Gå til innhold

Hvordan ville du ordlagt deg?


Anbefalte innlegg

Vi har en mannlig utenlandsk kollega som bruker så mye sterk parfyme at jeg og en kollega med migrene får vondt i hodet. Flere inkl sjefen har sagt fra men han hører ikke etter. Der jeg jobber er det ikke en gang lov til å bruke det. Nå har jeg hatt hodepine i 2 dager pga det og tenker å si fra i morgen. Hvordan ville du ordlagt deg i dette tilfellet? Jeg synes sånt er så vanskelig; men jeg skjønner at det er en del av voksenlivet å gjøre også det som er ubehagelig - men det er vanskelig å ordlegge seg (i tillegg sliter jeg med å «falle ut» og «miste tråden» når jeg blir stresset, så det er greit å være litt forberedt). 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474722-hvordan-ville-du-ordlagt-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurja skrev (8 minutter siden):

Neida, egentlig ikke, men jeg har erfart at de/utenlandske bruker mye parfyme. 

Ok. Ja, jeg spurte fordi noen tenker at de må trå litt mer varsomt når det gjelder nettopp utenlandske. Det trenger man ikke! Bare si fra direkte under fire øyne : du, ikke vondt ment, og du likter godt, men jeg tåler ikke parfymelukt så godt fordi jeg har migrene. Jeg vil gjerne si fra så du vet det. "Smil" 

Jeg har sagt til taxisjåfører om det en gang, pluss at de ikke må snakke så sykt fort ( de har en tendens til det! ) 

Den ene lo høyt, en ble skikkelig snurt ( 🙃 ) og den tredje sånn "ok " 

De tåler det nok godt jevnt over, akkurat som nordmenn 😊

Annonse

Tusen takk for svarene. Jeg skal ta det opp med sjefen, for dette går på helsa løs (selv om hun sannsynligvis ikke kommer til å gjøre noe med det). Han har jobbet her i 3 dager nå og jeg og en annen har gått med hodepine siden han kom. Når vi åpner døra slår lukten i mot oss etter at han har hatt pause og det lukter hele dagen (han spiser ikke sammen med oss men en halvtime før). Kan ikke noe for at vi reagerer på det. 

Dette følger av Arbeidsmiljølovens kapittel 4.

Det er arbeidsgiver (ved din overordnede) som har ansvar for at dine arbeidsforhold ikke går ut over din helse. Jeg synes ikke du trenger å ta belastningen det er å si fra til vedkommende. Det er din leder som forsømmer seg ved at dette ikke blir tatt tak i.

Worriesome Plenty 2

Skjønner godt frustrasjonen, når noen stinker parfyme, er det lett å bli uvel. Synes det er sjefens oppgave å få han til å droppe parfyme på jobb. Han har muligens begynt å bruke ‘mindre’ parfyme, i sine egne øyne så jeg ville sagt han burde kutte det ut på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...