Gå til innhold

Avtale om innleggelse i morgen grunnet depresjon og suicidalitet, men nå plutselig oppstemt - Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp hos fastlegen og avtalte at jeg skal innlegges i morgen, enten på akuttpost eller brukerstyrt, og selv om jeg i utgangspunktet var deprimert kjenner jeg meg nå mer oppstemt. Burde jeg si fra meg innleggelsen? Eller burde jeg innlegges uansett? Eller kan oppstemtheten bare være en slags lettelse over å endelig få hjelp og slippe måtte stå i det alene? Hva gjør jeg? Blir flaut/kjipt/rart/vanskelig å møte opp der i morgen når fastlegen beskriver meg som deprimert også er jeg det ikke likevel? Og hvordan forklarer jeg meg?

Anonymkode: f5df1...843

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så forte svingninger høres mer ut som borderline. Jeg har bipolar selv og bipolar svinger ikke så hyppig. 

Anonymkode: 61d74...35c

Det er sikkert mulig. Scorte nok til å få diagnosen da jeg ble utredet, men jeg fikk ikke diagnosen på papiret likevel. Men hva tenker du om innleggelsen? Bli innlagt uansett eller si den fra meg?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så forte svingninger høres mer ut som borderline. Jeg har bipolar selv og bipolar svinger ikke så hyppig. 

Anonymkode: 61d74...35c

Du vet ikke hvor lenge hun var deprimert på forhånd da

Vendi skrev (Akkurat nå):

Det kan det gjøre, hvis man f.eks har en blandet episode. 

Kan du beskrive mer hvordan en blandet episode arter seg/føles ut? Fantes ikke så mye på google.

Annonse

Marye skrev (2 minutter siden):

Du vet ikke hvor lenge hun var deprimert på forhånd da

Jeg kan for så vidt si at jeg har vert deprimert i 2 uker hittil.

Vendi skrev (Akkurat nå):

Jeg orker ikke å ta deg gjennom alle symptomene jeg kan oppleve, men det er både en blanding av hypomane/maniske symptomer og depressive symptomer. Ofte skifter det raskt mellom disse motpolene, og noen ganger er de tilstede samtidig. Det er et jævla slit å ha det sånn, en føler at en blir skikkelig fucka i hjernen (for å bruke et stygt språk). 

Skjønner. Takk for forklaring. Jeg vet ikke helt hvorvidt jeg skrifter, følte meg plutselig bare såå mye lettere i det jeg kom inn døren hjemme nå. Kan skjønne en føler seg fucka i hjernen. Om lettelsen er vedvarende de neste feks. 3 timene og jeg ikke kjenner på noen andre negative følelser så kan jeg anta at det ikke er blandet episode? Eller?

Det kan som du sier være lettelse over at du skal få hjelp etter all denne vurderingen og tenkingen fram og tilbake. Men, det kan også være hypomani. Kommer jo litt an på hvor oppstemt er det du beskriver som oppstemt. Har du andre symptomer på hypomani eller er oppstemthet eneste symptom? Sånne ting. 

Men jeg ville som sagt over dratt på innleggelsen og fortell om hva som har skjedd hvis du ennå er oppe i morgen. 

Endret av Glitter
Cesium skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at jeg ville møtt opp til innleggelsen, også si det akkurat som det er i innkomstsamtalen. Det er tross alt DE som skal ta faglige beslutninger, ikke du.

Ja, det er jo helt sant. Ville være dumt om jeg sa fra meg innleggelsen også skulle jeg trenge den.

Vendi skrev (7 timer siden):

Det tør jeg ikke svare på 🙂 Men jeg håper at du finner ut av det og at det vil gå bra med deg. Ang. innleggelse så kan det jo være lurt å møte til den uansett. Så kan du også få hjelp til å bedre se hva dette dreier seg om. 

Skjønner. Takk, jeg håper også det vil gå bra. Håper bare jeg får sove i natt...

Annonse

Glitter skrev (5 timer siden):

Det kan som du sier være lettelse over at du skal få hjelp etter all denne vurderingen og tenkingen fram og tilbake. Men, det kan også være hypomani. Kommer jo litt an på hvor oppstemt er det du beskriver som oppstemt. Har du andre symptomer på hypomani eller er oppstemthet eneste symptom? Sånne ting. 

Men jeg ville som sagt over dratt på innleggelsen og fortell om hva som har skjedd hvis du ennå er oppe i morgen. 

Sant. Jeg kjente bare på oppstemthet, men det har gått over nå. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Møt opp til innleggelse. Du er kanskje lettet over at du blir tatt på alvor? Er du alvorlig deprimert?

Anonymkode: 08550...aaf

Ja, jeg er lettet over det ja. Jeg er deprimert, men ikke alvorlig.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg er lettet over det ja. Jeg er deprimert, men ikke alvorlig.

Er du selvmordstruet?

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan gikk det med deg?

Det gikk greit. Jeg kom nettopp på rommet, endte på akuttposten. Sa ingenting om oppstemtheten da den forsvant. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gikk greit. Jeg kom nettopp på rommet, endte på akuttposten. Sa ingenting om oppstemtheten da den forsvant. 

Så bra det gikk greit. Endte opp innlagt i dag jeg også selv om jeg egentlig ville hjem, men sa ja pga all oppfordringen. 

Vi får bare gjøre det beste ut av det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...