Gå til innhold

Andre med nærmest konstante selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det mye tidligere, men ble bedre da jeg fikk bolig med stabilt bomiljø og byttet fastlege som hjalp meg å få rett diagnose og behandling. BP2 og K-PTSD. Har sjelden selvmordstanker nå. Rett før jeg begynte i behandlingen måtte jeg lære meg å gi litt faen i selvmordstankene for de skulle ikke få lov å bestemme over meg. Og det funket. Men behandlingen har vært avgjørende for hvordan jeg har det nå. 

Endret av aa-k-j

Ja... Dvs. jeg har slått fra meg sm som reell mulighet. Jeg har forpliktelser, men føler på at jeg dessverre ikke setter pris på livet og at det er et slit. Har noen jeg er glad I, men de blir jo mer sånn videre grunn til bekymring og skam over å ikke nyte livet. Jeg har liksom alt jeg trenger materielt, helt vanlig jobb osv. Men jeg har ingenting jeg vil, ingenting jeg gleder meg til osv. Har ikke annet forhold til tid enn at tiden går. Bryr meg ikke så mye om hvilken dag det er, annet enn at noen dager har mer krevende oppgaver enn andre. Jeg kan være lettet over å ha kommet frem til fredagen uten å ha opplevd total blammage, blitt kastet ut av jobben, drite meg ut sånn skikkelig skikkelig på et vis, at jeg har kommet gjennom det jeg skal med minimumskapasitet på kognitivt arbeid - får jeg noe som går utenpå mine vanlige arbeidsoppgaver står jeg under ekstremt press, føler jeg... Men jeg gleder meg aldri til helg. Og slikt. 

Anonymkode: ce5e7...a09

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja... Dvs. jeg har slått fra meg sm som reell mulighet. Jeg har forpliktelser, men føler på at jeg dessverre ikke setter pris på livet og at det er et slit. Har noen jeg er glad I, men de blir jo mer sånn videre grunn til bekymring og skam over å ikke nyte livet. Jeg har liksom alt jeg trenger materielt, helt vanlig jobb osv. Men jeg har ingenting jeg vil, ingenting jeg gleder meg til osv. Har ikke annet forhold til tid enn at tiden går. Bryr meg ikke så mye om hvilken dag det er, annet enn at noen dager har mer krevende oppgaver enn andre. Jeg kan være lettet over å ha kommet frem til fredagen uten å ha opplevd total blammage, blitt kastet ut av jobben, drite meg ut sånn skikkelig skikkelig på et vis, at jeg har kommet gjennom det jeg skal med minimumskapasitet på kognitivt arbeid - får jeg noe som går utenpå mine vanlige arbeidsoppgaver står jeg under ekstremt press, føler jeg... Men jeg gleder meg aldri til helg. Og slikt. 

Liker du dyr? Hva med hund eller katt? 

Jeg skal få meg hund etter hvert hvis jeg får råd det ber jeg til universet for å få muligheten. Det tror jeg vil gjøre min hverdag mye bedre. 

Hva tror du om det selv? 

Du trenger jo åpenbart noe mer i livet ditt. 

Annonse

Glitter skrev (På 29.8.2023 den 4.42):

Liker du dyr? Hva med hund eller katt? 

Jeg skal få meg hund etter hvert hvis jeg får råd det ber jeg til universet for å få muligheten. Det tror jeg vil gjøre min hverdag mye bedre. 

Hva tror du om det selv? 

Du trenger jo åpenbart noe mer i livet ditt. 

Oi. Jeh har veldig mye i livet mitt. Barn. Jobb. Andre relasjoner som vil opprettholdes. Vil ikke ha katt, marsvin eller hund om så noen kaster dem etter meg ;) Men takk. Det jeg trenger nå er et mørkt rom og slutt på å måtte stå ansvarlig for andres lykke hvert bidige sekund. Mener da ikke barna, men generelt folk. Jeg har kun fri når jeh sover, og det er kanskje sånn 4 timer i døgnet for tiden. Forresten drømmer jeg om krig, om at noen truer barna mine og diverse. Så har ikke helt fri da heller 😅 men takk for ideen. Forslag til meningsfulle aktiviteter er jo alltid hyggelig ment. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi. Jeh har veldig mye i livet mitt. Barn. Jobb. Andre relasjoner som vil opprettholdes. Vil ikke ha katt, marsvin eller hund om så noen kaster dem etter meg ;) Men takk. Det jeg trenger nå er et mørkt rom og slutt på å måtte stå ansvarlig for andres lykke hvert bidige sekund. Mener da ikke barna, men generelt folk. Jeg har kun fri når jeh sover, og det er kanskje sånn 4 timer i døgnet for tiden. Forresten drømmer jeg om krig, om at noen truer barna mine og diverse. Så har ikke helt fri da heller 😅 men takk for ideen. Forslag til meningsfulle aktiviteter er jo alltid hyggelig ment. 

Og jeg håper DU får mulighet til å få hunden du ønsker deg selvsagt ❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...