Gå til innhold

Hva kvalifiserer til å bli kalt en alvorlig sinnslidelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

I mine papirer (alvorlig depresjon og bp2) står det alvorlig sinnslidelse. Ts

Anonymkode: 282d4...6c6

Men du har hatt psykose? Da er det derfor 

Anonymkode: aecd7...db2

Annonse

Min psykiater mente jeg har en alvorlig sinnslidelse med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (på papiret i hvert fall), bipolar2, asperger og rusavhengighet. At den kombinasjonen var alvorlig, komplisert og tilsvarende alvorlig sinnslidelse. Da tenkte han på min historikk også med adferd, hendelser og tap av kontroll. Han er nettopp ferdig psykiater og også overlege. Vet ikke om han har rett eller ikke. 

Jeg vet ikke om jeg er enig i den. Kanskje de periodene hvor jeg opplever et totalt sammenbrudd og rett og slett klikker totalt i vinkel. Ikke at det skjer ofte, men en demon tar over hodet mitt og jeg blir en annen person. Demonen er ikke bare rusen for jeg blir vanligvis ikke så uttafor av rus. Kanskje jeg da har en slags alvorlig sinnslidelse, men ikke i ordets rette forstand tenker jeg. Sånn juridisk sett. Men det skjer noe med meg og det er skummelt. Kan få grensepsykotiske symptomer i tillegg. Og rusen kan pushe meg helt inn i psykose. Men det går fort over. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (På 29.8.2023 den 3.40):

Min psykiater mente jeg har en alvorlig sinnslidelse med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (på papiret i hvert fall), bipolar2, asperger og rusavhengighet. At den kombinasjonen var alvorlig, komplisert og tilsvarende alvorlig sinnslidelse. Da tenkte han på min historikk også med adferd, hendelser og tap av kontroll. Han er nettopp ferdig psykiater og også overlege. Vet ikke om han har rett eller ikke. 

Jeg vet ikke om jeg er enig i den. Kanskje de periodene hvor jeg opplever et totalt sammenbrudd og rett og slett klikker totalt i vinkel. Ikke at det skjer ofte, men en demon tar over hodet mitt og jeg blir en annen person. Demonen er ikke bare rusen for jeg blir vanligvis ikke så uttafor av rus. Kanskje jeg da har en slags alvorlig sinnslidelse, men ikke i ordets rette forstand tenker jeg. Sånn juridisk sett. Men det skjer noe med meg og det er skummelt. Kan få grensepsykotiske symptomer i tillegg. Og rusen kan pushe meg helt inn i psykose. Men det går fort over. 

Dette høres jo ut som alvorlig sinnslidelse

Anonymkode: c562e...408

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette høres jo ut som alvorlig sinnslidelse

Anonymkode: c562e...408

Nei jeg bare mister hodet litt hvis jeg er i en veldig presset situasjon så blander jeg det med rus også blir jeg helt ute av meg. Har ikke alvorlig sinnslidelse på papiret. Bare ikke samtykkekompetent på enkelte tvangsinnleggelser, men når rusen har vært sovet ut så har jeg vært mer samlet igjen. 

Jeg tenker psykiateren ikke mente jeg har juridisk alvorlig sinnslidelse, men bare brukte de ordene for å si at jeg har alvorlig lidelse. Uansett jeg oppfyller ikke kriteriene for borderline lenger. Det bare er omtrent umulig å bli kvitt diagnosen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...