Gå til innhold

Renter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (8 minutter siden):

Kalkulatoren er lett å bruke, prøv selv og si hva du får til svar, så kan jeg se om det ble riktig etterpå om du vil. 

Jeg har et lan og vil vite hvilken forskjell det er om renta gar fra 5% til 4%.  ser ikke hvordan jeg skal regne det ut i kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    31

  • Kayia

    9

  • Vhanja

    2

  • Zuleika

    1

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kan godt spørre hva det er i fire år for å få et utgangspunkt.

Anonymkode: 86573...b9f

Hvis du har 1% rente på 1,4 mill, blir det 1400 kr pr år, altså 14000 x 4 = 56 000 kr på 4 år så får @Kayia godkjenne regnestykke mitt. 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsane skrev (8 minutter siden):

Jeg har et lan og vil vite hvilken forskjell det er om renta gar fra 5% til 4%.  ser ikke hvordan jeg skal regne det ut i kalkulatoren.

Du skriver først inn 1.400.000 og velger 5% nominell rente og 4 år, og noterer svaret (beløp 1). Deretter gjør du det samme med 4% nominell rente og 4 år og noterer beløpet (beløp 2).

Trekk deretter beløp 2 fra beløp 1 og da har du svaret :)

Det høres forresten heftig ut å nedbetale et lån på 1.4 mill på fire år? Det betyr en månedlig kostnad på +35.000 pr mnd!  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Du skriver først inn 1.400.000 og velger 5% nominell rente og 4 år, og noterer svaret (beløp 1). Deretter gjør du det samme med 4% nominell rente og 4 år og noterer beløpet (beløp 2).

Trekk deretter beløp 2 fra beløp 1 og da har du svaret :)

Det høres forresten heftig ut å nedbetale et lån på 1.4 mill på fire år? Det betyr en månedlig kostnad på +35.000 pr mnd!  

Jeg sa jo svaret Kayia !!! 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (35 minutter siden):

Du skriver først inn 1.400.000 og velger 5% nominell rente og 4 år, og noterer svaret (beløp 1). Deretter gjør du det samme med 4% nominell rente og 4 år og noterer beløpet (beløp 2).

Trekk deretter beløp 2 fra beløp 1 og da har du svaret :)

Det høres forresten heftig ut å nedbetale et lån på 1.4 mill på fire år? Det betyr en månedlig kostnad på +35.000 pr mnd!  

Jeg kan selge boligen om fire år og betale lånet fullt ut.  Jeg har snakket med en regnskapsfører som fortalte meg at jeg ville spare 14000 kr. i året og så kunne jeg gange det med fire for å få ut hva jeg sparte på fire år.  Det ville bli noe mindre for jeg betaler ned på lånet. 

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis du har 1% rente på 1,4 mill, blir det 1400 kr pr år, altså 14000 x 4 = 56 000 kr på 4 år så får @Kayia godkjenne regnestykke mitt. 

Anonymkode: 56af7...0bf

Du hadde rett☺️

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Renta er 5% i dag, men jeg lurer på hvis den var 4%.

Anonymkode: 86573...b9f

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har 1% rente på 1,4 mill, blir det 1400 kr pr år, altså 14000 x 4 = 56 000 kr på 4 år så får @Kayia godkjenne regnestykke mitt. 

Anonymkode: 56af7...0bf

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du hadde rett☺️

Anonymkode: 86573...b9f

Anonym 0bf sitt regnestykke stemmer ikke.

Dersom du skal betale ned 1.4 mill på fire år må du ut med 31.676 pr mnd dersom renten er på 4% nominell og 32.306 kr pr mnd dersom renten er 5%. Differansen er som du ser 630 kr.

Du sparer altså 630 kr pr mnd dersom renten er 4% vs 5%. Dette blir 630 x 12 som er 7500 pr år, og 7500 x 4 år som er 30.250 kroner på fire år. Sett det inn i kalkulatoren, så ser du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (15 minutter siden):

 

 

Anonym 0bf sitt regnestykke stemmer ikke.

Dersom du skal betale ned 1.4 mill på fire år må du ut med 31.676 pr mnd dersom renten er på 4% nominell og 32.306 kr pr mnd dersom renten er 5%. Differansen er som du ser 630 kr.

Du sparer altså 630 kr pr mnd dersom renten er 4% vs 5%. Dette blir 630 x 12 som er 7500 pr år, og 7500 x 4 år som er 30.250 kroner på fire år. Sett det inn i kalkulatoren, så ser du selv.

Jeg skal ikke betale 1.4 mill på fire år.  Jeg skal selge leiligheten om fire år.

Det var ikke lånekalkulator som du lenket til, men lånesøknad.  Jeg har ikke tenkt å søke lån i Sparebanken1.

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg skal ikke betale 1.4 mill på fire år.  Jeg skal selge leiligheten om fire år.

Det var ikke lånekalkulator som du lenket til, men lånesøknad.  Jeg har ikke tenkt å søke lån i Sparebanken1.

Anonymkode: 86573...b9f

Det var derfor jeg ba deg plotte det inn selv. Du sa «regne det ut på fire år» når jeg nevnte at du ikke hadde oppgitt nedbetalingstid.

Om du skroller ned på siden kommer du til lånekalkulator nederst. Det er to faner, en der du kan beregne hva banken mener du kan låne basert på årsinntekt m.m., og en med «hva koster lånet». Du skal da velge den siste fanen og plotte inn kjøpesum 1.4 mill), egenkapital (0) og da beregnes lånesum (som da blir 1,4 mill).

Men nå tror jeg du og Anonym 0bf kan få diskutere dette videre uten meg, det virker ikke som svarene mine hjelper deg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

Det var derfor jeg ba deg plotte det inn selv. Du sa «regne det ut på fire år» når jeg nevnte at du ikke hadde oppgitt nedbetalingstid.

Om du skroller ned på siden kommer du til lånekalkulator nederst. Det er to faner, en der du kan beregne hva banken mener du kan låne basert på årsinntekt m.m., og en med «hva koster lånet». Du skal da velge den siste fanen og plotte inn kjøpesum 1.4 mill), egenkapital (0) og da beregnes lånesum (som da blir 1,4 mill).

Men nå tror jeg du og Anonym 0bf kan få diskutere dette videre uten meg, det virker ikke som svarene mine hjelper deg. 

Svarene dine hjalp meg ikke og jeg opplevde deg som belærende.  Det er unødvendig å lære meg opp i lånebetingelser som om jeg var en tyveåring.  Min situasjon er spesiell, men det vil jeg ikke gå innpå her.

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sa jo svaret Kayia !!! 

Anonymkode: 56af7...0bf

Bare hyggelig å hjelpe deg :) har du flere spørsmål om utregning hjelper jeg gjerne igjen. :) 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Svarene dine hjalp meg ikke og jeg opplevde deg som belærende.  Det er unødvendig å lære meg opp i lånebetingelser som om jeg var en tyveåring.  Min situasjon er spesiell, men det vil jeg ikke gå innpå her.

Anonymkode: 86573...b9f

Har du flere brukere her og svarer deg selv og Kayia nå med et annet innlogget nick? Det er ikke lov...

Anonymkode: 373d3...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Svarene dine hjalp meg ikke og jeg opplevde deg som belærende.  Det er unødvendig å lære meg opp i lånebetingelser som om jeg var en tyveåring.  Min situasjon er spesiell, men det vil jeg ikke gå innpå her.

Anonymkode: 86573...b9f

?

Svarene burde hjulpet deg, men det er en ærlig sak å ikke ønske å lære. Du bør kanskje ikke spørre på et forum neste gang du har en utfordring om du ikke ønsker svar som hjelper deg. Masse lykke til med nedbetaling av lån, det går sikkert kjempebra 😊

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (16 minutter siden):

?

Svarene burde hjulpet deg, men det er en ærlig sak å ikke ønske å lære. Du bør kanskje ikke spørre på et forum neste gang du har en utfordring om du ikke ønsker svar som hjelper deg. Masse lykke til med nedbetaling av lån, det går sikkert kjempebra 😊

Hva er dette for et svar? Du forstod ikke spørsmålet og hva ts trengte hjelp til! 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (20 minutter siden):

?

Svarene burde hjulpet deg, men det er en ærlig sak å ikke ønske å lære. Du bør kanskje ikke spørre på et forum neste gang du har en utfordring om du ikke ønsker svar som hjelper deg. Masse lykke til med nedbetaling av lån, det går sikkert kjempebra 😊

Nå er du nedlatende, og det er unødvendig.  Jeg kunne ikke bruke siden du linket til og du har ingen grunn til å være sur over det.

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har du flere brukere her og svarer deg selv og Kayia nå med et annet innlogget nick? Det er ikke lov...

Anonymkode: 373d3...c88

Nei, jeg svarer som anonym.

Anonymkode: 86573...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg svarer som anonym.

Anonymkode: 86573...b9f

Sjekk anonymkoden. Du svarte deg selv. 😄

Anonymkode: daec0...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sjekk anonymkoden. Du svarte deg selv. 😄

Anonymkode: daec0...b72

Sjekk anonymkodene , det var jeg som svarte meg selv. 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk anonymkodene , det var jeg som svarte meg selv. 

Anonymkode: 56af7...0bf

Fint at du innrømmer at du troller (nok en gang).

Anonymkode: daec0...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fint at du innrømmer at du troller (nok en gang).

Anonymkode: daec0...b72

Ts og jeg er ikke samme person så her tar du nok feil :) 

Anonymkode: 56af7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...