Gå til innhold

Alle på dol er i mot meg

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er tydelig at du ikke leser det jeg skriver. I det du siterte så skriver jeg "Vi trår alle feil, også jeg" og svaret ditt er "Så du er perfekt?". 

Dette sier meg ingenting.

Det kan være det samme! Jeg skal i allefall ikke så før til høsten så det spiller ingen rolle for meg. Og nå er jeg sur til i morgen. 

Anonymkode: 7b8a7...f3f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være det samme! Jeg skal i allefall ikke så før til høsten så det spiller ingen rolle for meg. Og nå er jeg sur til i morgen. 

Du må bare være sur og ødelegge resten av kvelden for deg selv, det påvirker ikke noen andre enn deg selv. :) 

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Du må bare være sur og ødelegge resten av kvelden for deg selv, det påvirker ikke noen andre enn deg selv. :) 

Du bryr deg hvertfall ikke om det som du ikke bryr deg om noen som sår til høsten. Jeg skal aldri mer høste noe jeg skal bare så til sommeren. 

Annonse

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På hvilken måte? Det må du i det minste kunne si. Jeg skriver ikke om sykdom så dette var veldig veldig rart. 

Mente ikke at du skriver noe særlig om sykdom. Men trigger jo folk. Det merker du vel? Kommentarer du kommer, en tendens til å diskutere aggressivt hvis du har en dårlig dag og kan komme med slag under beltestedet når du føler deg irritert eller urettferdig møtt. 

Når det er sagt synes jeg også som @Kashmir at du er blitt bedre og vi to har nå såvidt jeg vet (mtp at jeg ikke kan vite om du sier negative ting til meg som AB uten at jeg skjønner det er deg) hatt en bra tone i det siste. Jeg har valgt å la meg provosere mindre og blir jeg provosert eller det blir en lang krangel mellom deg og brukere så prøver jeg å ikke involvere meg i det.

Jeg tror jeg skjønner noe av hva som ligger bak din væremåte og det gjør at jeg får høyere toleranse. Men jeg mener virkelig at du skulle bedt om psykolog og jeg tror du hadde hatt nytte av mentsliseringsbasert gruppeterapi. I alle fall jobbet med mentaliseringsevne sammen med en behandler. Samt få bearbeidet det du bærer på. 

Nå får du prøve å fokusere på det jeg skriver etter at jeg skriver hva som kan oppleves triggende. Jeg er ikke ute etter noen konflikt. Så ikke ta der som et angrep for det er det ikke. 

Mange som gjennom 4 år på DOL har støttet meg har også hatt sitt å si om hva jeg gjør rett ut feil. Det har føltes som et angrep innimellom, men mange følger meg fortsatt og fortsatt gjør jeg ting som ikke kan forventes å få støtte på. Men mest av alt har jeg fått utrolig mange gode tilbakemeldinger. Jeg tror at hvis du tar noen steg tilbake og ikke svarer frekt og surt når du får svar du ikke liker (det kan skje alle, men det ser ut til å skje ofte med deg) så vil du se at tilbakemeldingene får en helt annen lyd. Samt sluttet med de innleggene som gjør at du virker som et troll slik som at du er 70 år gammel og slike absurde påstander så vil folk bli mindre usikker på om du faktisk er seriøs når du lager en tråd om at du støvsugde vann og en sokk slik at støvsugeren ble ødelagt og hva gjør du nå. Så merker nok folk en diskrapens i at du ikke forstår elementer økonomi som at man må spare inn på luksus for å ha lommepenger til ferie, eller at har man ikke råd til å kjøpe bolig så må man leie også spare til egenandel ikke kreve penger av familie, det er ingen rett å få hjelp, samtidig som du har gode karakterer og bare mangler et par fag for å komme inn på toppstudier. Det gir ikke mening. I så fall det ER jo ikke noe mentalt galt med deg, men dine foreldre har muligens gjort deg en bjørnetjeneste ved å gi deg for mye uten å kreve egeninnsats på forhånd. Du tror penger vokser på trær og at de har plikt til å hjelpe deg selv om du er blitt voksen. 

Tror vi er mange på DOL som har forsørget oss selv fra 16-17 års alder mer eller mindre. Alt jeg fikk var barnebidraget, mens resten et lite stipend også jobbet jeg. Bodde billig, men poenget er at å begynne i jobb 15 år gammel det gjør at en lærer litt av hvert. 

Jeg fikk kausjonist på 400 K av min far og min samboer samme sum av sin mor og slik kjøpte vi da jeg var 19 og han 24. Men det var jo kun på papiret. Det var aldri snakk om at de skulle betale noe. Hvis vi ikke hadde klart å betale så hadde hadde vi solgt. Folk klarer jo ikke skjønne om det virkelig er seriøst at du tenker at hvis du har kausjonist så skal hn betale hvis du ikke klarer det. Og når du korrigeres på at sånn skal det ikke være så holder du på ditt og begynner med at ting er urettferdig. 

Ja. Det er nå bare sånt som gjør at folk ikke kan fatte at alt sammen av tråder tilsammen er dønn seriøst. Selv mistenker jeg det er en sannhet i det du skriver om disse tingene, men du setter det godt på spissen for å skape underholdning og engasjement, og at de sinte utbruddene dine som at "det er urettferdig og nå vil jeg ikke snakke med deg!!!: egentlig ikke er helt seriøst. En smule overdrevet tror jeg det er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...