Gå til innhold

Kan musikksmak si noe om en som person?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sier en god del, hovedsaklig (men ikke kun pga:) fordi folk introduseres for musikk avhengig av kulturen/omgivelsene sine. OG den samme kulturen vil forme deg som person. En kan oppdage/utforske mer musikk nå da, utenfor sin lokale kultur-relevante musikk, med all teknologien så mulig det fremover blir noe redusert korrelasjon.

Husk korrelasjon er ikke det samme som kausalitet.

Endret av Like Utfall

Tipper de som liker rock og hevay mental er mer aggressive, usosiale, antisosiale og bryr seg ikke så mye om normer.

De som liker rap og hip hop har levd et hardt og vanskelig liv

De som liker klassisk musikk er kjedelige folk som liker best sofaen eller spille piano. Ofte er de psykologer

De som liker pop er a4

De som liker reggae røyker cannabis og driver med kriminalitet 

Anonymkode: 539c6...be7

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper de som liker rock og hevay mental er mer aggressive, usosiale, antisosiale og bryr seg ikke så mye om normer.

De som liker klassisk musikk er kjedelige folk som liker best sofaen eller spille piano. Ofte er de psykologer

De som liker pop er a4

Ja det tror jeg og. De som liker klassisk har kjedelige personligheter og er grå muser. 

Anonymkode: 5c0bd...3fb

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som liker pop er a4

Godt eksempel på fordommer folk har mot musikksjangre, som svært ofte ikke stemmer.

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De som liker pop er a4

Tipper du tar feil.

Kashmir skrev (34 minutter siden):

Hva er oddsen for det? 

Jeg liker 90/9/1 teorien. Altså, 90% av enhver sjanger (nesten) er dritt, 9% er ok og 1% er virkelig bra. Så kan man plukke ut godbitene i de ulike sjangrene. Det går an å like både Slayer, Joni Mitchell, Sonic Youth, Miles Davies og Bach, for eksempel.

slabbedask skrev (8 minutter siden):

Jeg liker 90/9/1 teorien. Altså, 90% av enhver sjanger (nesten) er dritt, 9% er ok og 1% er virkelig bra. Så kan man plukke ut godbitene i de ulike sjangrene. Det går an å like både Slayer, Joni Mitchell, Sonic Youth, Miles Davies og Bach, for eksempel.

Ja, det er vel ganske vanlig å kunne like noe fra de fleste sjangre, men jeg tenker her at det handler om de/ den sjangeren man vanligvis lytter aktivt til.

Jeg kan nyte å høre sangstemmer som både Sissel Kyrkjebø og Whitney Housten- uten sammenligning forøvrig. Jeg hadde derimot aldri kunnet lytte til noen av dem i mer enn gjennom en sang nå og da. Oftest helt tilfeldig. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vel ganske vanlig å kunne like noe fra de fleste sjangre, men jeg tenker her at det handler om de/ den sjangeren man vanligvis lytter aktivt til.

Jeg kan nyte å høre sangstemmer som både Sissel Kyrkjebø og Whitney Housten- uten sammenligning forøvrig. Jeg hadde derimot aldri kunnet lytte til noen av dem i mer enn gjennom en sang nå og da. Oftest helt tilfeldig. 

Vel, jeg hører i hvertfall på mange sjangre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...