Gå til innhold

Har jeg feil diagnose hvis jeg føler meg dårlig selv på antipsykotika?

Anbefalte innlegg

Jeg er i en dårlig periode nå etter å ha hatt en lang frisk periode på ca 6mnd. Jeg har fått masse mer medisiner de siste dagene pga psykosesymptomer og angst. Siden jeg blir syk har jeg ikke psykose lidelse eller? Fordi jeg går jo på ap så da skal jeg vel holde meg frisk. Hva er det som er galt med meg da??

Anonymkode: 40152...6ad

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på, kan være noe i livet ditt. Har det skjedd endringer i livet i det siste? Hvordan går det med jobb og den fysiske helsen feks.?

Anonymkode: 1b5e1...f17

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å svare på, kan være noe i livet ditt. Har det skjedd endringer i livet i det siste? Hvordan går det med jobb og den fysiske helsen feks.?

Anonymkode: 1b5e1...f17

Starta i ny jonn

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i en dårlig periode nå etter å ha hatt en lang frisk periode på ca 6mnd. Jeg har fått masse mer medisiner de siste dagene pga psykosesymptomer og angst. Siden jeg blir syk har jeg ikke psykose lidelse eller? Fordi jeg går jo på ap så da skal jeg vel holde meg frisk. Hva er det som er galt med meg da??

Hva som er galt med deg kan ikke vi vite basert på det lille innlegget her. 

Men du kan jo ha personlighetsforstyrrelse, ptsd, autisme, add, depresjon. Er ikke nødvendigvis psykosediagnose bare fordi en har typiske psykosesymptomer og da vil heller ikke antipsykotika funke noe særlig. Det funker litt ja på uroen og tanker, men ikke på den måten som for de med psykose. 

Anonymkode: 5026c...3fb

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva som er galt med deg kan ikke vi vite basert på det lille innlegget her. 

Men du kan jo ha personlighetsforstyrrelse, ptsd, autisme, add, depresjon. Er ikke nødvendigvis psykosediagnose bare fordi en har typiske psykosesymptomer og da vil heller ikke antipsykotika funke noe særlig. Det funker litt ja på uroen og tanker, men ikke på den måten som for de med psykose. 

Det virker da ikke så fullgodt på alle med psykoselidelse heller, da ville jo ikke 85% av oss med schizofreni stått utenfor arbeidslivet.

Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Det virker da ikke så fullgodt på alle med psykoselidelse heller, da ville jo ikke 85% av oss med schizofreni stått utenfor arbeidslivet.

Er de negative symptomene (isolasjon, sløvhet, depresjon mm) som i hovedsak gir en funksjonsfall og gjør at man havner utenfor arbeidslivet. Og antipsykotika funker nesten ikke på negative symptomer. Antipsykotika funker mer på positive symptomer

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er de negative symptomene (isolasjon, sløvhet, depresjon mm) som i hovedsak gir en funksjonsfall og gjør at man havner utenfor arbeidslivet. Og antipsykotika funker nesten ikke på negative symptomer. Antipsykotika funker mer på positive symptomer

Ikke fullgodt på positive symptomer heller. Det er da ikke bare reinnleggelser av folk som slutter å ta medisin.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...