Gå til innhold

Angt, uro og tankekjør

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei og sliter skikkelig med dette. Går på AD men det hjelper jo ikke😥 hver dag våkner jeg av den værste indre uroen som igjen fører til angst. Jeg har enda ikke fått hjelp fra kommunen iforhold til psykisk helse og dette tærer skikkelig på. Har noen tips og råd mot hjelp? Er den private hjelpen bedre?

Anonymkode: b3bc2...701

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474693-angt-uro-og-tankekj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er så lei og sliter skikkelig med dette. Går på AD men det hjelper jo ikke😥 hver dag våkner jeg av den værste indre uroen som igjen fører til angst. Jeg har enda ikke fått hjelp fra kommunen iforhold til psykisk helse og dette tærer skikkelig på. Har noen tips og råd mot hjelp? Er den private hjelpen bedre?

Jeg gikk en stund privat, men måtte slutte da terapeuten ble altfor personlig.  Hadde selvfølgelig noe glede av å gå der, men etterhvert ble belastningen større enn nytten. Så jeg vet ikke jeg, hva som er best. Har hatt en fantastisk psykiater i mange år (som var tilknyttet sykehuset i mange år) Tror det er så personavhengig. Uheldig kan en være både i det private og i det offentlige. 

emilie321 skrev (14 minutter siden):

Jeg gikk en stund privat, men måtte slutte da terapeuten ble altfor personlig.  Hadde selvfølgelig noe glede av å gå der, men etterhvert ble belastningen større enn nytten. Så jeg vet ikke jeg, hva som er best. Har hatt en fantastisk psykiater i mange år (som var tilknyttet sykehuset i mange år) Tror det er så personavhengig. Uheldig kan en være både i det private og i det offentlige. 

Oki.. har prøvdt å få hjelp men alt tar så lang tid. Jeg ligger her å pines hver eneste dag. Jeg er bare så lei

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oki.. har prøvdt å få hjelp men alt tar så lang tid. Jeg ligger her å pines hver eneste dag. Jeg er bare så lei

Skjønner at du har det vondt og at du er lei, men du må holde ut. Det går an å få det bedre

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Skjønner at du har det vondt og at du er lei, men du må holde ut. Det går an å få det bedre

Er det jeg har gjort men vet ikke hvor lenge jeg klarer.. føler det klikker snart for meg.. det er for mye. 

Annonse

Everybody skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke man får mer angst av Sobril. For meg fungerte ikke Sobril i det hele tatt. Kan man ikke få noe sterkere? Xanax eller Vival?

Jo det har skjedd meg før noen ganger. Er ømfintlig for medisiner så det kan slå begge veier for meg. Derfor jeg ikke tar stor dose. Nei ikke nå, vil ikke bli avhengig av slike medisiner.. trenger bare en pause av og til for å komme meg litt psykisk igjen

Vendi skrev (30 minutter siden):

Jeg får Vival også. Den er sterkere ja, enn Sobril. Hender jeg foretrekker den overfor Sobril. 

Har kun erfaringer ifra sobril, aldri blitt tilbud eller komt på noe annet🙈 men jeg ser mer etter en permanent løsning.. men jeg forstår og vet at det ikke alltid er lett pga manglende effekt og bivirkninger. Og da er det godt å ha slike medisiner tilgjengelig ☺️

Vendi skrev (27 minutter siden):

Jeg regner med at du snakker med fastlegen din om disse tingene, og jeg håper du får til å legge fram problemstillingen på en måte han forstår. 

Benzo er ikke noe en skal gå på fast over tid, men det vet du sikkert. Jeg bruker av og til en liten dose Seroquel mot angst og uro på dagtid, og som søvnstøtte på kvelden. Det er en medisin som (i alle fall for meg) gir god effekt, og den er ikke avhengighetsskapende. Håper du etterhvert nå får god hjelp. Lykke til! 

Ja har oppfølging av fastlegen og har stor respekt for slike medisiner. Jeg tar knappe 1-2 ganger i mnd de siste 2 mnd. Røre det aldri ellers. Fikk sist utskrevet i feb pga opptrapping av antidepresiva. 
seroquel har jeg prøvdt men bare en haug med bivirkninger desverre. Veldig dumt da den hjalp på tankekjøret

Hadde det likt som deg i vinter. Våknet med indre uro som var sterk. Strikket mye for å få tankene over på noe annet. Prøv å Finn noe som kan flytte tankene dine, det kan hjelpe på. 
sobril er en god støtte for å få litt pause fra angsten så du får puste litt. Eller noe annet som kan hjelpe. Snakk med legen din 

Anonymkode: 20726...618

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde det likt som deg i vinter. Våknet med indre uro som var sterk. Strikket mye for å få tankene over på noe annet. Prøv å Finn noe som kan flytte tankene dine, det kan hjelpe på. 
sobril er en god støtte for å få litt pause fra angsten så du får puste litt. Eller noe annet som kan hjelpe. Snakk med legen din 

Anonymkode: 20726...618

Har hatt dette siden jeg trappet opp på antidepressivaen i februar. Har snakket med legen men hun mener jeg må bare stå i det og prøve å finne teknikker med å få det til å roe seg. Men som jeg sier jeg hadde ikke dette før jeg trappet opp på medisinen. 
å våkne opp slikt som dette hver eneste dag og det varer i flere timer er så slitsomt. Mest psykisk. Jeg må ligge på ryggen og puste med magen osv. 7 mnd, hver dag. Og så for jeg skikkelig stress pga dette med tanke på resten av familien osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...