Gå til innhold

Hensyn til nærmeste pårørende

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk av ei som mistet mannen sin i dødsulykke for noen mnd siden (hennes barn mistet faren sin, og hen kommer også). Er det noen hensyn jeg bør ta eller være varsom på noen vis siden det ikke er så lenge siden ulykken skjedde? Hun har vært i dyp sorg og har nå begynt å komme seg litt ut. 

Anonymkode: 35c7d...31b

Fortsetter under...

Det er ikke så lett å vite alltid, for folk reagerer forskjellig. Jeg blir litt forvirret fordi noen liker ikke spørsmål, mens andre vil du skal spørre og vise interesse, men jeg er enig med Vendi. Vær hyggelig og deg selv, for folk tar det fint som regel uansett så lenge de skjønner at det kommer fra et godt sted. Spør hvordan hun har det, og så ta det derfra. 

Når det gjelder folk i sorg er det å være direkte og tørre spørre om ting den stilen jeh har valgt. Er ellers tilbakeholden med å spørre og grave for mye om folks personlige tanker osv. men kanskje nettopp fordi det står i sterk kontrast til den tilbakeholdenheten og respekt for privatlivet ellers, skjønner nok vedkommende qt jeg virkelig er der for dem. Jeh går ut av komfortsonen for å støtte dem. De kan fortsatt svare at de ikke ønsker å snakke om akkurat det eller det, for det alternativet gir jeg jo konkret. 

Så bra det gikk bra med.møtet. 

Anonymkode: 1fdc2...a92

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...