Gå til innhold

@kupton. Finnes det en tilstand hvor man er kronisk suicidal?

Anbefalte innlegg

Heter det å være suicidal  når man har selvmordstanker? Jeg har hatt dette mer eller mindre i 2 år. Bp2. I perioder legger jeg planer og skriver avskjedsbrev. Har aldri selvskadet utenom utstrakt alkoholbruk i ungdommen. 

Anonymkode: d74b4...b61

Fortsetter under...

"Kronisk suicidal" er et ikke definert begrep slik begrepet "kronisk" heller ikke er definert. I praksis betyr det langvarig uten at det er satt noen kriterier for hva som er langvarig. Kronisk brukes i dagligtale som motsetning til akutt.

"Kronisk suicidal" er ikke knyttet til noen spesifikk diagnose.

Jeg bruker ikke begrepet suicidal om de som kun har tanker. Det må ha kommet til konkrete planer før jeg mener at noen er suicidal.

kupton skrev (5 timer siden):

"Kronisk suicidal" er et ikke definert begrep slik begrepet "kronisk" heller ikke er definert. I praksis betyr det langvarig uten at det er satt noen kriterier for hva som er langvarig. Kronisk brukes i dagligtale som motsetning til akutt.

"Kronisk suicidal" er ikke knyttet til noen spesifikk diagnose.

Jeg bruker ikke begrepet suicidal om de som kun har tanker. Det må ha kommet til konkrete planer før jeg mener at noen er suicidal.

Men hvor suicidal er egentlig en person dersom vedkommende faktisk forteller deg om planene sine? Da vil de jo bli stoppet og ikke dø.. 

Anonymkode: bf90b...9ea

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor suicidal er egentlig en person dersom vedkommende faktisk forteller deg om planene sine? Da vil de jo bli stoppet og ikke dø.. 

Anonymkode: bf90b...9ea

Det er umulig å generelt si noe om graden av suicidalitet. Det må vurderes individuelt der og da.

Dessuten er det ikke slik at alle som forteller om selvmordsønsker og planer blir lagt inn på lukket avdeling. De aller fleste går poliklinisk og drar hjem etter timen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...