Gå til innhold

Har det veldig vanskelig i kveld, når kan jeg kontakte legevakt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har fått økt dose på antipsykotika men er fortsatt kjempe stressa over vrangforestillingene mine. Eller nesten vrangforestillinger da.

Anonymkode: c0dab...4cc

Ring nå! 

Anonymkode: 51eb4...91d

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har fått økt dose på antipsykotika men er fortsatt kjempe stressa over vrangforestillingene mine. Eller nesten vrangforestillinger da.

Ring du. 

Er enig med kupton her. Forøvrig er det beste du kan gjøre å prøve å ikke tenke så mye på det. Det er ikke noe farlig å ha det sånn og du trenger ikke innleggelse bare fordi du tror ting som ikke er sant. 

Anonymkode: 9bf59...725

kupton skrev (32 minutter siden):

Det er lite legevakten kan gjøre med dette. Ring fastlege eller psykiater på mandag.

Ja skjønner, jeg får ringe på mandag. Men veldig vanskelig å holde ut.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja skjønner, jeg får ringe på mandag. Men veldig vanskelig å holde ut.

Har du redusert på dosen selv, er det derfor du er dårlig nå?

Anonymkode: 0f69c...dc0

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du redusert på dosen selv, er det derfor du er dårlig nå?

Anonymkode: 0f69c...dc0

Nei har ikke redusert noe. Men økt dose med samarbeid av legevakt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei har ikke redusert noe. Men økt dose med samarbeid av legevakt.

Ok for hvis du tilhører Oslo legevakt ville jeg ringt nå hvis du skal på legevakten. 

Anonymkode: e5974...bc6

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor stresser det deg? På innholdet eller fordi du tenker det er symptomer på noe farlig?

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg sovna etterhvert og skal prøve å holde ut til mandagen.

Bra du fikk sove. Jeg tenker at siden legevakten var de som hjalp deg sist, så kan du ringe hvis du føler det blir helt kririsk. Kan det gå så langt som at du blir redd for å ringe dem også og ikke stoler på noen, så er der bedre å ringe før det tipper over dit. Men det er søndag, og du skjønn er at der mest "kun" er angst nå, så vær så optimistisk du kan 🙂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er innholdet 

Så bra at du fikk sove. Jeg synes også det er bra at du satser på å holde ut til mandag og så kontakte enten fastlege eller behandler som jo kjenner deg mye bedre enn en legevaktslege. Så fremt ting ikke endrer seg brått, så kan man jo som regel vente. 

Har du noen du kan være litt sammen med i dag sånn at du blir avledet fra tankeinnholdet? Eller har du andre ting som pleier å fungere bra å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...