Gå til innhold

Jeg må kanskje hjem i morgen, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg må bli skrevet ut fra akuttpsykiatrisk i morgen dersom plassene fylles opp. Og det tror jeg de kommer til. Og jeg trenger virkelig råd til hva jeg kan gjøre. Jeg snakket bare så vidt med legen som sa det. Det som er er at jeg vet ikke om det kommer til å gå så bra å bli skrevet ut. På mandag er det 2 år siden sist selvmordsforsøk og det har blitt mye tvang knyttet til det at jeg må ta livet mitt da. Så det er veldig vanskelig å komme seg ut av. Jeg sa ingenting til legen om det og jeg er redd for å si noe om det i morgen. Burde jeg si det i morgen om jeg skrives ut da? Eller er det ikke vits? Jeg må vel ut uansett rekner jeg med. 

Noen som har noen råd? 

Anonymkode: 6f5ce...e40

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg må bli skrevet ut fra akuttpsykiatrisk i morgen dersom plassene fylles opp. Og det tror jeg de kommer til. Og jeg trenger virkelig råd til hva jeg kan gjøre. Jeg snakket bare så vidt med legen som sa det. Det som er er at jeg vet ikke om det kommer til å gå så bra å bli skrevet ut. På mandag er det 2 år siden sist selvmordsforsøk og det har blitt mye tvang knyttet til det at jeg må ta livet mitt da. Så det er veldig vanskelig å komme seg ut av. Jeg sa ingenting til legen om det og jeg er redd for å si noe om det i morgen. Burde jeg si det i morgen om jeg skrives ut da? Eller er det ikke vits? Jeg må vel ut uansett rekner jeg med. 

Noen som har noen råd? 

Snakk med kontakten din om det nå i ettermiddag. Enten du må skrives ut i morgen eller ikke, så bør dere bruke den tiden du  er på avdelingen til å snakke om hvordan du kan klare å mestre disse dagene. 

Lykke til:-)

Annonse

Glitter skrev (19 minutter siden):

Du skulle absolutt ha sagt dette til legen. Du må øve deg på å si ting som de er, så si det i morgen. 

Sindrana skrev (18 minutter siden):

Kan du snakke med noen på avdelingen om det i dag? Få hjelp til å lage en plan eller få bli til etter mandag?

stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Si det som det er til kontakten din. 

frosken skrev (2 minutter siden):

Snakk med kontakten din om det nå i ettermiddag. Enten du må skrives ut i morgen eller ikke, så bør dere bruke den tiden du  er på avdelingen til å snakke om hvordan du kan klare å mestre disse dagene. 

Lykke til:-)

Takk for svar alle dere. Jeg vet ikke om jeg tør ta det opp med kontakten min i kveld for jeg har aldri snakket med henne før. Er det veldig dumt om jeg venter til i morgen og bare forteller legen det?? 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar alle dere. Jeg vet ikke om jeg tør ta det opp med kontakten min i kveld for jeg har aldri snakket med henne før. Er det veldig dumt om jeg venter til i morgen og bare forteller legen det?? 

Jeg tror du bør fortelle det nå. Men er det sikkert at du blir skrevet ut i morgen? Og har du vært helt ærlig om vanskene dine?

Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du bør fortelle det nå. Men er det sikkert at du blir skrevet ut i morgen? Og har du vært helt ærlig om vanskene dine?

Nei, det er ikke sikkert. Blir bare skrevet ut om avdelingen blir full. Jeg har ikke sagt noe om at mandag er 2 år siden sist selvmordsforsøk. Men de vet så klart jeg sliter med selvmordstanker. Jeg kom i går så snakket med en annen lege da enn han jeg snakket med i dag. Men fikk litt inntrykk av at han tenkte det var mye mindre alvorlig enn det jeg synes det er. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er dumt å vente til i morgen å snakke om dette. 

Den forsvunne diamanten skrev (16 minutter siden):

Skal bare legge til at jeg synes det er ræva at du skal bli skrevet ut av plassmangel. Hvis du trenger hjelp så trenger man jo hjelp!

Syns ikke det er så rart jeg. Alt trenger ikke å "behandles" inneliggende på sykehus. Skriver i anførselstegn fordi det er ikke noe behandling på en akuttpost, det er bare oppbevaring. 

Anonymkode: cf1fb...d6a

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns ikke det er så rart jeg. Alt trenger ikke å "behandles" inneliggende på sykehus. Skriver i anførselstegn fordi det er ikke noe behandling på en akuttpost, det er bare oppbevaring. 

Det er behandling også. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor? Fordi da er de (legen) uforberedt på det, eller? 

Hvis du bringer denne informasjonen frem først i morgen i forbindelse med en utskrivningssamtale, så vil det kanskje virke som om du prøver å presse legen til å la deg bli. Dersom du snakker om det nå i kveld og også prøver å ha et fokus på hvordan du kan klare å mestre dette, så vil avdelingen ha et bedre grunnlag for å vurdere situasjonen. Og i tillegg bruker du tiden i avdelingen bedre, om du jobber med din egen tenkning rundt dette sammen med personalet, mens det ennå finnes tid til det. 

Glitter skrev (5 minutter siden):

Medisiner og samtaler med behandler. Før fikk jeg samtaler hver dag med behandler. Nå er det mer sånn tre ganger per uke. 

Medisiner trenger man ikke være innlagt på akuttenhet for å ta. Samtaler går man poliklinisk eller i kommunen å får. Det er liksom ikke grunn nok til å bli innlagt på akuttpost. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Medisiner trenger man ikke være innlagt på akuttenhet for å ta. Samtaler går man poliklinisk eller i kommunen å får. Det er liksom ikke grunn nok til å bli innlagt på akuttpost. 

Det er jo ikke det som er grunnen heller. Jeg bare sa at det er ikke kun oppbevaring som du påstår. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...