Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg å tolke denne setningen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det hu spurte om. Kan du ikke tolke den for henne? 

Anonymkode: c4104...153

Jeg spør fordi jeg ikke helt forstår hva som skal tolkes da jeg synes setning er ganske rett frem. Derfor lurer jeg på hva i setningen hun trenger hjelp til.

Hva er din tolkning av setningen? 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg spør fordi jeg ikke helt forstår hva som skal tolkes da jeg synes setning er ganske rett frem. Derfor lurer jeg på hva i setningen hun trenger hjelp til.

Hva er din tolkning av setningen? 

Hun forstår ikke hva som står der så hvis det er enkelt for deg så må du oversette.

Annonse

Hurja skrev (36 minutter siden):

«Pasienten har en diagnose som medfører forverring ved endring av døgnrytme samt kombinasjon av fysisk og psykisk belastning»

= du har en tilstand som gjør at du kan oppleve at rytmen din for dagen påvirkes og det vil være en psykososial belastende. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

= du har en tilstand som gjør at du kan oppleve at rytmen din for dagen påvirkes og det vil være en psykososial belastende. 

Jeg oppfatter det omvendt. Tilstanden / diagnosen blir verre hvis døgnrytmen endres og / eller fysisk og psykisk belastning økes.

Jeg ser for meg at det f.eks. kan handle om en som ikke bør jobbe om natten eller stadig skifte mellom natt- og dagvakt. Særlig ikke hvis jobben er hard eller er forbundet med mye stress eller overtid. 

Endret av laban
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg oppfatter det omvendt. Tilstanden / diagnosen blir verre hvis døgnrytmen endres og / eller fysisk og psykisk belastning økes.

Jeg ser for meg at det f.eks. kan handle om en som ikke bør jobbe om natten eller stadig skifte mellom natt- og dagvakt. Særlig ikke hvis jobben er hard eller er forbundet med mye overtid. 

Ja jeg er enig, jeg leste det feil. Derfor Hurja må du ta hensyn til at du ikke kan slite deg ut ved som laban sier overtid. 

Hurja skrev (1 time siden):

«Pasienten har en diagnose som medfører forverring ved endring av døgnrytme samt kombinasjon av fysisk og psykisk belastning»

Jeg oppfatter dette som at du ikke bør endre døgnrytmen, det vil si du bør legge deg og stå opp til samme tid hver dag hele uka. Likenes bør du ikke få fysisk og psykisk belastning samtidig, altså om du f.eks plutselig blir rammet av kjærlighetssorg så bør du ikke ha en sto belastning fysisk i tillegg. Men spør gjerne de som har skrevet det hva de mener, men slik hadde jeg oppfattet det. 

Anonymkode: 9ff22...0c1

Annonse

laban skrev (1 time siden):

Jeg ser for meg at det f.eks. kan handle om en som ikke bør jobbe om natten eller stadig skifte mellom natt- og dagvakt. Særlig ikke hvis jobben er hard eller er forbundet med mye stress eller overtid. 

Jeg oppfatter det også slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...