Gå til innhold

Hvordan er det egentlig å være psykotisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Eller kan være? Det er jo forskjell fra person til person. Mister man søvn fordi man er psykotisk eller omvendt? Tror man helt og fullt på det man ser/hører?

Anonymkode: 919b9...e44

Jeg mister søvn pga mani, eller det er i hvert fall forløperen og så blir det mani med psykose. Jeg tror oppriktig på at jeg skal redde verden og at jeg har spesielle evner osv. Når jeg er depressiv tror jeg så hardt på stemmene mine og at jeg er roten til alt ondt at jeg skader meg selv. Jeg tror at alt de prøver å putte i meg er gift eller at jeg ikke fortjener næring/medisiner så jeg nekter. Når jeg «kun» har psykosesymptomer er jeg litt mer tilbøyelig til å ikke tro 100% på alt hele tiden.

Anonymkode: 33f6a...999

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mister søvn pga mani, eller det er i hvert fall forløperen og så blir det mani med psykose. Jeg tror oppriktig på at jeg skal redde verden og at jeg har spesielle evner osv. Når jeg er depressiv tror jeg så hardt på stemmene mine og at jeg er roten til alt ondt at jeg skader meg selv. Jeg tror at alt de prøver å putte i meg er gift eller at jeg ikke fortjener næring/medisiner så jeg nekter. Når jeg «kun» har psykosesymptomer er jeg litt mer tilbøyelig til å ikke tro 100% på alt hele tiden.

Takk for svar. Bp1?

1 minute ago, AnonymBruker said:

Er det veldig skummelt å være psykotisk?

Når jeg er manisk så er det mest deilig til et visst punkt. Mine depressive psykoser er grusomme. Føles ut som å være fanget i et mareritt. Jeg kan også bli helt stum og jeg føler meg fanget i eget hode.

Annonse

5 minutes ago, Everybody said:

Er det ingen som har opplevd det litt deilig å være psykotisk? Med alle disse uriktige opplysningene som man får?

Som sagt synes jeg psykose i mani kan være deilig, men så bikker det jo gjerne litt over.

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det noen som mener at å ha schizofreni umedisinert er som å være ruspåvirket eller høy?

Hvis man er hypomanisk/manisk eller bare glad og har schizofreni så kan det sikkert det. Men jeg tror at de fleste med schizofreni har så alvorlige problemer at de ikke føler seg særlig høye (glade) 

Anonymkode: 61ca3...c40

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...