Gå til innhold

Blir du sint når du er deprimert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir rasende på meg selv! For jeg er for dårlig til A, for at jeg ikke greier B, for at jeg føler meg så håpløs..
Har du funnet noe som hjelper mot sinnet?

Anonymkode: 4774a...391

Ja jeg har vært deprimert en uke og jeg er omtrent bare sint. Nei har ingen råd mot det. Når jeg kjenner jeg vil gråte presser jeg tårene tilbake og så er jeg sint i stedet. Dum sirkel. 

Anonymkode: 75a89...a35

Jeg ble ikke sint på meg selv, men mistolket mye andre ang oppførsel og hva de sa. Utrolig slitsomt og skremmende. Jeg har hatt lite konflikter med folk og er egentlig tolerant, men da jeg var deprimert var jeg ikke lett å ha relasjon til. Syns enda flere år etter synd på de som jeg var urimelig og direkte stygg mot noen ganger. Men jeg tror de fkeste skjønte at jeg ikke var meg selv. Jeg trakk meg heldigvis mer unna, og lærte litt etter litt å tenke mer rasjonelt. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir rasende på meg selv! For jeg er for dårlig til A, for at jeg ikke greier B, for at jeg føler meg så håpløs..
Har du funnet noe som hjelper mot sinnet?

Ikke på meg selv, men på alle andre. Joda litt på meg selv og men mest andre. Jeg begynte trene, det hjalp faktisk mot det eksplosive trykket jeg kjente på.

Anonymkode: ef9fd...7a8

Annonse

Noen av mine depresjoner har vært agiterte og det har vært grusomt. Har også reagert med eksplosivt sinne av enkelte medisiner og det også har vært grusomt. 

Nå har min emosjonelt ustabile PF roet seg i den grad at den er fraværende når jeg er nykter, så blir ikke like sint lenger som jeg ble før. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke på meg selv, men på alle andre. Joda litt på meg selv og men mest andre. Jeg begynte trene, det hjalp faktisk mot det eksplosive trykket jeg kjente på.

Anonymkode: ef9fd...7a8

Artig at du nevner trening, det er faktisk der jeg blir mest sint på meg selv. For at jeg løper for sakte, eller løfter for lite. Eller for at jeg kaster bort tid på yoga, som jeg ikke blir svett av. Og skulle noen finne på å gi meg gode tips, kan tårene komme. 
Vanligvis får jeg en god energi av å trene, men i de dårlige periodene blir jeg bare trist og utmattet. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fortvilelse kan jo gå over i sinne og omvendt. Det er jo ikke rart om folk blir sint og frustrert når en ikke fungerer slik man ønsker 

Anonymkode: e19d8...c90

Det er et veldig godt poeng. Tror egentlig det er fortvilelse som gir dette utslaget. Sånn har jeg ikke tenkt på det. 

Annonse

Ja blir jo fortere irritert når man er så deprimert så for meg blir det litt ja.. men jeg gråter mer enn jeg blir sint så 😬 veldig følsom person og liker å ha trygghet rundt meg og når den faller bort raser verden min

Anonymkode: d878f...b2c

Ja. Agitert depresjon var dominerende hos meg. Ikke slik at jeg ble direkte ukontrollert rasende på andre, men de fikk absolutt høre det - i ganske spydige og ufyselige ordelag.  Det drev meg også til selvskading, for i utgangspunkt hater jeg å være sint overfor andre. Det var en forbudt følelse da jeg vokste opp.

Fagfolk som ikke kjente meg over tid misforsto det som eupf. 

FjellOgDalar skrev (1 time siden):

Ja. Agitert depresjon var dominerende hos meg. Ikke slik at jeg ble direkte ukontrollert rasende på andre, men de fikk absolutt høre det - i ganske spydige og ufyselige ordelag.  Det drev meg også til selvskading, for i utgangspunkt hater jeg å være sint overfor andre. Det var en forbudt følelse da jeg vokste opp.

Fagfolk som ikke kjente meg over tid misforsto det som eupf. 

Hva er den egentlige diagnosen din da? 

Anonymkode: eb621...5c6

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja blir jo fortere irritert når man er så deprimert så for meg blir det litt ja.. men jeg gråter mer enn jeg blir sint så 😬 veldig følsom person og liker å ha trygghet rundt meg og når den faller bort raser verden min

Anonymkode: d878f...b2c

Kanskje du bare er bedre på å være ærlig mot deg selv? For sinne er jo bare et uttrykk for andre følelser. Det var jo mest såret jeg ble da jeg viste sinne. Det hadde vært bedre om jeg gråt istedefor å la andre svi på urimelig grunnlag. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er den egentlige diagnosen din da? 

Anonymkode: eb621...5c6

Bp 2, da med agitert depresjon. Det at jeg hadde kjempeeffekt av ECT mente psykiateren min avkreftet andres teorier om eupf. De symptomene som kunne forveksles med denne er kort og godt borte - noe de visst nok ikke blir over natta slik. Jeg har vært i remisjon i over fire or nå - noe jeg ALDRI hadde sett for meg oppnåelig. 

Endret av FjellOgDalar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...