Gå til innhold

Du som har selvmordstanker har du en konkret grunn for at du vil dø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så syk at det har gjort meg arbeidsufør. Har dårlig økonomi (minstesats uføretrygd), eier knapt nåla i veggen, ustabilt bosted, ingen barn og lite familie. Dagene er fylt med mye smerte og ensomhet og jeg er livredd fremtiden fordi jeg vil bli sykere, ikke friskere.

Anonymkode: d2df9...4c1

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er så syk at det har gjort meg arbeidsufør. Har dårlig økonomi (minstesats uføretrygd), eier knapt nåla i veggen, ustabilt bosted, ingen barn og lite familie. Dagene er fylt med mye smerte og ensomhet og jeg er livredd fremtiden fordi jeg vil bli sykere, ikke friskere.

Anonymkode: d2df9...4c1

Kan jeg spørre hvilken diagnose du har?

Anonymkode: 5401c...7e9

Glitter skrev (19 minutter siden):

Da jeg hadde det var det pga sterk psykisk smerte og null håp om bedring. 

Kan du forklare hvordan smerten kjennes/utarter seg?

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du forklare hvordan smerten kjennes/utarter seg?

Vet ikke hvordan sette ord på det annet enn å være i et mørke i fritt fall uten noe nett som er der til å ta deg imot. 

Ja, jeg har flere konkrete grunner. 

Har for det første et lite verdig liv. Har nesten ingen familie, ingen kjæreste, ingen barn, ingen venner, er ufør på minstesats

Så er det det at jeg helle rikke ser hvordan noe av dette skal kunne forandre seg da jeg også har mange diagnoser både fysisk og psykisk som hindrer meg. 

Er vel ensomheten som spiser meg opp. Ensomhet er farligere enn å røyke sier de. 

Anonymkode: 0fbbf...a23

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, jeg har flere konkrete grunner. 

Har for det første et lite verdig liv. Har nesten ingen familie, ingen kjæreste, ingen barn, ingen venner, er ufør på minstesats

Så er det det at jeg helle rikke ser hvordan noe av dette skal kunne forandre seg da jeg også har mange diagnoser både fysisk og psykisk som hindrer meg. 

Er vel ensomheten som spiser meg opp. Ensomhet er farligere enn å røyke sier de. 

Anonymkode: 0fbbf...a23

Litt på siden men har du noen aktiviteter du kunne engasjert deg i og dermed truffet noen fine mennesker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...