Gå til innhold

Hvor lenge går en egentlig i behandling på DPS poliklinikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (8 timer siden):

Kommer an på hvor alvorlig diagnosen er. De med psykoselidelser går til FACT og kan gå der lenge.

Fins allmenn fact også. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det en standard man følger? Bp2 og unnvikende pf.

Anonymkode: 44c95...1ce

Det kommer langt ifra bare ann på hvor alvorlig diagnosen er som everybody skriver. Det kommer ann på mye mer enn det. Dps vil f. Eks selvsagt ikke ha en person i behandling dersom de tenker at vedkommende ikke kan bli noe bedre fra sin sykdom. Dersom det kun gjelder å holde en person stabil på det nivået den er så er det til kommunen man blir overført. Men mest av alt tror jeg det dreier seg om hvilke tilbud som fins på akkurat ditt dps. De fleste dps vet jeg har mest fokus på de med traumer og eupf og har langvarige grupper over flere år for den pasientgruppen. Så har man ikke de diagnosene så er det ikke annet enn utredning man får. 

Anonymkode: 3f949...def

kupton skrev (6 timer siden):

Ingen regler eller retningslinjer for hvor lenge en går.

Er det opp til behandleren å avgjøre når en er ferdig behandlet ? Tas "man" opp i team for å diskutere når man skal avslutte eventuelt forlenge?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min behandler måtte i møte med ledelsen for å forsvare hvorfor jeg skulle fortsette på dps.

Anonymkode: 9357e...92b

Hvor lenge gikk du og hva for? Jeg har gått i ca ett år. Bp2

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor lenge gikk du og hva for? Jeg har gått i ca ett år. Bp2

Eneste behandling for BP er medisiner og eventuelt psykoedukasjon, men det kan man jo lære på nett så at du har gått i 1 år er mye. 

Just now, AnonymBruker said:

Eneste behandling for BP er medisiner og eventuelt psykoedukasjon, men det kan man jo lære på nett så at du har gått i 1 år er mye. 

Altså der er jeg ikke helt enig. Nå har jeg dog 1, men man kan jo trenge samtaler for å finne triggere og kanskje har man angst og tilleggssymptomer som må behandles? Har man mange tilbakefall så må jo dette også tas i betraktning. Er ikke så enkelt som medisiner og å bare «lære seg».

Anonymkode: 03072...154

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det opp til behandleren å avgjøre når en er ferdig behandlet ? Tas "man" opp i team for å diskutere når man skal avslutte eventuelt forlenge?

Grovt sett er det to grupper behandlere: Spesialistene (psykiatere og psykologspesialister) og de andre. Spesialistene avgjør nok i stor grad selv. De andre tar det opp i sitt team.

kupton skrev (2 timer siden):

Grovt sett er det to grupper behandlere: Spesialistene (psykiatere og psykologspesialister) og de andre. Spesialistene avgjør nok i stor grad selv. De andre tar det opp i sitt team.

Det er ikke en standard som er vanlig? 6 mnd feks? Så tar man en vurdering?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en standard som er vanlig? 6 mnd feks? Så tar man en vurdering?

Allerede i starten av behandlingen bør en avtale evalueringspunkter.

Å tro at det er en lik standard som gjelder for psykiatrien i Norge er dessverre ikke riktig.

Hyppighet spiller en like stor rolle som lengde i tid vel? Jeg har gått hos psykiater på dps i snart et år. Jeg har vært der fem ganger. Lag tid mellom hver gang fordi jeg ikke trenger hjelp til annet enn medisiner. Da tar jeg lite plass og kapasitet på dps selv om jeg er pasienten hennes i over et år. Går man ukentlig i seks mnd har man brukt langt mere ressurser fra dps enn frekvensen jeg har nå.

Anonymkode: 41779...bac

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...