Gå til innhold

Menn som går etter yngre dame og omvendt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen mening om det? Er det noe «galt»? Saken er at vi er flere på min jobb som legger merke til en på jobben som ser veldig på ei som kunne vært datteren hans. Vi jobber sammen men i forskjellige avdelinger. Ser hverandre hver dag på jobb. Jeg vet at denne dama har hatt en kjæreste på hans alder.

Anonymkode: cb0a3...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboeren har en stor aldersforskjell (ikke nok til at han kunne vært faren min riktignok) og jeg tenker at så lenge det er to voksne mennesker så får de gjøre som de vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har dere noen mening om det? Er det noe «galt»? Saken er at vi er flere på min jobb som legger merke til en på jobben som ser veldig på ei som kunne vært datteren hans. Vi jobber sammen men i forskjellige avdelinger. Ser hverandre hver dag på jobb. Jeg vet at denne dama har hatt en kjæreste på hans alder.

Anonymkode: cb0a3...beb

Det er ikke forbudt å forelske seg i noen som er en del eldre eller yngre enn en selv og ettersom hun også er i jobb så regner jeg med at hun er myndig og selv kan bestemme? I tillegg sier du at hun har hatt en eldre kjæreste tidligere, da er hun vel ikke pur ung heller og kanskje hun liker menn som er en del eldre (og mer erfarne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "går etter"? Noen liker eldre menn og jeg var den da jeg var yngre. Syns de hadde mer å snakke om og ikke så utagerende. Min mor likte det ikke helt, men den ene ble jo godt mottstt hjemme. Så hadde jeg et forhold til en eldre som hadde status der jeg studerte. Han var ikke bra for meg, men slet jo med sitt, rip.

Etter det ble det to jevnaldrende. Nå liker jeg best de yngre enn meg 😀 litt mer åpne for ting. 

Så alder kan være viktig, men ikke noe hinder så lenge den yngste er voksen. Og har litt erfaringer. Det siste er viktig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en mann på 50 ikke bør gå etter kvinner på 25 fordi det som regel vil oppfattes som plagsomt og patetisk. Hvis de virkelig finner hverandre så er det iķke noe i veien for det.

Jeg synes at når den ene er under 20 og den andre er 40+ så bør man rett og slett ligge unna. 16-åringer er "lovlige", men det blir et skjevt maktforhold på grunn av aldersforskjellen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg tror at en mann på 50 ikke bør gå etter kvinner på 25 fordi det som regel vil oppfattes som plagsomt og patetisk. Hvis de virkelig finner hverandre så er det iķke noe i veien for det.

Jeg synes at når den ene er under 20 og den andre er 40+ så bør man rett og slett ligge unna. 16-åringer er "lovlige", men det blir et skjevt maktforhold på grunn av aldersforskjellen.

 

Helt enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Det er ikke noe galt i det, men etter hva jeg har sett, varer ikke slike forhold særlig lenge. Det finnes selvfølgelig unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer stadig over slike forhold med stor aldersforskjell.  Hva snakker de egentlig om?  Hvor mye har man egentlig til felles når aldersforskjellen er så stor som 20+?

Dessuten tenker jeg at dersom man snakker forskjellig språk så er det vanskelig.  Særlig hvis man ikke har et fellesspråk som man kan godt.  Jeg har vært gift med en søreuropeer og selv om han var bra i engelsk så ble det en god del misforståelser pga språket.  For å si det slik hadde jeg ikke gjort det en gang til.  Og kulturen er forskjellig også.  Jeg pleier å si at bortsett fra mye annet så ble vi skilt pga kultur-kræsj 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (47 minutter siden):

Jeg undrer stadig over slike forhold med stor aldersforskjell.  Hva snakker de egentlig om?  Hvor mye har man egentlig til felles når aldersforskjellen er så stor som 20+?

Dessuten tenker jeg at dersom man snakker forskjellig språk så er det vanskelig.  Særlig hvis man ikke har et fellesspråk som man kan godt.  Jeg har vært gift med en søreuropeer og selv om han var bra i engelsk så ble det en god del misforståelser pga språket.  For å si det slik hadde jeg ikke gjort det en gang til.  Og kulturen er forskjellig også.  Jeg pleier å si at bortsett fra mye annet så ble vi skilt pga kultur-kræsj 😉.

Hva er det jevnaldrende snakker om som de med aldersforskjell ikke kan snakke om? 🙂

Det går jo selvfllgelig mye på verdier og interesser. Har du interesser som mennesker, hva som skjer rundt i samfunnet, historie, kunst, bøker og musikk, så er det jo ingen problemer med samtaleemner om det er større aldersforskjell. Tvert om vil jeg si, for jeg tenker at jo yngre du er jo mer selvsentrert er man jo, og med alder så får man gjerne et mer nyansert syn på ting pluss forståelse for mye. Men klart at det fins eldre som låser seg fast i gamle norner og syn på ting også- sånn at de litt glemmer hvordan veien var før de ble "utvokst" ( eller en "ferdig" person sånn mentalt ) Og de glemmer av å være nysgjerrige og oppdage at de fremdeles har mye å lære pluss at de faktisk hsr sider og evner de ikke har oppdaget enda. 

Jeg tror alderforskjell kan være inspirerende heller enn å stenge for. Når det er sagt, så er det selvfølgelig utfordringer også. Spesielt mtp erfaringer og hvordan en kan oppfatte ting. Helt enkelt trenger det ikke være! Men heller ikke så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hva er det jevnaldrende snakker om som de med aldersforskjell ikke kan snakke om? 🙂

Man har jo mange ting felles fra oppveksten som oftest da, om man er på samme alder. Gjerne musikk, ting som har gått på tv, ting som var in i tiden i ulike epoker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Man har jo mange ting felles fra oppveksten som oftest da, om man er på samme alder. Gjerne musikk, ting som har gått på tv, ting som var in i tiden i ulike epoker osv.

Ja, det er sant. En slags felles historie med samme minner osv. Det kan være et problem fordi man kanskje føle seg litt  "fremmedgjort" ovenfor hverandre. Men det trenger ikke bli det for alle.  Det er de som heller da inspirerer hverandre. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg syns det går en grense hvis den ene er veldig ung (under tjue i det minste). Men bortsett fra det vil jeg ikke dømme her. Menneskelig seksualitet er heldigvis variert. At yngre kvinner har en "daddy kink" er nok ikke så uvanlig. Og det er en grunn til at begrepet MILF eksisterer.

Så lenge ingen lover brytes, eller maktforholdet er helt skjevt, så syns jeg hverken den eldre eller den yngre i et forhold med stor aldersforskjell bør dømmes på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...