Gå til innhold

Kan musikksmak si noe om en som person?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Det var ikke noe godt eksempel 😀 det var et veldig dårlig eksempel. 

Vhanja skrev (19 minutter siden):

True. 🤣

Er dere en kloning med èn felles mening? Går an og ha forskjellige meninger … lol 

Anonymkode: 5c0bd...3fb

Fortsetter under...

slabbedask skrev (6 minutter siden):

Vel, jeg hører i hvertfall på mange sjangre.

Ja, og det er en vesentlig forskjell å like mange kontra alle ( som jeg kommenterte ) innen musikk..

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er dere en kloning med èn felles mening? Går an og ha forskjellige meninger … lol 

Du har tydeligvis ikke fått med deg alle diskusjonene hvor @Kashmir og meg er ganske så uenige.

Det er lov å være enig også, lol.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tipper de som liker rock og hevay mental er mer aggressive, usosiale, antisosiale og bryr seg ikke så mye om normer.

De som liker rap og hip hop har levd et hardt og vanskelig liv

De som liker klassisk musikk er kjedelige folk som liker best sofaen eller spille piano. Ofte er de psykologer

De som liker pop er a4

De som liker reggae røyker cannabis og driver med kriminalitet 

Anonymkode: 539c6...be7

Jeg liker all denne musikken bortsett fra klassisk. Varierer hva jeg hører på ut ifra humør og aktivitet. 

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Ja, og det er en vesentlig forskjell å like mange kontra alle ( som jeg kommenterte ) innen musikk..

Det kommer an på hvor detaljert man er når man deler opp sjangere. Jeg hører på alt, bortsett fra danseband, techno og rap/hiphop.

Annonse

Vhanja skrev (15 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke fått med deg alle diskusjonene hvor @Kashmir og meg er ganske så uenige.

Det er lov å være enig også, lol.

Ikke herm etter meg. 

Worriesome Plenty 2

Selv hører jeg nesten bare på metal. Har gjort siden jeg var tenåring. Det gjorde mange andre også, en stor ( kanskje majoriteten) falt fra da grungeband kom og ble det nye store. Metal ble undergrunnsmusikk, og mer ekstrem i mange tilfeller. Du ble sett på som en håpløs Harry sinke om du hørte på Iron Maiden i 94.

Musikksmak er ofte drevet av trender som kommer og går.

Noen liker det samme hele tiden. Men de er nok i mindretall.

Jeg må innrømme at jeg synes rap høres innmari dumt ut. Ellers kan jeg skjønne at metal høres it som bråk for andre. Så å hate en sjanger er å kaste stein i glasshus. Det er garantert noen som synes det DU hører på er dritt og at du må ha håpløs musikksmak.

Nei musikksmaken sier ikke mye om et menneske. Folk som kan virke kjedelige hører gjerne på hardrock og andre som virker litt rebelske hører gjerne på ballader eller opera. Så en gang på et audition program der en mann var kledd som punker og sang opera 😂 

Nicklusheletida

Med fare for å virke fordomsfull, så mener jeg at det kan det til en viss grad ja. Liker du å lytte til " rompa mi" av DDE, så forteller det meg noe. Liker du Sputnik forteller det meg noe. Liker du svensktopper, forteller deg meg noe osv. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...