Gå til innhold

Frivillig innlagt, men utgang med følge

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (19 minutter siden):

Nei. Men de ser meg fra vinduet. Uansett så stoler de på meg etter mange år. Legen som satt utgang med følge på meg kjenner meg ikke. De faste som kjenner meg skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke har utgang. Derfor tøyde han på regelen og lar meg være på sykehuset eiendom. 

Sånn her er det: 

20230826_154510.jpg

Så fint det er der, håper du klarer å nyte det litt. 

Fortsetter under...

Glitter skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk lov av ansvarsvakt til å sitte i hagen, men jeg føler meg klausstrofobisk og vil egentlig bare hjem. 

Så skriv deg ut da? Du er jo der frivillig. Når man er innlagt på akuttpsykiatrisk så er det ikke vanlig at man er så frisk at man gjør annet enn å gå en liten tur med personale. 

Anonymkode: 31bb5...d1b

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Der  var det jo fint. Hvis du klarer så er det jo fin sol nydelig gress åpent og stort. Klarer du og være her og nå? Kjenne frisk luft? Solstrålene? 

Anonymkode: d52de...f3c

Jeg klarte ikke nyte det. Satt der i ti minutter for jeg er så urolig og har så mange tunge tanker. 

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Så fint det er der, håper du klarer å nyte det litt. 

Klarte ikke det. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så skriv deg ut da? Du er jo der frivillig. Når man er innlagt på akuttpsykiatrisk så er det ikke vanlig at man er så frisk at man gjør annet enn å gå en liten tur med personale. 

Kan du slutte? Jeg ble overtalt til å komme hit av en grunn. Og de synes alle jeg bør være her. Inkludert familie. Det er HELT vanlig å ville sitte på en stol utenfor avdelingen. 

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg oponerer jo ikke. Jeg bare lurer og det må være lov. 

Jeg har ikke inntrykk av at du er typen til å opponere. Jeg var det! ( og eh, tildels frendeles er ) Du er nok mer funderende og defensiv. Men ting kan jo misforstås. Det er ikke noe rom som er større enn å bli misforstått noen ganger 🙃

Endret av Kashmir
Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg klarte ikke nyte det. Satt der i ti minutter for jeg er så urolig og har så mange tunge tanker. 

Klarte ikke det. 

Kan du slutte? Jeg ble overtalt til å komme hit av en grunn. Og de synes alle jeg bør være her. Inkludert familie. Det er HELT vanlig å ville sitte på en stol utenfor avdelingen. 

Du skrev jo nettopp at du bare ville hjem. Det var det du selv som skrev. 

Jeg oponerer jo ikke. Jeg bare lurer og det må være lov. 

Jeg hadde forstått hvis du hadde motsatt deg det fordi de tar jo fra deg all frihet, eller gjorde. Du må ha en lang Tolmodighet. Jeg hadde motsagt meg hvis jeg var deg men nå har jeg ikke mye erfaring fra psykehus da. 

Annonse

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av at du er typen til å opponiere. Jeg var det! ( og eh, tildels frendeles er ) Du er nok mer funderende og defensiv. Men ting kan jo misforstås. Det er ikke noe rom som er større enn å bli misforstått noen ganger 🙃

Ja ting kan vel misforstås. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skrev jo nettopp at du bare ville hjem. Det var det du selv som skrev. 

Du insinuerer at jeg ikke er syk nok til å være her. Det var ikke jeg som foreslo innleggelse. Det var det leger som gjorde. At jeg vil hjem betyr ikke at det er til det beste akkurat nå. Og jeg orker ikke sånn "de som virkelig er syk de blablabla". Hva vet du om meg egentlig? Tror du alt ved meg kommer fram på forumet? Nei faktisk ikke. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde forstått hvis du hadde motsatt deg det fordi de tar jo fra deg all frihet, eller gjorde. Du må ha en lang Tolmodighet. Jeg hadde motsagt meg hvis jeg var deg men nå har jeg ikke mye erfaring fra psykehus da. 

Jeg ser ingen hensikt i å motsette meg det annet enn å spørre for å forstå hvorfor. Og det viser seg at ingen her egentlig vet legens vurdering. Konklusjonen er at han ikke kjenner meg og ikke tar sjansen på at jeg drar ut og skaffer rus. Og rus har jeg svært lyst på, men ikke under innleggelse. 

Det ser ut som du er der jeg gikk tur med hunden min før, med turområde rett ved. Brukte parken ved psykehuset mye tidligere. (Beklager om jeg tar feil, du trenger ikke si hvor du er) kanskje du kan snakke med legen neste gang han er på avdelingen og be om å få gå ut med følge? Jeg ville følt meg mye friere om jeg kunne gått mer rundt i området istedenfor å bare sitte i parken. 

Anonymkode: d1487...19d

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det ser ut som du er der jeg gikk tur med hunden min før, med turområde rett ved. Brukte parken ved psykehuset mye tidligere. (Beklager om jeg tar feil, du trenger ikke si hvor du er) kanskje du kan snakke med legen neste gang han er på avdelingen og be om å få gå ut med følge? Jeg ville følt meg mye friere om jeg kunne gått mer rundt i området istedenfor å bare sitte i parken. 

Jeg er i Bodø. 

Får ikke snakke med lege før på mandag. Hvis jeg ikke velger å reise hjem da så regner jeg egentlig med å få utgang etter avtale. Får ikke gjort noe med det i helgen dessverre. Men jeg får være med på butikken for å handle snart. Det hjelper nok litt. 

Jeg har grått mer enn på lenge nå og holdt på å skrive meg ut. Men vet ikke hvor bra det hadde gått. 

Alt er bare dritt akkurat nå.  

Nei nå ble det ikke butikktur likevel. Jaja.. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har mange innleggelser bak deg, pågående rusproblem og hjerteproblemer som krevde sykehusopphold. Jeg tenker det hadde vørt uansvarlig av dem å tenke at du ikke behover følge ute. 

Anonymkode: 234c3...873

Men jeg tror egentlig ikke det var derfor. Burde ikke kontaktene mine visst hvorfor da? 

Hvorfor er kanskje ikke så viktig. Jeg bare er en "hvorfor det"-type. Hehe. 

Glitter skrev (18 minutter siden):

Jeg er i Bodø. 

Får ikke snakke med lege før på mandag. Hvis jeg ikke velger å reise hjem da så regner jeg egentlig med å få utgang etter avtale. Får ikke gjort noe med det i helgen dessverre. Men jeg får være med på butikken for å handle snart. Det hjelper nok litt. 

Jeg har grått mer enn på lenge nå og holdt på å skrive meg ut. Men vet ikke hvor bra det hadde gått. 

Alt er bare dritt akkurat nå.  

Nei nå ble det ikke butikktur likevel. Jaja.. 

det var det jeg trodde. Kan du få følge for å rusle langs futelva? Synes det er så fint der og er ikke så langt unna. Evt få følge bort til parsellhagen, er ikke del av sykehuset, men er rett ved. Ikke så stort område, men fint å se og så er det bålpanne med benker det går an å fyre opp. Håper du får utgang over helgen. Høres lurt ut å bli der en stund.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

det var det jeg trodde. Kan du få følge for å rusle langs futelva? Synes det er så fint der og er ikke så langt unna. Evt få følge bort til parsellhagen, er ikke del av sykehuset, men er rett ved. Ikke så stort område, men fint å se og så er det bålpanne med benker det går an å fyre opp. Håper du får utgang over helgen. Høres lurt ut å bli der en stund.

Jeg fikk en rundtur rundt sykehuset. Tar et kvarter. Tror du mener Bodøelva. Futelva er på Mørkved. 

Det er visst litt travelt på avdelingen akkurat nå. Kontakten min har ikke snakket til meg bortsett fra å fortelle at det er travelt. Så fikk jeg en liten tur ut med en assistent i stad. 

Annonse

Jeg fikk en rundtur rundt sykehuset. Tar et kvarter. Tror du mener Bodøelva. Futelva er på Mørkved. 

Det er visst litt travelt på avdelingen akkurat nå. Kontakten min har ikke snakket til meg bortsett fra å fortelle at det er travelt. Så fikk jeg en liten tur ut med en assistent i stad. 

Ja, mente selvsagt Bodø elva. Jeg bor ikke i sentrum lenger, har flyttet til nordsia. poenget var bare at det er mange muligheter rett ved sykehuset. Håper du kan få følge ut i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...