Gå til innhold

I dag er jeg full for første gang på flere år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (50 minutter siden):

Ja du får kose deg med det da. Bare du ikke har en ruslidelse som blusser opp igjen nå så er det vel helt okei. 

Mem vet du hvor mange enheter som er ok å drikke hver dag? Hvis jeg tar to øl hver dag, gjør vel ikke det noe? Jeg gjør det for å roe nervene. 

Anonymkode: 85047...098

Hurja skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri likt å være full. Etter at jeg ble dopa ned og alkoholforgifta har jeg ikke våget å drikke meg full og tar kun et par halvlitere hvis jeg først tar noe. 

Det skjønner jeg godt! 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mem vet du hvor mange enheter som er ok å drikke hver dag? Hvis jeg tar to øl hver dag, gjør vel ikke det noe? Jeg gjør det for å roe nervene. 

Hva tror du svaret på det er?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dårlig indikasjon for å drikke. De to ølene blir fort til fler. Jeg avruses fra alkohol nå og det er noe dritt. Følelsene er OVER alt. Du vil ikke komme dit. 

Glitter skrev (53 minutter siden):

Dårlig indikasjon for å drikke. De to ølene blir fort til fler. Jeg avruses fra alkohol nå og det er noe dritt. Følelsene er OVER alt. Du vil ikke komme dit. 

Skulle tro lithium gjorde litt jobb for deg med følelser. Så rart at det tar så av emosjonelt når du står på lit

Anonymkode: 9bd23...241

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skulle tro lithium gjorde litt jobb for deg med følelser. Så rart at det tar så av emosjonelt når du står på lit

Litiumen gjør jobben sin, men det går faktisk an å ha en dårlig dag pga avrusning. Hva legger du egentlig i at det tar sånn av? Jeg gråter mye. Thats it. Litium er ingen blokkering mot normale følelser. 

Å drikke alkohol for å roe ned nervene 1 dag ok, hver dag ikke ok. Da trenger du hjelp. Du kunne like gjerne tatt beroligende medisiner og man vet hvordan det går å ta hver dag. Så vær så snill ikke gjør det. Kos deg idag, det er lørdag men ikke bruk det for noe annet. Har selv familie som sliter med å drikke for mye og det er ikke bra 

Anonymkode: fb6bd...710

Annonse

Glitter skrev (34 minutter siden):

Litiumen gjør jobben sin, men det går faktisk an å ha en dårlig dag pga avrusning. Hva legger du egentlig i at det tar sånn av? Jeg gråter mye. Thats it. Litium er ingen blokkering mot normale følelser. 

Hei, jeg mente det ikke vondt. Litium herder og gjør deg mere robust i møte med egne emosjoner, jo. Derfor skulle jeg tro at litium hjalp på rusbehov, feks. Men det gjør det ikke hos deg. Det var ikke kritikk, mer høyttenkning og undring. Jeg bruker litium selv og har gjort det i mange år. Jeg syns den kan være litt blokkering på følelser når dosen skrus litt opp iallfall. Hos meg fjerner den gråt og store emosjoner. Noe jeg syns er dumt tidvis 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei, jeg mente det ikke vondt. Litium herder og gjør deg mere robust i møte med egne emosjoner, jo. Derfor skulle jeg tro at litium hjalp på rusbehov, feks. Men det gjør det ikke hos deg. Det var ikke kritikk, mer høyttenkning og undring. Jeg bruker litium selv og har gjort det i mange år. Jeg syns den kan være litt blokkering på følelser når dosen skrus litt opp iallfall. Hos meg fjerner den gråt og store emosjoner. Noe jeg syns er dumt tidvis 

Ja til en viss grad, men jeg blir i hvert fall ikke helt følelsesløs av den og det er ikke målet heller.. 

Worriesome Plenty 2

Å drikke for å dempe angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm sa min forrige Psykiater. Da drakk jeg en halvflaske vodka 2 ganger i uken. Ble jeg ubehagelig full tok jeg en rivotril og da sovna jeg. Risikofylt adferdsmønster. Ville aldri gjort det nå, flaks det gikk bra.

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Å drikke for å dempe angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm sa min forrige Psykiater. Da drakk jeg en halvflaske vodka 2 ganger i uken. Ble jeg ubehagelig full tok jeg en rivotril og da sovna jeg. Risikofylt adferdsmønster. Ville aldri gjort det nå, flaks det gikk bra.

Men jeg har ingen andre alternativer. Alkohol får være medisinen min siden jeg ikke går på noen andre. 

Glitter skrev (På 26.8.2023 den 17.59):

Ja du får kose deg med det da. Bare du ikke har en ruslidelse som blusser opp igjen nå så er det vel helt okei. 

Har hatt problemer med alkohol før ja. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...