Gå til innhold

Er chatten til mental helse litt meningsløs? Hva er din erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger chattet med mental helse, men de har vel en tidsbegrensning på 10 min eller noe sånt? Har i alle fall flere ganger opplevd at jeg akkurat har begynt å snakke om det som er vanskelig eller sagt at jeg er på randen av å ta selvmord, også svarer de "tiden er dessverre over nå, håper du får en fin kveld videre".... Altså?

Anonymkode: 44dd4...07f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja... enig med deg. 

Anonymkode: 781f2...d9f

Det er utrolig leit egentlig. Har mye bedre erfaring med kirkens SOS, de bruker ofte opp mot 1 time og avslutter samtalen der det blir naturlig.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er utrolig leit egentlig. Har mye bedre erfaring med kirkens SOS, de bruker ofte opp mot 1 time og avslutter samtalen der det blir naturlig.

Ja. Har brukt det noen ganger, sånn ut av ren desperasjon. Samtalen ender alltid med en følelse av provokasjon og/eller avvisning. Det er noe galt med å ønske en en fin kveld videre når en nettopp så vidt har klart å skildre ganske alvorlige tanker i de kanskje 2-3 meldingene man rekker, før man avfeies med "nei, off da" og smilies som ❤️, 🌻 osv. 

Skal prøve huske på det du skriver der, men prøver å ikke komme dit igjen at jeg tyr til sånne type hjelpetjenester. Blir så mye skam og angst I etterkant. Itillegg er jeg ikke kristen. 

Hva med deg? Hvorfor opprettet du tråden akkurat i dag og har da fått grei hjelp ved Kirkens SoS da altså? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Har brukt det noen ganger, sånn ut av ren desperasjon. Samtalen ender alltid med en følelse av provokasjon og/eller avvisning. Det er noe galt med å ønske en en fin kveld videre når en nettopp så vidt har klart å skildre ganske alvorlige tanker i de kanskje 2-3 meldingene man rekker, før man avfeies med "nei, off da" og smilies som ❤️, 🌻 osv. 

Skal prøve huske på det du skriver der, men prøver å ikke komme dit igjen at jeg tyr til sånne type hjelpetjenester. Blir så mye skam og angst I etterkant. Itillegg er jeg ikke kristen. 

Hva med deg? Hvorfor opprettet du tråden akkurat i dag og har da fått grei hjelp ved Kirkens SoS da altså? 

Bruker ikke mental helse av grunn lite tid. Brukt det en gang på natt når jeg lå våken og det var ok. Bruk heller kirkens sos, de har tid til deg. 

Anonymkode: e8723...c47

Annonse

Mental helse har en tjeneste som henter mental helse ungdom som jeg har brukt tidligere. Der snakker de gjerne fra de åpner til de stenger, og jeg har flere ganger snakket med dem i over 2 timer i strekk.  Noen ganger 3.

https://mentalhelseungdom.no

De er kun åpne fra1 8-21 man-fredag, men jeg opplever å bli mye bedre møtt der. 

Anonymkode: 31181...684

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...