Gå til innhold

Dersom psykologen gir meg sitt private telefon nummer...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vendi skrev (14 minutter siden):

Lurer ofte på hva som driver deg til å tulle så mye på her på dol? (Ja, jeg vet hvem du er..)

Min psykolog er et dyr. Ikke kjeft på meg :( 

Anonymkode: 56c17...cd2

Hen gir det sikkert av en god grunn. Jeg hadde absolutt ikke likt å få det, for jeg har sterke grenser med tanke på hvilke roller vi har.  Men det sier jeg jo fordi jeg heller aldri har vært i noen posisjon hvor jeg kunne trengt det. Hva nå grunnen er ( jeg klarer ikke se noen grunn ) 

Endret av Kashmir
kupton skrev (1 time siden):

Ja, det er greit. Gjennom årene har en del pasienter fått mitt. Ingen av dem har misbrukt det.

Hvorfor har du gitt dem nummeret ditt? Fordi lidelsestrykket har vært så stort? Du har ikke oppfordret til AAT istedenfor?

Anonymkode: 3fcc8...8b8

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom psykologen gir meg sitt private telefon nummer, er det greit for meg å ta det i mot?

Anonymkode: c42ea...02f

Selvsagt. Går ut ifra at dere snakker om når du kan bruke det? Jeg fikk privatnummeret til min fastlege i fjor. Ba ikke om det, fikk det av henne og hun sa når hun ønsket at jeg brukte det. Har kun brukt det i de tilfellene som faller inn under det.

Anonymkode: 7cf80...ad3

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva i alle dager skal du med det? 

Da jeg gikk til psykiateren så sa han at enkelte ganger var det bedre at jeg ringte han enn legevakta.  Det var vel noe av det samme de andre sa. Men som sagt, jeg misbrukte det aldri.

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fant det fulle navna til leger og psykologerpå helsenorge og søkte de opp på 1881. Så nå har jeg masse numre

Anonymkode: cb6b6...92d

Det var en genial idè. Skal du ringe alle nå eller?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I hvilke tilfeller tenker du det er greit å ta kontakt? (Skal selvfølgelig avklare det med egen behandler, ble bare nysgjerrig på dine regler rundt det).

Anonymkode: c42ea...02f

Dette er pasienter jeg vurderte var i stand til å vurdere dette selv. 

Det kan være betryggende for pasienter i en ekstrem sårbar fase å ha mulighet til å kontakte behandler etter kontor tid. Den tryggheten i seg selv kan gjøre pasienten roligere uten at det er behov for å ta kontakt. 
Hvis man har en tung da eller er litt ensom er det bedre å ringe mental helse eller noen andre. Men bruke behandler i helt akutte tilfeller. 

Anonymkode: 1c91d...62f

Annonse

Jeg fikk nr til min forrige psykiater, men ledelsen godkjente ikke vår relasjon så han som var overlege ble bedt/beordret å blokkere nummeret mitt og kutte all kontakt. Men vi stoppet og snakket med hverandre hvis vi møttes på butikken og sånt. Den behandler-relasjonen ble for personlig og uprofesjonell. 

Har også fått telefonnummer til terapeut i familievernkontoret. Jeg gikk til han etter samlivsbruddet og han prøvde å hjelpe meg med å finne interesse i å delta på løp så vi løp sammen et par ganger. Det ble likevel ikke FOR personlig. Ingen reagerte på hans engasjement i meg slik som med min tidligere psykiater. 

Så jeg vil tenke at det kommer an på hvordan relasjonen er, i forhold til å gi ut nr. 

Det kommer jo an på situasjonen. 
Min tenåring har ulcerøs colitt, og plages med magen. Barnelegen som er hans lege har gitt oss privat nr. og vi kan kontakte han når som helst. 
Da slipper vi å komme borti andre leger som ikke kjenner situasjonen. 

Vi kan også ta direktekontakt med Barne avd som raskt får tak i han om han er på jobb eller er på ferie. 
Dette er svært betryggende for oss, selv om vi ikke har trengt å benytte oss av det 

Vendi skrev (20 timer siden):

Men du sier jo i første innlegget ditt at du ringer hver gang du er lei deg. Ringer du dyret ditt da? Det er jo åpenbart at du tuller mye, og jeg bare lurer på hva som driver deg. Det er ikke kjefting. 

Jeg vet om mange som treffer sin behandler privat. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg vet om mange som treffer sin behandler privat. 

Min venninne gikk til en coach / psykoterapeut og betalte 1500 kr timen. De ble gode venninner og henger mye sammen. Synes det er uprofesjonelt 

Jeg fikk nummeret til min fastlege som nå er gått av med pensjon. Dette var i forbindelse med en sommerferie. 
Som en «vival i lommen» tanke sa vedkommende. 
Og for meg fungerte det slik. Jeg brukte det aldri. 

Jeg håper (og tror) at de fleste behandlere og helsearbeidere som gir sitt private nummer er flinke til å se an hvem som kan klare å kun bruke det ved virkelig behov og som ikke blir misbrukt. 

Jeg har også fått to andre privat nummer av helsearbeidere jeg har jobbet tett med ved avslutting eller bytte av jobb. Jeg har aldri misbrukt det. Det ville aldri falt meg inn at jeg satt vedkommende som gir meg en slik tillit, i en situasjon som ikke er bra. 

Jeg har også en regel med behandler at jeg ikke sender Mail som kan hinte om selvmord slik at vedkommende slapp å føle at hun hele tiden måtte følge med på Mail. Det er heldigvis ikke en problemstilling lenger men når jeg slet som tyngst var det en regel som jeg fint klarte å forholde meg til. 

Anonymkode: 8716d...d31

emilie321 skrev (På 23.8.2023 den 18.22):

Da jeg gikk til psykiateren så sa han at enkelte ganger var det bedre at jeg ringte han enn legevakta. 

Min terapeut og jeg har også snakket om dette, og selv om min terskel er høy før jeg tar kontakt, har jeg nå innsett at det lager mindre bølger i vannet å oppsøke hjelp før det har utviklet seg til å bli uhåndterlig og kaotisk vanskelig. Det er nå flere år siden sist, men jeg kan kvie meg for å oppsøke hjelp når noe er vanskelig. Jeg har aldri tatt kontakt utenom arbeidstid, men avtalen er at jeg kan ta kontakt dersom det står om livet ellers i døgnet. Det vet han at jeg ikke gjør.

Min terapeut har et nummer som er hans jobb-nummer, og det er det en får opp dersom en søker det opp i nummersøk. Han har selvsagt også sitt private nummer. Jeg fikk det ved en anledning da han hadde glemt sin jobbtelefon hjemme - men jeg har ikke lagret det. Det er helt uinteressant for meg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne gikk til en coach / psykoterapeut og betalte 1500 kr timen. De ble gode venninner og henger mye sammen. Synes det er uprofesjonelt 

Ja jeg enig i at det er uprofesjonelt siden hun i utgangspunktet betalte såpass mye. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...