Gå til innhold

Hvorfor kan Litium speil variere?

Anbefalte innlegg

Siste to blodprøver var 0,7. Venter på svar fra gårsdagens prøve. 

Hvorfor kan serumkonsentrasjonen endre seg når en står på samme dose egentlig? Hvis jeg feks har falt ned til 0,4 mmol, må jeg da opp i dose? På Lamictal tok jeg kun speil to ganger på to år. Hva er det som gjør Litium så ustabil? Eller hva gjør kroppens opptak av Litium ustabilt? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474945-hvorfor-kan-litium-speil-variere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye væske man drikker og hvor mye salt man spiser spiller i alle fall inn. 

Anonymkode: b5cc0...128

@kupton sa til meg at I forhold til å være fastende eller ikke så handler det om å være enten fastende eller ikke for hver gang prøven tas. Jeg tar den alltid matfastende, men drikker litt vann. 

Sjekker vel også oftere pga den har smalere terapeutisk vindu, og at det skal relativt liten økning i serumkonsentrasjon før den blir toksisk.

Tenker bare på 12 timer fra siste dose og har ligget stabilt hele tiden.

Anonymkode: 60f21...3f3

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekker vel også oftere pga den har smalere terapeutisk vindu, og at det skal relativt liten økning i serumkonsentrasjon før den blir toksisk.

Tenker bare på 12 timer fra siste dose og har ligget stabilt hele tiden.

Anonymkode: 60f21...3f3

Klarer det stort sett også. 

Glitter skrev (1 time siden):

@kupton sa til meg at I forhold til å være fastende eller ikke så handler det om å være enten fastende eller ikke for hver gang prøven tas. Jeg tar den alltid matfastende, men drikker litt vann. 

Da har du jo fått svar på hvorfor og hvordan konsentrasjonen kan variere 

Anonymkode: 56a62...7d2

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har du jo fått svar på hvorfor og hvordan konsentrasjonen kan variere 

Anonymkode: 56a62...7d2

Nei? Jeg spurte ikke om hva hva man spiser og drikker, men hvilke biologiske ting som gjør at det er ustabilt. Det er mer enn hva man spiser og drikker. 

kupton skrev (4 timer siden):

Litiumkonsentrasjonen er avhengig av væskebalansen i kroppen. Om du taper mye væske ved diarre, feber eller store anstrengelser, vil konsentrasjonen gå opp. Om du er rikelig oppvæsket, vil konsentrasjonen gå ned.

Men hvorfor har jeg jeg ikke blitt bedt om å være bedt om å være, ragnet igjen i forkant av å være regungere, tatt ut av å ha tatt å have blitt tatt ut av å regungere av egnusere. Altså være A = Evenes = Narvik. Det er jo i utgangspunktet at enkelte lik buss-bussbussnusiuss hvis man kan si det slik. 😛

Fuck you hold kjæft E håpe du får kreft!  Fra "Viking Death how I bite trap exe". Liker de jeg. : p

Endret av Glitter
Glitter skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor har jeg jeg ikke blitt bedt om å være bedt om å være, ragnet igjen i forkant av å være regungere, tatt ut av å ha tatt å have blitt tatt ut av å regungere av egnusere. Altså være A = Evenes = Narvik. Det er jo i utgangspunktet at enkelte lik buss-bussbussnusiuss hvis man kan si det slik. 😛

Fuck you hold kjæft E håpe du får kreft!  Fra "Viking Death how I bite trap exe". Liker de jeg. : p

Er du full nå? Du høres ikke ut som deg selv.

Anonymkode: cfcc8...283

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du full nå? Du høres ikke ut som deg selv.

Anonymkode: cfcc8...283

Er ikke helt edru, men ikke full nei. Jeg prøvde bare å tulle litt. Men jeg hører faktisk på Viking Death. da. 😛

I_E_DIn_Pappa - (BDSM Love song <3<3<3): VIKING.DEATH.TRAP.EXE

Medt en sagt ikke hundre prosent alvorlighet. ;)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...