AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg har tenkt på mulige katastrofescenario som jeg har konstant angst over. Så har jeg tenkt om jeg noengang kan ha det bra en lang tid i strekk uten bekymringer. Nå tenker jeg på om å poste anonymt eller med navn . Anonymkode: 941ed...087 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt på mulige katastrofescenario som jeg har konstant angst over. Så har jeg tenkt om jeg noengang kan ha det bra en lang tid i strekk uten bekymringer. Nå tenker jeg på om å poste anonymt eller med navn . Anonymkode: 941ed...087 Tror noen av oss, sier oss da det i alle fall gjelder meg, trenger å øve på å ikke bruke for mye energi på å bekymre seg. Jeg får stadig vekk høre fra både fastlegen, behandler og mamma at "ikke ta sorgene på forskudd", "ta en ting av gangen, det der er langt fram i tid, fokuser på her og nå" og slike type oppfordringer. I forrige uke sa jeg til fastlegen på en slik oppfordring om å ikke ta sorgene på forskudd at jeg har rett og slett en defekt i hjernen min som hele tiden lever langt der framme med alle mulige bekymringer/tanker om hver minste ting som kan gå galt. Det er sånn jeg er skudd sammen. At jeg faktisk tar sorgene på forskudd og snur og vender på hver problemstilling hvor jeg har en innebygd detektor som finner alt som kan gå galt, mens detektoren som skal finne alle positive utfall er ødelagt eller ikke tilstedeværende. I går da jeg sa til behandler at jeg har bare ikke den egenskapen som er å ta en ting av gangen og ta hvert problem når det kommer og ikke på forhånd, da sa hun at jeg burde selv om det er innprentet i min personlighet å bekymre meg mye og være langt der framme istedenfor her og nå, så bør jeg øve på å la bekymringer ligge, være her og nå, ikke gjennomsøke hvert fiber av hvert mulige problem, for mye av det kommer ikke til å skje likevel. Det jeg forsøker å gi deg litt støtte på er at jeg skjønner godt dette med å bekymre seg mye, men trenger du egentlig å bruke såpass mye tid på å bekymre deg? Kan du klare å si til deg selv at "dette tar jeg ikke nå" også rette fokuset over på noe annet? Hvis det er noe som MÅ finnes ut av akkurat nå og du også er sannsynlig å finne en løsning innen rimelig tid så kan det være produktivt, men ofte er det jo ikke helt sånn? Jeg skal i hvert fall selv prøve å ikke bruke like mye tid på bekymring og grubling over ting jeg faktisk ikke får gjort noe med nå annet enn å se for meg alle mulige utfall. Jeg tenker det er bra å være forberedt på ting som reelt vil komme innen nær framtid, men ellers tror jeg det er sunt om man klarer å bruke mindre energi på alt en bekymrer seg over. Det vil alltid komme nye bekymringer så er jo ikke sånn at man får de unna veien hvis man bare grubler lenge nok. Jeg vet ikke. Bare noen tanker jeg har hatt om temaet siden i går da jeg snakket med behandler om det også fikk jeg bare en følelse av at du bruker også mye tid på å bekymre deg ofte unødig mye. Men mulig jeg bommer helt. Det får så være. Skal ikke bekymre meg over det i hvert fall. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Mine tanker er som regel korte og flyktige. Tenker veldig sjelden over én ting over lengre tid (dvs over flere minutter) Hopper liksom fra det ene til det andre - alt fra jobbting, til praktiske ting (som f.eks. hva vi skal ha til middag, husk å henge ut tøy etter jobb, en lunsj jeg skal på til lørdag etc), samt også litt dypere tanker omkring de voksne barna mine - hvordan de har det, litt bekymring over hva hun yngste skal i høst (hun vil ut i den store verden), +++, og så gledet jeg meg over øyeblikket da, jeg badet etter jobb og da mannen og jeg tok en sykkeltur etter middag. Mens jeg var på koret, var jeg stort sett veldig konsentrert over det vi øvet på (vanskelig, skikkleig hjernetrim), men jeg gledet meg over musikk og fellesskap. og gleder meg til en tur til våren med koret. Jeg tenker også en god del (men bare flyktig ett minutt om gangen, kanskje bare noen sekunder om gangen) over hva jeg skal stemme på mandag. Har aldri vært så i tvil før, så jeg er skikkelig rådvill. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) påskelilje skrev (1 time siden): Mine tanker er som regel korte og flyktige. Tenker veldig sjelden over én ting over lengre tid (dvs over flere minutter) Hopper liksom fra det ene til det andre - alt fra jobbting, til praktiske ting (som f.eks. hva vi skal ha til middag, husk å henge ut tøy etter jobb, en lunsj jeg skal på til lørdag etc), samt også litt dypere tanker omkring de voksne barna mine - hvordan de har det, litt bekymring over hva hun yngste skal i høst (hun vil ut i den store verden), +++, og så gledet jeg meg over øyeblikket da, jeg badet etter jobb og da mannen og jeg tok en sykkeltur etter middag. Mens jeg var på koret, var jeg stort sett veldig konsentrert over det vi øvet på (vanskelig, skikkleig hjernetrim), men jeg gledet meg over musikk og fellesskap. og gleder meg til en tur til våren med koret. Jeg tenker også en god del (men bare flyktig ett minutt om gangen, kanskje bare noen sekunder om gangen) over hva jeg skal stemme på mandag. Har aldri vært så i tvil før, så jeg er skikkelig rådvill. Jeg valgte å ikke svare i tråden fordi jeg tenkte som deg. Tankene hopper jo fra det ene til det andre hele tiden, så blir vanskelig å svare. Jeg tenker kanskje bittelitt mer på at jeg gleder meg til operasjonen er over på fredag og at jeg gleder meg veldig til høstferie Ps. Stem høyre Endret 6. september 2023 av Nicklusheletida 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Nicklusheletida skrev (1 minutt siden): Jeg valgte å ikke svare i tråden fordi jeg tenkte som deg. Tankene hopper jo fra det ene til det andre hele tiden, så blir vanskelig å svare. Jeg tenker kanskje bittelitt mer på at jeg gleder meg til operasjonen er over på fredag og at jeg gleder meg veldig til høstferie Da er vi ganske like ❤️ Tenk at du fikk operasjon så raskt! Veldig bra. Deilig å bli ferdig da, så fredagen er du nok lettet! Jeg skal bade sammen med ei på jobb rett etter jobb i dag, og så skal jeg plukke plommer hos min far 🙂 Det tenker jeg også på, innimellom jobben. Kanskje blir det et bad der også 😄 Jeg har badet 5 dager på rad nå, i sjøen, i dag blir sjette dag på rad! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 påskelilje skrev (Akkurat nå): Da er vi ganske like ❤️ Tenk at du fikk operasjon så raskt! Veldig bra. Deilig å bli ferdig da, så fredagen er du nok lettet! Jeg skal bade sammen med ei på jobb rett etter jobb i dag, og så skal jeg plukke plommer hos min far 🙂 Det tenker jeg også på, innimellom jobben. Kanskje blir det et bad der også 😄 Jeg har badet 5 dager på rad nå, i sjøen, i dag blir sjette dag på rad! Så herlig det høres ut å bade i sjøen hver dag. Jeg elsker å svømme. Bodde nær sjøen før, men ikke nå lenger. Jeg har hørt at det kanskje skal komme et svømmebasseng i mitt nærområde etter hvert. Jeg håper det blir noe av. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Og ja, jeg er så glad for den helseforsikringen på jobb. Det har jeg tenkt en god del på. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Nicklusheletida skrev (6 minutter siden): Og ja, jeg er så glad for den helseforsikringen på jobb. Det har jeg tenkt en god del på. Ja, veldig bra å ha det! Vi har også helseforsikring, men jeg er ikke oppdatert på hva den inkluderer. har brukt den en gang, da smertene i hendene startet, kom kjapt til undersøkelse hos fysioterapeut eller hva det var. Men det var nå ikke så mye å gjøre. Det er jo klokt av jobben å ha forsikring, slik at vi kan komme kjapt til behandling og kjapt tilbake på jobb, Jeg fjernet en føflekk i forrige uke. Den skulle sendes til analyse, så jeg tenker jo litt på det akkurat nå disse dagene. Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får svar.... Håper alt er normalt, selv om den så litt unormal ut - det var jo derfor jeg gikk til legen med den... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 påskelilje skrev (3 minutter siden): Ja, veldig bra å ha det! Vi har også helseforsikring, men jeg er ikke oppdatert på hva den inkluderer. har brukt den en gang, da smertene i hendene startet, kom kjapt til undersøkelse hos fysioterapeut eller hva det var. Men det var nå ikke så mye å gjøre. Det er jo klokt av jobben å ha forsikring, slik at vi kan komme kjapt til behandling og kjapt tilbake på jobb, Jeg fjernet en føflekk i forrige uke. Den skulle sendes til analyse, så jeg tenker jo litt på det akkurat nå disse dagene. Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får svar.... Håper alt er normalt, selv om den så litt unormal ut - det var jo derfor jeg gikk til legen med den... Det går nok bra De sender alltid inn for sikkerhets skyld, men føflekker er ikke noe å spare på. Helseforsikringen dekker både time til øyelegen og operasjonen. Uten den hadde det kostet meg flere titusenerer. Eventuelt stått på venteliste i mange måneder i det offentlige. Akkurat nå tenker jeg foressten på at det var deilig med dataproblemer ( sånt man ikke snakker høyt om ) og at fikk en pause. Kan bare vente på at IT fikser problemet. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474942-i-l%C3%B8pet-av-en-vanlig-dag-hva-tenker-du-p%C3%A5/page/2/#findComment-4203300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.