter siden):

Å ha folk rundt seg, å få skjermet seg fra verden som et vanskelig. Å få hjelp det med man har som problemer der og da. 

Det negative er vel at en kan bli litt passiv og at overgangen med å komme hjem kan være tung i noen tilfeller. 

Helt enig. 

Det positive er jo at det jobber folk der 24/7 om man trenger å snakke, og det å bare ligge i en seng hele dagen når man er dårlig. 

Så er det positivt å reise hjem når man er bedre. 

Det negative er at jeg måtte dele bad og at det ikke var lås på døren. 

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Det positive er jo at det jobber folk der 24/7 om man trenger å snakke, og det å bare ligge i en seng hele dagen når man er dårlig. 

Så er det positivt å reise hjem når man er bedre. 

Det negative er at jeg måtte dele bad og at det ikke var lås på døren. 

Ikke lås på døren!?

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei og de hadde de fjernet for lenge siden og jeg forstår ikke hvorfor. 

Så utrolig merkelig. Både på akuttpost, andre sykehusposter og DPS jeg har vert på har der vert lås. (Også har de ansatte nøkkel så de kan låse opp da).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig merkelig. Både på akuttpost, andre sykehusposter og DPS jeg har vert på har der vert lås. (Også har de ansatte nøkkel så de kan låse opp da).

Ja det er merkelig, på en psykosepost jeg var på kunne jeg låse døren og hadde eget bad. Der låste de seg bare inn, rart at man ikke skal få låse døren. Og første gang jeg var der hadde jeg lås og låste døren, da flyttet de meg til et rom uten lås selv om de hadde nøkkel. 

Har aldri vært innlagt og det er min aller største frykt. Har slitt med angst, og blir da livredd for at jeg mister det helt og ender opp på psykiatrisk. Men det skjer jo ikke. 
En venninne av meg var innlagt i vår. Hun var bare nedslitt og tom. Der fikk hun bli med på turer og fikk snakke med folk. 
Hun sier selv det var mer som brannslukking. Fikk ikke noe skikkelig behandling og kom ut frisk. Det var mer for å få henne på beina igjen. 
Hun har psykisk utviklingshemmet barn og mange barn, pluss flere fysiske sykdommer, og til slutt sa kroppen stopp.

Problemet med innleggelser er jo at folk kan bli institusjons avhengig, at overgangen fra sykehus og hjem til for voldsomt. Spes hvis en har vært innlagt lenge. Da er det fint med perm og slikt 

Anonymkode: a63a0...494

stjernestøv skrev (På 20.8.2023 den 19.31):

Ja det er merkelig, på en psykosepost jeg var på kunne jeg låse døren og hadde eget bad. Der låste de seg bare inn, rart at man ikke skal få låse døren. Og første gang jeg var der hadde jeg lås og låste døren, da flyttet de meg til et rom uten lås selv om de hadde nøkkel. 

Såpass. Det er skikkelig dårlig da. Jeg føler meg tryggest med låst dør, har opplevd flere ganger at andre pasienter har kommet inn på mitt rom.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har aldri vært innlagt og det er min aller største frykt. Har slitt med angst, og blir da livredd for at jeg mister det helt og ender opp på psykiatrisk. Men det skjer jo ikke. 
En venninne av meg var innlagt i vår. Hun var bare nedslitt og tom. Der fikk hun bli med på turer og fikk snakke med folk. 
Hun sier selv det var mer som brannslukking. Fikk ikke noe skikkelig behandling og kom ut frisk. Det var mer for å få henne på beina igjen. 
Hun har psykisk utviklingshemmet barn og mange barn, pluss flere fysiske sykdommer, og til slutt sa kroppen stopp.

Problemet med innleggelser er jo at folk kan bli institusjons avhengig, at overgangen fra sykehus og hjem til for voldsomt. Spes hvis en har vært innlagt lenge. Da er det fint med perm og slikt 

Anonymkode: a63a0...494

Hva er grunnen til at du er redd for å bli innlagt?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Såpass. Det er skikkelig dårlig da. Jeg føler meg tryggest med låst dør, har opplevd flere ganger at andre pasienter har kommet inn på mitt rom.

Ja det er dårlig, jeg har opplevd andre pasienter som kom inn på rommet mitt. Sist jeg var der var det ulovlig å gå inn på andres rom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...