Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden kjente jeg litt ubehag rundt urinrørsåpningen noen dager, pøste på med vann og jus - etter noen dager kjente jeg ikke mer til det. For et par uker siden fikk jeg samme følelsen og da det ikke hadde gitt seg på en uke, gikk jeg til lege med urinprøve. Den viste klare tegn på UVI (ble ikke tatt blodprøve eller dyrking av urinen) og jeg fikk en ukes kur av tri...metrin (?) Jeg var ferdig med kuren i går men kjenner fremdeles den murringen rundt urinrøret. Bør jeg gå til legen igjen eller kan det gå over av seg selv? Kan det være noe annet enn UVI?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47483-kan-uvi-g%C3%A5-over-av-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Urinveisinfeksjon kan nok mange ganger gå over av seg selv. Men når du allrede har en kur, og fortsatt har symptomer, synes jeg du bør få undersøkt urinen på nytt. Jeg synes at det da bør taes dyrkning av urinen for å se hva slags baktereier det er, og hvilke midler som er effektive

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...