AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Del Skrevet 28. august 2023 1. Ville du foretrukket at det var mannlig pasient og kvinnelig pasient avdeling? Gjerne spesifiser svaret 2. Foretrekker du en avdeling som er spesifisert i din diagnose som feks angstlidelser, spiseforstyrrelser og psykoselidelser? Eller ville du foretrukket en avdeling som har pasienter over hele spekteret? Anonymkode: dfd5c...8fe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474819-kj%C3%B8nn-segregering-p%C3%A5-avdeling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) 1. Jeg er vant med begge kjønn og bortsett fra mannfolk som pisser på gulv og doring så ser jeg ikke problemet med at det er menn der. Har riktig nok fått kommentarer på kroppen min og tatt litt på, men hvis jeg er i rett modus sier jeg kraftig i fra. I unnvikende modus så går jeg bare vekk og sier fra til de ansatte. 2. Nei egentlig ikke. Eneste jeg synes er rart er at ikke tydelig rusede personer havner på skjerma til de er nykter. Det er inkludert meg selv. Jeg har gått fritt rundt i avdelingen på natten i rusutløst psykose pratende masse bambus til meg selv, og hadde det kommet noen pasienter ut av rommet sitt hadde jeg sikkert pratet til de også og for noen kan det være skremmende. Når jeg selv er nykter så digger jeg ikke å prate med rusede medpasienter, men jeg har mye erfaring med rusa folk så jeg blir ikke redd. De veldig psykotiske og veldig maniske havner på skjerma. Men av og til tar det en stund før de blir tatt dit og en feks ei venninne som var meget manisk og klin psykotisk hun var det utfordrende å forholde seg til. Så havnet hun på skjermet og når hun fikk første tur ut av skjerma og ut på avdelingen en uke senere så var hun markant bedre og mulig å føre en samtale med. Før da jeg var spiseforstyrret og tynn ble jeg trigget av jenter med anoreksi som var tynnere enn meg, men jeg blir ikke det lenger. Jeg har blitt sparket og truet av en medpasient og det var jo litt ekkelt der og da mest fordi det trigget traumer, men jeg har altså svært sjeldent til aldri blitt ordentlig redd inne på en akuttavdeling. Vel jo da det kom en psycho torpedo fra miljøet da var jeg redd og trigget. For jeg har sett han i aksjon. Kanskje skulle det vært en egen seksjon for rusrelaterte innleggelser. Jeg vet ikke. I hvert fall en egen del på skjermet hvor man måtte bli til rusen gikk ut. Ingen omtrent forholder seg til å bli på rommet hvis de er veldig ruset. Utover det ser jeg ikke poenget med å ha det så oppdelt på en akuttavdeling eller på vanlig DPS. Men det er jo regionale enheter for bipolar, spiseforstyrrelser, ruslidelser og psykoseposter erc. Det bare er ikke der man kommer inn akutt. Det er vel de sykeste som havner der etter å ha blitt stabilisert på akutt. De andre henvises videre til DPS eventuelt. Her jeg bor er det ikke post for bipolar. Da må en ta tog i 3-5 timer husker ikke helt. Men det har aldri vært snakk om det for min del. Akuttavdeling og DPS døgn har vært tilstrekkelig. Men skulle jeg få en ny alvorlig og behandlingstesistent depresjon så kanskje jeg søker meg dit heller enn DPS. Det er i alle fall oppdelte avdelinger. Noen steder i rusomsorgen er det delt opp gutter og jenter også. Men ikke de fleste steder. Fossum blant annet. Blir mye drama på jentehuset. Endret 29. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474819-kj%C3%B8nn-segregering-p%C3%A5-avdeling/#findComment-4200689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.