Glitter Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Er det ikke slik at hvis jeg har det som kontakten min i psykiatrien i går kalte for at grenset til vrangforestilling samt at jeg har noe som kan være magisk tenkning ifølge han, men at det ikke går utover funksjonen i det daglige bortsett fra at det er plagsomt (det har før fått meg til å gjøre enkelte ting som definitivt ikke er bra, men er lenge siden det var så ille) til tider og kan trigge lett angst, så kan det bare få være som det er? Kontakt i psykiatrien mente jeg skal ta det opp med behandler, men det ser ikke jeg poenget i. Jeg er uansett ikke sånn at jeg ikke har noen tvil. Jeg spurte jo i går om det jeg tenker er normalt å tenke fordi jeg er i tvil. Og det har vært sånn lenge og det som jeg har opplevd som tvang utenifra det har jeg ikke hatt siden april. Alt dette, som jeg ikke vil gå inn på, har kommet etter jeg begynte å bale med rus og det har ikke endret seg i rusfrie perioder, men øker jo på når jeg ruser meg. Og jeg klarer ikke legge fra meg at det er sånn det henger sammen selv om jeg har tvil pga jeg ikke alltid har tenkt sånn, det kom etter rusen. Men kanskje jeg bare har forstått ting jeg ikke forstod før. Og dette er umulig å bevise fra eller til. Uansett hva noen sier så er det ikke mulig å få bekreftet/avkreftet. Men det jeg lurer på er slikt trenger vel ikke å gjøres noe med ergo trenger jeg ikke snakke med behandler om det? Jeg liker ikke å snakke om dette. I hvert fall ikke med en ukjent behandler. Har snakket litt om det i april da trykket var rimelig høyt, men sa ikke alt og ellers har jeg holdt det for meg selv og sånn vil jeg ha det. Vet jo at valget er mitt, men hva bruker du å anbefale folk som har oppfatninger/meninger som bare grenser til vrangforestillinger fordi de feks ikke er 100% sikker på det de tror, og som ikke har noen merkverdig funksjonsnedsettelse? Jeg grubler på det i hvert fall og blir innimellom skremt. Men mer enn det påvirker det meg iikke.Ikke nå i hvert fall. Mulig det går litt utover min tilknytning til andre individer. Det har sine grunner det da. Kan ikke forklare uten å si hva det handler om og det gjør jeg ikke ute på åpent forum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Du bør selvfølgelig være ærlig til behandleren din. Det er ikke sikkert at dette trenger å ta så stor plass, men du må jo si det. Behandler kan ikke hjelpe deg om du ikke spiller med åpne kort. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Martine skrev (14 minutter siden): Du bør selvfølgelig være ærlig til behandleren din. Det er ikke sikkert at dette trenger å ta så stor plass, men du må jo si det. Behandler kan ikke hjelpe deg om du ikke spiller med åpne kort. Neida det er vel sant det. Jeg er generelt veldig åpen av meg, men akkurat dette liker jeg virkelig ikke å snakke om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg synes absolutt du skal fortelle om dette til din behandler. Så får dere diskutere om dette er noe der skal jobbe med, eller om det ikke er det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 kupton skrev (1 minutt siden): Jeg synes absolutt du skal fortelle om dette til din behandler. Så får dere diskutere om dette er noe der skal jobbe med, eller om det ikke er det. Okei. Ja, det kan vi jo diskutere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg tenker at dette er rusutløst ( det betyr ikke at du ikke bør ta det opp med behandleren din ) Jeg har hørt dette så mange ganger fra folk som spesielt går på amfetamin men også gjerne blandingsmisbrukere. Det er jo ikke uten grunn at flere blir psykotiske pga lengre rusmisbruk. Og også kortere misbruk. Om de er ekstra sårbare pga gener og/ eller miljø er nok sannsynlig. Den ene venninnen min snakket akkurat som deg- om universet og hva det ville for henne og ikke. Ble veldig spirituell og åndelig, og jeg trodde jo at det var "sånn hun var". Nå har hun vært rusfri lenge, og tar veldig sterk avstand til alt hun "trodde på" tidligere. Hun landet med andre ord. Mens hennes tidligere venninne landet aldri, og er inn og ut av psykiatrisk på grunn av psykoser. Så rus kan jo faktisk utløse sånt, og her brukte begge både amfetamin, hasj og alkohol ( og sikkert piller også ) Et annet tilfelle er ei som gikk inn på et kristent møte rusa som bare det, og etter det har hun vært superreligiøs og veldig moralsk, og...hun ruser seg i smug 🙃 amfetamin er en rød tråd her. Og for ikke å snakke om verstingene blant konspirasjonsteoretikerne. De er ihvertfall ofte påvirket. Og jeg vil.bare si til slutt at nå er det jo mennesker som tror på ulike ting, og det trenger ikke å handle om hverken rus eller diagnose. Det er bare litt "typisk" det du skriver her om at det startet med rusen og ikke blir borte når du er nykter. Og så ser det jo ikke ut som om akkurat det er en fare for deg pr nå. Jeg lurer på hva du tenker om det etter å ha vært rusfri en lang periode da 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Kashmir skrev (49 minutter siden): Jeg tenker at dette er rusutløst ( det betyr ikke at du ikke bør ta det opp med behandleren din ) Jeg har hørt dette så mange ganger fra folk som spesielt går på amfetamin men også gjerne blandingsmisbrukere. Det er jo ikke uten grunn at flere blir psykotiske pga lengre rusmisbruk. Og også kortere misbruk. Om de er ekstra sårbare pga gener og/ eller miljø er nok sannsynlig. Den ene venninnen min snakket akkurat som deg- om universet og hva det ville for henne og ikke. Ble veldig spirituell og åndelig, og jeg trodde jo at det var "sånn hun var". Nå har hun vært rusfri lenge, og tar veldig sterk avstand til alt hun "trodde på" tidligere. Hun landet med andre ord. Mens hennes tidligere venninne landet aldri, og er inn og ut av psykiatrisk på grunn av psykoser. Så rus kan jo faktisk utløse sånt, og her brukte begge både amfetamin, hasj og alkohol ( og sikkert piller også ) Et annet tilfelle er ei som gikk inn på et kristent møte rusa som bare det, og etter det har hun vært superreligiøs og veldig moralsk, og...hun ruser seg i smug 🙃 amfetamin er en rød tråd her. Og for ikke å snakke om verstingene blant konspirasjonsteoretikerne. De er ihvertfall ofte påvirket. Og jeg vil.bare si til slutt at nå er det jo mennesker som tror på ulike ting, og det trenger ikke å handle om hverken rus eller diagnose. Det er bare litt "typisk" det du skriver her om at det startet med rusen og ikke blir borte når du er nykter. Og så ser det jo ikke ut som om akkurat det er en fare for deg pr nå. Jeg lurer på hva du tenker om det etter å ha vært rusfri en lang periode da 🙂 Hm ja. Det er ikke godt å si om det er rusutløst, men som sagt så tenkte jeg ikke slik før. Så det er jo det som tyder på det, men så klarer jeg ikke tro på at det ikke er sånn det henger sammen. Jeg kan tenke med tankene at det ikke kan være riktig, men så føler jeg at det er det. Hm. Jaja. Ja vi får se på hvordan jeg tenker og oppfatter verden når hjernen min har fått nullstilt seg. Noen ganger er det slitsomt å tenke sånn på det og legge merke til tegn osv. Så det må gjerne forsvinne hvis det virkelig ikke er noen sannhet i det. Men samtidig litt trist også hvis det ikke er noe i det. Anyway. Jeg får prate med behandler om det, men nå har jeg ikke flere timer før jeg reiser på avrusning. Får se på om jeg sier noe om det der for helt nye behandlere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (9 minutter siden): Hm ja. Det er ikke godt å si om det er rusutløst, men som sagt så tenkte jeg ikke slik før. Så det er jo det som tyder på det, men så klarer jeg ikke tro på at det ikke er sånn det henger sammen. Jeg kan tenke med tankene at det ikke kan være riktig, men så føler jeg at det er det. Hm. Jaja. Ja vi får se på hvordan jeg tenker og oppfatter verden når hjernen min har fått nullstilt seg. Noen ganger er det slitsomt å tenke sånn på det og legge merke til tegn osv. Så det må gjerne forsvinne hvis det virkelig ikke er noen sannhet i det. Men samtidig litt trist også hvis det ikke er noe i det. Anyway. Jeg får prate med behandler om det, men nå har jeg ikke flere timer før jeg reiser på avrusning. Får se på om jeg sier noe om det der for helt nye behandlere. Hvorfor er du skeptisk til å fortelle det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Kashmir skrev (19 minutter siden): Hvorfor er du skeptisk til å fortelle det? Blant annet fordi jeg fortalte det til kompisen min for lenge siden og han trodde meg ikke i det hele tatt og sa mer eller mindre jeg var på sykkeltur. Og når jeg har snakket om det tidlig i vår da jeg var innlagt så ble jeg møtt med at det var vrangforestilt så jeg følte meg veldig dum og ikke tatt på alvor. Siden jeg vet jeg blir møtt med at det ikke er sånn ting er, så holder jeg det heller for meg selv. Føler ikke noen egentlig forstår den fysiske kontakten jeg har med universet så det virker rart at det bare skulle være i hodet mitt. I tillegg er det noe annet også som gjør at jeg føler jeg må være litt forsiktig med hva jeg sier for det kan straffe seg. Og en siste grunn er at deler av det vil jeg bare være i union med uten forstyrrelser fra andres tanker om det. Selv om det kan være slitsomt. Pluss at. Ja nei det blir å si for mye om saken. Dette er litt av grunnene til at jeg er ukomfortabel med å si noe. I vår spekulerte legen om det var noe psykoselidelse hos meg kun basert på det jeg sa uten å ta adferden min med i betraktningen. Så må være litt forsiktig med hva jeg deler. Jeg har ingen psykoselidelse. Det var jo også konklusjonen i vår. Men i Narvik er det nye behandlere og jeg vet ikke hvor lett de tar på å sette sånne diagnoser. Jeg er "tilfreds" med de diagnosene jeg har. Jeg vet ikke om det er skækk det jeg tenker eller om jeg bare har fått åpnet sinnet mitt og bare forstått det. Det varierer hvor mye jeg tror på det, eller hvordan vektskålen tipper. Det er ting som bare må være sant. Skjønner ikke hvis det ikke er det. Endret 5. september 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (1 minutt siden): Blant annet fordi jeg fortalte det til kompisen min for lenge siden og han trodde meg ikke i det hele tatt og sa mer eller mindre jeg var på sykkeltur. Og når jeg har snakket om det tidlig i vår da jeg var innlagt så ble jeg møtt med at det var vrangforestilt så jeg følte meg veldig dum og ikke tatt på alvor. Siden jeg vet jeg blir møtt med at det ikke er sånn ting er, så holder jeg det heller for meg selv. Føler ikke noen egentlig forstår den fysiske kontakten jeg har med universet så det virker rart at det bare skulle være i hodet mitt. I tillegg er det noe annet også som gjør at jeg føler jeg må være litt forsiktig med hva jeg sier for det kan straffe seg. Og en siste grunn er at deler av det vil jeg bare være i union med uten forstyrrelser fra andres tanker om det. Selv om det kan være slitsomt. Pluss at. Ja nei det blir å si for mye om saken. Dette er litt av grunnene til at jeg er ukomfortabel med å si noe. I vår spekulerte legen om det var noe psykoselidelse hos meg kun basert på det jeg sa uten å ta adferden min med i betraktningen. Så må være litt forsiktig med hva jeg deler. Jeg har ingen psykoselidelse. Det var jo også konklusjonen i vår. Men i Narvik er det nye behandlere og jeg vet ikke hvor lett de tar på å sette sånne diagnoser. Jeg er "tilfreds" med de diagnosene jeg har. Jeg vet ikke om det er skækk det jeg tenker eller om jeg bare har fått åpnet sinnet mitt og bare forstått det. Det varierer hvor mye jeg tror på det, eller hvordan vektskålen tipper. Jeg tror ikke at vi skal forvente å bli forstått og at alt vi sier må være noe andre umiddelbart skønner. Du trenger ikke å føle deg dum for det. Og det er jo flere som tror på det du tror på- om det er vrangforestillinger eller ei- det kan vel avgjøres utfra kultur og miljø. Nå er det visstnok en vekkelselsbølge på Sørlandet. Mange kan tenke at det er ganske koko i 2023, men det er jo i det såkalte bibelbeltet, så det er jo en kultur for det nettopp der. Jeg har også en bekjent som er født og opovokst på Hawaii, og den troen hans er helt fjern for meg, selv om han snakker om det med største selvfølge ( det er en slags overtro jeg ikke kan forklare egentlig) Så det kommer an på. Regner vel med at du vil møte flere med slike forestillinger på rehab. De som har brukt bla amfetamin, har jo en tendens til å tro at "de har forstått det". Som konspirasjonsteoretikere. Og de trenger ikke være akkurat psykotiske! Jeg regner jo med at behandlere der har hørt dette mange ganger. Behandlere innen rus altså. Ikke vet jeg hva det handler om, men det kan være en tomhetsfølelse i noen mennesker? Den som også gjør at de nettopp ruser seg - de vil ha noe mer meningsfylt eller mer å være opptatt av, og så blir noen veldig søkende. Å se etter dypere mening er jo egentlig både vanlig og forståelig, så det som ligger bak er jo ofte helt naturlige ønsker. Tomhetsfølelse må jo være ganske tungt å kjenne på- akkurat som ensomhetsfølelse. Tror det kan ligge noe vesentlig der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Meg og psykiatrien var enige om å være uenige. De har ikke vært enig med meg i ting jeg har fortalt om åndelige ting. Du får nok høre at det er psykotiske symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Kashmir skrev (23 minutter siden): Jeg tror ikke at vi skal forvente å bli forstått og at alt vi sier må være noe andre umiddelbart skønner. Du trenger ikke å føle deg dum for det. Og det er jo flere som tror på det du tror på- om det er vrangforestillinger eller ei- det kan vel avgjøres utfra kultur og miljø. Nå er det visstnok en vekkelselsbølge på Sørlandet. Mange kan tenke at det er ganske koko i 2023, men det er jo i det såkalte bibelbeltet, så det er jo en kultur for det nettopp der. Jeg har også en bekjent som er født og opovokst på Hawaii, og den troen hans er helt fjern for meg, selv om han snakker om det med største selvfølge ( det er en slags overtro jeg ikke kan forklare egentlig) Så det kommer an på. Regner vel med at du vil møte flere med slike forestillinger på rehab. De som har brukt bla amfetamin, har jo en tendens til å tro at "de har forstått det". Som konspirasjonsteoretikere. Og de trenger ikke være akkurat psykotiske! Jeg regner jo med at behandlere der har hørt dette mange ganger. Behandlere innen rus altså. Ikke vet jeg hva det handler om, men det kan være en tomhetsfølelse i noen mennesker? Den som også gjør at de nettopp ruser seg - de vil ha noe mer meningsfylt eller mer å være opptatt av, og så blir noen veldig søkende. Å se etter dypere mening er jo egentlig både vanlig og forståelig, så det som ligger bak er jo ofte helt naturlige ønsker. Tomhetsfølelse må jo være ganske tungt å kjenne på- akkurat som ensomhetsfølelse. Tror det kan ligge noe vesentlig der? Jeg snakket med min tidligere behandler på telefonen i stad og hun tror også at det kommer til å gå over når jeg har vært rusfri en stund. Nåja. Ja jeg vet ikke hvorfor så mange får sånne vrangforestillinger når de ruser seg. Jeg har i rusutløst psykose hatt mest vrangforestillinger knyttet til enkeltmennesker og til politiet. Har ment de er ute etter meg og jeg har sprunget over elver på flukt fra politiet og stått og gaulet utenfor vinduet til folk. Det har ikke vært noe om universet og sånt i rusutløste psykoser. Har trodd jeg var i et spill også. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 stjernestøv skrev (1 minutt siden): Meg og psykiatrien var enige om å være uenige. De har ikke vært enig med meg i ting jeg har fortalt om åndelige ting. Du får nok høre at det er psykotiske symptomer. Ja, sikkert. Jeg er forvirret. Ene øyeblikket er universet ekte, det neste tenker jeg det ikke er det. Samt jeg føler meg alene om å ha en bevissthet. De rundt meg virker ikke ekte. Akkurat det er slitsomt. Noe av min tilknytning til universet er bra. Men nå sier jeg litt mye så stopper der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (14 minutter siden): Ja, sikkert. Jeg er forvirret. Ene øyeblikket er universet ekte, det neste tenker jeg det ikke er det. Samt jeg føler meg alene om å ha en bevissthet. De rundt meg virker ikke ekte. Akkurat det er slitsomt. Noe av min tilknytning til universet er bra. Men nå sier jeg litt mye så stopper der. Men det med å føle seg frakoblet andre, og at de ikke føles ekte er også ganske tyoisk etter en tids rusmisbruk. Det er i hvertfall ikke uvanlig 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (27 minutter siden): Ja, sikkert. Jeg er forvirret. Ene øyeblikket er universet ekte, det neste tenker jeg det ikke er det. Samt jeg føler meg alene om å ha en bevissthet. De rundt meg virker ikke ekte. Akkurat det er slitsomt. Noe av min tilknytning til universet er bra. Men nå sier jeg litt mye så stopper der. Forstår det er forvirrende. Det er best du forteller om det. Kanskje du trenger ap? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Kashmir skrev (22 minutter siden): Men det med å føle seg frakoblet andre, og at de ikke føles ekte er også ganske tyoisk etter en tids rusmisbruk. Det er i hvertfall ikke uvanlig 🙂 Åja. Ikke vet jeg. 😛 stjernestøv skrev (9 minutter siden): Forstår det er forvirrende. Det er best du forteller om det. Kanskje du trenger ap? Nei det tenker jeg ikke at jeg gjør. Jeg fungerer jo godt til tross for at det plager meg litt. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (3 minutter siden): Åja. Ikke vet jeg. 😛 Nei det tenker jeg ikke at jeg gjør. Jeg fungerer jo godt til tross for at det plager meg litt. Ok. Men du blir forvirret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 stjernestøv skrev (7 minutter siden): Ok. Men du blir forvirret? Bare av og til når jeg grubler på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Glitter skrev (13 minutter siden): Bare av og til når jeg grubler på det. Ok. Håper du får hjelp mdd dette da uansett hva det er. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Tviler på at du plutselig utvikler en psykoselidelse etter fylte tredve. Med din historie tenker jeg hjernen har fått nok av både sykdom, stress og rus og at da kan mye skje. Grensepsykotiske trekk kan komme av eupf også. I kombo med rus er det iallfall god sjans for kaos i hodet. Håper du blir bedre med hjelp og slutter med rus for alltid. Anonymkode: ea8cb...452 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474936-kupton-det-%C3%A5-grense-til-vrangforestillinger/#findComment-4203110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.