Gå til innhold

Psykose/overtro eller rett og slett virkeligheten?

Anbefalte innlegg

Hvor går grensa mellom simpel tro/overtro og psykose/psykosesymptomer? Jeg vet ikke, men jeg tror jeg tror og tenker mange ting andre ikke helt er med på. Ting fra en mer åndelig verden. At det finnes en mørk verden hvor jeg av og til kan se skikkelser fra og høre dem snakke. Jeg føler av og til at universet kommuniserer med meg. Jeg synes det er vanskelig å forstå at det f.eks er en levende verden utenfor de fire veggene i leiligheten min akkurat nå. Jeg har problemer med å ikke tro på det stemmene mine i perioder sier til meg. Jeg vet ikke om det bare er «symptomer» som henger igjen etter mange års sykdom med full psykose. Jeg bor i egen leilighet for øyeblikket dog med tett oppfølging, men jeg klarer å gjøre mye selv. Jeg har ikke gått på så lite medisiner jeg gjør nå på 10 år. Vet ikke engang om det har noe med psykose å gjøre eller om jeg bare er så «gal» at jeg tror det feiler meg noe, men det ikke gjør det, men da må jo min verden være virkelig og jeg vet ikke helt om jeg liker den virkeligheten hele tiden ..

Anonymkode: 13f3c...266

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor går grensa mellom simpel tro/overtro og psykose/psykosesymptomer? Jeg vet ikke, men jeg tror jeg tror og tenker mange ting andre ikke helt er med på. Ting fra en mer åndelig verden. At det finnes en mørk verden hvor jeg av og til kan se skikkelser fra og høre dem snakke. Jeg føler av og til at universet kommuniserer med meg. Jeg synes det er vanskelig å forstå at det f.eks er en levende verden utenfor de fire veggene i leiligheten min akkurat nå. Jeg har problemer med å ikke tro på det stemmene mine i perioder sier til meg. Jeg vet ikke om det bare er «symptomer» som henger igjen etter mange års sykdom med full psykose. Jeg bor i egen leilighet for øyeblikket dog med tett oppfølging, men jeg klarer å gjøre mye selv. Jeg har ikke gått på så lite medisiner jeg gjør nå på 10 år. Vet ikke engang om det har noe med psykose å gjøre eller om jeg bare er så «gal» at jeg tror det feiler meg noe, men det ikke gjør det, men da må jo min verden være virkelig og jeg vet ikke helt om jeg liker den virkeligheten hele tiden ..

tror det noen ganger kan være vanskelig å vite hva som er hva, jeg har i hvert fall slitt med det. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er sykdom.

Anonymkode: 754da...6a5

stjernestøv skrev (1 time siden):

tror det noen ganger kan være vanskelig å vite hva som er hva, jeg har i hvert fall slitt med det. 

For mennesker som selv er syk så er det du beskriver helt vanlig, altså å være usikker på om noe er v irkelig eller ikke. Det er et symptom i seg selv.

Anonymkode: 754da...6a5

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...