Gå til innhold

Frivillig innlagt, men utgang med følge

Anbefalte innlegg

hattifnattus skrev (9 minutter siden):

Kan det være de er bekymret for hjertet ditt fremdeles, og derfor ikke vil at du skal gå ut alene?

De har ikke uttrykt det. Dvs de på sykehuset sa det var overbelastet og for å beskytte meg/hjertet fra mer rus og belastning så ville de ha meg innlagt fram til avrusning i september. Men så lenge blir det ikke. Det er ikke planlagt å ta regelmessig EKG for å passe på hjertet. Jeg har kun blitt bedt om å si ifra ved forverring. 

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg ble etter litt overtalelse frivillig innlagt av somatisk sykehus i dag. Har hatt et slags illebefinnende. 

Det som er rart er at selv om jeg er frivillig innlagt så gav legen meg utgang med følge. Hvorfor det? Jeg kan jo i teorien skrive meg selv ut, men å gå ut alene kan jeg ikke? 

Kanskje du kan høre på sangen jeg gav deg denne uken og tenke at alt ordner seg tilslutt? Du skal en dag kjenne deg glad i igjen? Jeg svarer ikke hi da jeg ikke har svaret du etterspør men jeg håper at sangen kan bringe deg et håp om at en dag skal du kjenne lykke igjen :) 

Anonymkode: d52de...f3c

Vil tro de gjør det for å være sikker på at du er ivaretatt. Situasjonen er kanskje en annen nå med tanke på at du kom inn via somatikk? Ville prøvd å akseptere det og gjort det beste ut av det.

Anonymkode: d1487...19d

Glitter skrev (4 timer siden):

Jeg ble etter litt overtalelse frivillig innlagt av somatisk sykehus i dag. Har hatt et slags illebefinnende. 

Det som er rart er at selv om jeg er frivillig innlagt så gav legen meg utgang med følge. Hvorfor det? Jeg kan jo i teorien skrive meg selv ut, men å gå ut alene kan jeg ikke? 

Det er da ikke noe rart med det? Når du nå først er innlagt, så er det et mål at du ikke surrer deg  bort i noe tull. Utgang med følge i starten kan bidra til stabilisering. 

frosken skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke noe rart med det? Når du nå først er innlagt, så er det et mål at du ikke surrer deg  bort i noe tull. Utgang med følge i starten kan bidra til stabilisering. 

Nei kanskje ikke? Det bare er nytt for meg. Har kun hatt utgang med følge ved tvangsinnleggelse jeg. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei kanskje ikke? Det bare er nytt for meg. Har kun hatt utgang med følge ved tvangsinnleggelse jeg. 

Da har du vært heldig kanskje? Jeg hadde ikke utgang i det hele tatt. 

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil ikke si jeg har vært heldig som har trengr så mye innleggelse akkurat. 

ISW skrev (4 minutter siden):

Jeg tror hjertet ditt har det helt fint, men at du fikk en stressreaksjon og at du har ruset deg litt for mye. 

Jeg tror poenget er at du skal skjerme deg både for altfor mye utenfra og hindre deg i å ruse deg. 

Det kan hende. De sa hjertet var overbelastet og hadde en stressreaksjon. 

Men jeg har aldri tidligere ruset meg ved innleggelse, men da har jeg ikke hatt abstinenser slik som nå. 

Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde dette var vanlig jeg. Jeg har opplevd å h utgang med følge ved frivillig innleggelse. Har ikke tenkt noe mer over det.

Ja det er nok mer vanlig enn jeg trodde. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har heller aldri hatt utgang alene på akuttpost. På dps ja, men ikke på akuttpost for da har jeg vært alt for dårlig til å være ute for meg selv. Er alltid veldig dårlig og psykotisk de gangene jeg er innlagt så hadde ikke hatt sjans på å gå ut alene 😅

Anonymkode: 31bb5...d1b

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har heller aldri hatt utgang alene på akuttpost. På dps ja, men ikke på akuttpost for da har jeg vært alt for dårlig til å være ute for meg selv. Er alltid veldig dårlig og psykotisk de gangene jeg er innlagt så hadde ikke hatt sjans på å gå ut alene 😅

Anonymkode: 31bb5...d1b

På denne akuttposten har mange utgang alene. 

Glitter skrev (52 minutter siden):

Vil ikke si jeg har vært heldig som har trengr så mye innleggelse akkurat. 

Det kan hende. De sa hjertet var overbelastet og hadde en stressreaksjon. 

Men jeg har aldri tidligere ruset meg ved innleggelse, men da har jeg ikke hatt abstinenser slik som nå. 

Ja det er nok mer vanlig enn jeg trodde. 

Jeg mente ikke du var heldig! På den måten! Fikk ikke til å formidle det jeg mente så da får det bare henge i luften, men jeg mente ikke noe vondt. 

Glitter skrev (3 timer siden):

Vet ikke helt om jeg forstod poenget ditt. Er poenget at når man velger å være innlagt så må man innrette seg etter de beskjeder/regimer man får beskjed om? Men fortsatt skjønner jeg ikke hvorfor jeg har utgang med følge. 

Sykehuset foreslår, også for oss frivillig innlagte, det de mener er tryggeste og beste behandling for oss. Ser ingen grunn til å opponere mot det.

Annonse

kupton skrev (15 timer siden):

Sykehuset foreslår, også for oss frivillig innlagte, det de mener er tryggeste og beste behandling for oss. Ser ingen grunn til å opponere mot det.

Jeg oponerer jo ikke. Jeg bare lurer og det må være lov. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det gjerder der? 

Nei. Men de ser meg fra vinduet. Uansett så stoler de på meg etter mange år. Legen som satt utgang med følge på meg kjenner meg ikke. De faste som kjenner meg skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke har utgang. Derfor tøyde han på regelen og lar meg være på sykehuset eiendom. 

Sånn her er det: 

20230826_154510.jpg

Endret av Glitter
Glitter skrev (16 minutter siden):

Nei. Men de ser meg fra vinduet. Uansett så stoler de på meg etter mange år. Legen som satt utgang med følge på meg kjenner meg ikke. De faste som kjenner meg skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke har utgang. Derfor tøyde han på regelen og lar meg være på sykehuset eiendom. 

Sånn her er det: 

20230826_154510.jpg

Der  var det jo fint. Hvis du klarer så er det jo fin sol nydelig gress åpent og stort. Klarer du og være her og nå? Kjenne frisk luft? Solstrålene? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...