Gå til innhold

Å skyte fra hofta …

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ser ut som et skudd som ikke vil treffe målet 🙃 men jeg vet ikke. Litt som løs kanon? 

Kanskje en løs kanon men jeg vet ikke hvorfor jeg gjør dette. Jeg er kanskje blå sint? 

Anonymkode: 88eb2...4eb

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Når man gjør noe impulsivt/tar en kjapp avgjørelse uten at man har tenkt over konsekvensene av det.

Nei det gjelder i diskusjoner hvor jeg får dumme tilbakemeldinger som jeg ikke liker. Som oftest synes jeg selv reaksjonen i forkant er patetisk og når jeg da reagerer har jeg fått høre dette. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det gjelder i diskusjoner hvor jeg får dumme tilbakemeldinger som jeg ikke liker. Som oftest synes jeg selv reaksjonen i forkant er patetisk og når jeg da reagerer har jeg fått høre dette. 

https://ordbokene.no/nn/118191/skyte frå hofta

https://an-american-in-norway.tumblr.com/post/682004385210007552/skyte-fra-hofta

Endret av Vhanja

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje en løs kanon men jeg vet ikke hvorfor jeg gjør dette. Jeg er kanskje blå sint? 

Jeg måtte google opp, og det korrekte er å handle eller uttale seg for kjapt om noe. Det er jo litt som løs kanon, selv om siste kanskje oppfattes mer uforutsigbart. 

Hvis du er den jeg tror så er du ihvertfall ikke uforutsigbar 😀

Hvorfor blir du sint? Det er spørsmålet. 

laban skrev (Akkurat nå):

Jeg oppfatter det som at man impulsivt kaster fram en idé som ikke nødvendigvis er "ferdig gjennomtenkt".  

Jeg får høre dette når jeg krangler. Så det er forbundet med det, som om jeg er kjapp på avtrekkeren

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke sånn jeg mener 

Det står der (og i den andre lenken jeg la ut) hva som menes med begrepet. Men folk bruker det gjerne litt forskjellig, slik vi bruker det på jobb om folk som tar kjappe avgjørelser uten å ha tenkt gjennom konsekvensene (som vi andre på jobb må rydde opp for dem).

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg måtte google opp, og det korrekte er å handle eller uttale seg for kjapt om noe. Det er jo litt som løs kanon, selv om siste kanskje oppfattes mer uforutsigbart. 

Uforesigbar? Hvorfor ikke? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uforesigbar? Hvorfor ikke? 

Når noen er lette å kjenne igjen, og en vet hva som kommer av handlinger, utsagn og reaksjoner, så er man forutsigbar. Ikke så mange overraskelser med andre ord. 

Annonse

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det står der (og i den andre lenken jeg la ut) hva som menes med begrepet. Men folk bruker det gjerne litt forskjellig, slik vi bruker det på jobb om folk som tar kjappe avgjørelser uten å ha tenkt gjennom konsekvensene (som vi andre på jobb må rydde opp for dem).

Å ja men det er ikke sånn jeg mener. Jeg mener eks hvis du krangler med noen så sier du mange ting på en gang og så sier den personen at du skyter fra hofta. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Når noen er lette å kjenne igjen, og en vet hva som kommer av handlinger, utsagn og reaksjoner, så er man forutsigbar. Ikke så mange overraskelser med andre ord. 

Ja men likevel får høre av folk som kjenner meg GODT at jeg skyter fra hofta. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å ja men det er ikke sånn jeg mener. Jeg mener eks hvis du krangler med noen så sier du mange ting på en gang og så sier den personen at du skyter fra hofta. 

Begrepet er forklart deg flere ganger nå, både av folk i tråden og i lenkene jeg la ut.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men likevel får høre av folk som kjenner meg GODT at jeg skyter fra hofta. 

Ja? De vet jo at du gjør det. De vet jo at du vil komme med spontane og muligens lite gjennomtenkte ytringer da. 

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Blir sint fordi jeg synes det som blir sagt er irriterende provoserende og patetisk som oftest. Og så ja, det er vel det. Jeg får ikke høre at jeg gjør dette fra andre enn noen få som står meg nær. Det er jo bra sånn sett. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja? De vet jo at du gjør det. De vet jo at du vil komme med spontane og muligens lite gjennomtenkte ytringer da. 

Eller meninger. Ja de vet det men jeg vil ikke være sånn. Jeg vil ikke skyte fra hofta. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...