Gå til innhold

Hvorfor havner man i koma etter å ha tatt overdose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du tar en overdose med noe av sederende virkning av noe slag, så sier det seg selv, uansett om legemiddel eller annet. Hvis du mener etter å ha blitt pumpet vet jeg ikke helt. Skjedd meg også. Men hva er koma egentlig? Jeg var vel bare borte for en dag tror jeg. 

Anonymkode: 2bdfc...c06

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis du tar en overdose med noe av sederende virkning av noe slag, så sier det seg selv, uansett om legemiddel eller annet. Hvis du mener etter å ha blitt pumpet vet jeg ikke helt. Skjedd meg også. Men hva er koma egentlig? Jeg var vel bare borte for en dag tror jeg. 

Anonymkode: 2bdfc...c06

Men havner du i koma av deg selv da? Eller er det bare dersom du sier ifra og ender på sykehuset at du havner i koma om du skjønner? 

Hvis man tar overdose hjemme uten å få hjelp havner man i koma da liksom? Og dersom man først gjør det er da koma + ikke noe hjelp = sikker død? 

Anonymkode: 45766...09e

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis man tar overdose hjemme uten å få hjelp havner man i koma da liksom? Og dersom man først gjør det er da koma + ikke noe hjelp = sikker død? 

Nei, overhodet ikke. Statistikken viser at de aller fleste overlever en overdose. Det er også en grunn til at kvinner overlever selvmordsforsøk mer enn menn.

Om du går med selvmordstanker, synes jeg du burde snakke med noen om det, fremfor å spekulere i hva som er mest passende måte å dø på. Si om 5 år, kan det være at du er takknemlig for at du er i live. Ting snur i livet - heldigvis er ikke tilstander i livet konstant. Jeg er nå i dag takknemlig for å være i live, men det har ikke alltid vært slik.

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men havner du i koma av deg selv da? Eller er det bare dersom du sier ifra og ender på sykehuset at du havner i koma om du skjønner? 

Jeg hadde dødd uten helsehjelp et par-tre av gangene. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...