Gå til innhold

Å skyte fra hofta …

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å skyte fra hofta betyr at man ikke ser gjennom siktemidlene til våpenet (gevær eller pistol) men holder det i hoftehøyde og skyter som en cowboy eller IS-kriger. Man prøver å  skyte i riktig retning, men det er flaks om man treffer.

I overført betydning tenker jeg det betyr at man sier noe uten å vite om man treffer. Man gjetter. 

En "løs kanon på dekk" er nok et begrep som er 150 år gammelt kanoner på hjul, sto på dekk på skutene og var sikret med tau. Hvis den ikke var bundet fast ville den rulle uforutsigbart hit og dit på dekk og være til fare for sjøfolkene.

Det er en person som oppfører seg uforutsigbart og er dermed er en trussel. En som kan finne på å si hva som helst.

Grendel skrev (15 minutter siden):

Å skyte fra hofta betyr at man ikke ser gjennom siktemidlene til våpenet (gevær eller pistol) men holder det i hoftehøyde og skyter som en cowboy eller IS-kriger. Man prøver å  skyte i riktig retning, men det er flaks om man treffer.

I overført betydning tenker jeg det betyr at man sier noe uten å vite om man treffer. Man gjetter. 

En "løs kanon på dekk" er nok et begrep som er 150 år gammelt kanoner på hjul, sto på dekk på skutene og var sikret med tau. Hvis den ikke var bundet fast ville den rulle uforutsigbart hit og dit på dekk og være til fare for sjøfolkene.

Det er en person som oppfører seg uforutsigbart og er dermed er en trussel. En som kan finne på å si hva som helst.

Hva betyr proaktiv da? 

Anonymkode: 88eb2...4eb

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det Kayia sa hadde dermed ingen mening . 

Du må lese det folk skriver. Jeg skrev ikke proaktiv men provokativ. Det betyr at man sier noe med hensikt å provosere. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (4 minutter siden):

Du må lese det folk skriver. Jeg skrev ikke proaktiv men provokativ. Det betyr at man sier noe med hensikt å provosere. 

Det da jeg ikke at du blir provosert av meg er ikke noe jeg kan gjøre noe med ! Men men! 

Annonse

Kayia skrev (6 minutter siden):

«Du må lese det folk skriver. Jeg skrev ikke proaktiv men provokativ. Det betyr at man sier noe med hensikt å provosere.»

ja den gangen jeg kranglet med min mor sa jeg selvfølgelig det for å provosere. Det har jeg fortalt i en annen tråd men nå er dette lenge siden og jeg gidder ikke og diskutere den saken mer. Og nå er jeg trøtt. God natt!! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja den gangen jeg kranglet med min mor sa jeg selvfølgelig det for å provosere. Det har jeg fortalt i en annen tråd men nå er dette lenge siden og jeg gidder ikke og diskutere den saken mer. Og nå er jeg trøtt. God natt!! 

Fatter ikke at du gidder å være her. 

Anonymkode: 69b1e...8fa

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her bekrefter du at du ikke skjøt fra hofta men var provokativ, akkurat som jeg sa altså. 

Kayia skrev (7 timer siden):

Her bekrefter du at du ikke skjøt fra hofta men var provokativ, akkurat som jeg sa altså. 

Det var ikke den gangen jeg har fått høre det . Det er andre ganger når jeg blir fort sint. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...