Gå til innhold

I dag reiser alle utenom meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn har jeg det ofte. Det er ingen stor krise for meg i alle fall.

Ofte er det snakk om helgeturer med venner, hvor jeg må prioritere jobb eller det å ikke være sliten på mandager. Jeg jobber i perioder ganske mye og selv om jeg har fri i helgene, så har det en verdi og en betydning for meg å bruke helgene til å hvile framfor å feste. I tillegg synes jeg det har en verdi å være sammen med familien.

ISW skrev (4 minutter siden):

Sånn har jeg det ofte. Det er ingen stor krise for meg i alle fall.

Ofte er det snakk om helgeturer med venner, hvor jeg må prioritere jobb eller det å ikke være sliten på mandager. Jeg jobber i perioder ganske mye og selv om jeg har fri i helgene, så har det en verdi og en betydning for meg å bruke helgene til å hvile framfor å feste. I tillegg synes jeg det har en verdi å være sammen med familien.

Jobber du i helger? Men det er det for meg, jeg hadde billett. Jeg er så lei meg k dag at jeg blir i senga. 

Anonymkode: c4b33...107

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobber du i helger? Men det er det for meg, jeg hadde billett. Jeg er så lei meg k dag at jeg blir i senga. 

Jeg har billett til neste tur. Men jeg skal ikke dra, fordi jeg må prioritere andre ting. Jeg tar kostnaden som en "sunk cost" og lærer til neste gang at jeg skal tenke meg om to ganger før jeg hiver meg med på ting som ved første øyekast virker gøy.

ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg har billett til neste tur. Men jeg skal ikke dra, fordi jeg må prioritere andre ting. Jeg tar kostnaden som en "sunk cost" og lærer til neste gang at jeg skal tenke meg om to ganger før jeg hiver meg med på ting som ved første øyekast virker gøy.

Det virket ikke bare gøy der og da, det er gøy. Helt ærlig synes du ikke synd på meg. Jeg kunne vært med hvis jeg bare hadde møtt velvilje. En siste gang. 

Annonse

Det er surt å ikke få være med på en tur man har gledet seg til, har ingen problemer med å skjønne det.

Men kanskje det var hva som skulle til for at du skal klare å bli litt mer økonomisk ansvarlig. Det er ikke andres feil at du ikke fikk reise, det er konsekvensen av at du ikke har spart lommepenger til turen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det virket ikke bare gøy der og da, det er gøy. Helt ærlig synes du ikke synd på meg. Jeg kunne vært med hvis jeg bare hadde møtt velvilje. En siste gang. 

Jeg skjønner at det er kjedelig å ikke få være med, men det ligger mye læring i dette. Ikke bestill tur uten å vite at du har råd til å gjennomføre den, og ikke lag urealistiske forventninger til egen økonomi og at noen skal hjelpe deg hver gang du mener du trenger det.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Var det du som hadde en tråd for noen uker siden ang økonomi og sparing? Det gjaldt også en tur...

Anonymkode: 68971...7d2

Har aldri hørt om the en gang . Nei det tror jeg ikke kan være meg, ikke sant vhanja. Det må ha vært en annen i samme båt. 

Annonse

kupton skrev (35 minutter siden):

Første bud før en bestiller noe som helst, må jo være å vite at en har penger til det.

Vet du hva det er helt rett. Jeg trodde at jeg skulle få reise, men det fikk jeg ikke. Denne gang. Og det er så kjipt at jeg skal gå i dvale som en bjørn. 

ISW skrev (37 minutter siden):

Jeg skjønner at det er kjedelig å ikke få være med, men det ligger mye læring i dette. Ikke bestill tur uten å vite at du har råd til å gjennomføre den, og ikke lag urealistiske forventninger til egen økonomi og at noen skal hjelpe deg hver gang du mener du trenger det.

Læringa tar jeg en annen gang. I dag skal jeg sutre klage og gråte over at dette føltes kjipt. Kanskje jeg kan klare å se det på ei anna måte om en stund. Jeg tar nå konsekvensene av dårlige valg. 

ISW skrev (På 25.8.2023 den 10.50):

Jeg har sparepenger jeg kunne brukt ned de er låst til et mål i fremtiden. Derfor kunne jeg ikke ta av de. Jeg føler meg deprimert ISW. Ikke bare i går men i dag også. Våknet tidlig og får ikke sove igjen, sikkert fordi jeg er hjemme når jeg ikke skulle vært hjemme. I kveld skal jeg på en konsert jeg ikke vil gå på egentlig. Jeg sa ja uten å tenke meg om. Bukette kostet 620 kr men den er blitt betalt av mamma. Og jeg vil ikke være med likevel. Hva skal jeg gjøre? 

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 11.28):

Læringa tar jeg en annen gang. I dag skal jeg sutre klage og gråte over at dette føltes kjipt. Kanskje jeg kan klare å se det på ei anna måte om en stund. Jeg tar nå konsekvensene av dårlige valg. 

Om du f.eks. har en privat dagbok, er dette noe som er perfekt å få ut følelsene i. Jeg opplever selv at om jeg skriver ned kaotiske følelser og tanker, klarner jeg tankene - som om ting blir sortert og lagt på plass.

Og, ja, det er tillatt å være sur, sint og skuffet, men ta det som den voksne personen du er, og ta lærdom av det til senere. Bjørnen som gjemmer seg, mugner bare - jeg tror ikke det ligner deg.

Se istedenfor på hva du kan bruke disse dagene på her hjemme istedenfor? Du kan velge å kaste bort tiden på å gruble over at du ikke fikk blitt med, og være sur og misfornøyd over det, eller se på hvilke muligheter det gir deg her og nå, som en akutt plan B. Plan B kan begynne å bli utformet i hode når du ser at den opprinnelige planen ikke går som tenkt.

Du kommer deg igjennom dette - og hvordan er opp til deg 🌟

Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Om du f.eks. har en privat dagbok, er dette noe som er perfekt å få ut følelsene i. Jeg opplever selv at om jeg skriver ned kaotiske følelser og tanker, klarner jeg tankene - som om ting blir sortert og lagt på plass.

Og, ja, det er tillatt å være sur, sint og skuffet, men ta det som den voksne personen du er, og ta lærdom av det til senere. Bjørnen som gjemmer seg, mugner bare - jeg tror ikke det ligner deg.

Se istedenfor på hva du kan bruke disse dagene på her hjemme istedenfor? Du kan velge å kaste bort tiden på å gruble over at du ikke fikk blitt med, og være sur og misfornøyd over det, eller se på hvilke muligheter det gir deg her og nå, som en akutt plan B. Plan B kan begynne å bli utformet i hode når du ser at den opprinnelige planen ikke går som tenkt.

Du kommer deg igjennom dette - og hvordan er opp til deg 🌟

Sove. Å være deprimert. Jeg klarer ikke tenke fornuftig eller voksent i dette. Jeg synes synd på meg selv. Foreløpig har jeg ingen planer om å være glad eller positiv. Enn så lenge er det kjipt. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sove. Å være deprimert. Jeg klarer ikke tenke fornuftig eller voksent i dette. Jeg synes synd på meg selv. Foreløpig har jeg ingen planer om å være glad eller positiv. Enn så lenge er det kjipt. 

Ja, du vet i hvert fall at du har valget... Om du fortsatt har det dritt i kveld, kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv.

Men jeg sender deg uansett en liten virtuell klem - og du velger hva du gjør med den også... 😍

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...