Gå til innhold

Burde vært utvisningsgrunn

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Å spekulere/ hevde, uoppfordret at andre har eller ikke har en psykiatrisk lidelse burde ikke være lov som anonym. Min mening. Det er svært mye slik uoppfordret aktivitet i trådene. Det skaper frustrasjon.

Skriv i tråden dersom du er enig eller ikke. Jeg mener uoppfordret og uønsket spekulering fra anonym(e). Jeg synes dette har eskalert her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474956-burde-v%C3%A6rt-utvisningsgrunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (4 timer siden):

Hvorfor ikke fra anonyme?

Man får vel i det minste ha ett Nick når man diagnostiserer folk uten kompetanse. Hadde man visst litt om bakgrunn og slik så kan man si det er …. Som mener det og hen vet jeg har slitt med … osv.

Annonse

Jeg støtter alt som er sagt her.

Men det er imidlertid en forskjell å uttrykke at noen har en diagnose på bakgrunn av det en ser på som negativ/spesiell adferd i en tråd - og om noen spør hva noen tenker kan være diagnosen på bakgrunn av opplysninger noen gir. I første tilfellet har en selv ikke bedt om andres vurdering, ergo trenger en det heller ikke. Som @Glitter sier, har vi helsevesenet til å ta seg av den oppgaven. I tilfellet nr. 2, har en bedt om tilbakemeldinger og da innebærer det også å være voksen nok å sile ut seriøs informasjon fra useriøs. Men, det betyr ikke at en skal finne seg i krenkende, nedsettende, stigmatiserende, negativ kommentarer som i mange tilfeller kommer fra anonyme brukere. Og noen anonyme brukere gir også gode svar - det er viktig å huske på.

Det er tragisk å se når diagnoser brukes som uttrykk for en adferd man ikke liker ved brukere.

Hva tenker @admin om denne saken?

Worriesome Plenty 2
Eva Sofie skrev (10 minutter siden):

Jeg støtter alt som er sagt her.

Men det er imidlertid en forskjell å uttrykke at noen har en diagnose på bakgrunn av det en ser på som negativ/spesiell adferd i en tråd - og om noen spør hva noen tenker kan være diagnosen på bakgrunn av opplysninger noen gir. I første tilfellet har en selv ikke bedt om andres vurdering, ergo trenger en det heller ikke. Som @Glitter sier, har vi helsevesenet til å ta seg av den oppgaven. I tilfellet nr. 2, har en bedt om tilbakemeldinger og da innebærer det også å være voksen nok å sile ut seriøs informasjon fra useriøs. Men, det betyr ikke at en skal finne seg i krenkende, nedsettende, stigmatiserende, negativ kommentarer som i mange tilfeller kommer fra anonyme brukere. Og noen anonyme brukere gir også gode svar - det er viktig å huske på.

Det er tragisk å se når diagnoser brukes som uttrykk for en adferd man ikke liker ved brukere.

Hva tenker @admin om denne saken?

Selvfølgelig, det var derfor jeg skrev uoppfordret. Feks i dag der en spør om hvorfor ap ikke fungerer bra nok, kommer en anonym å hinter om at da er det ikke psykoselidelse. Hvilket jo er helt feil.

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig, det var derfor jeg skrev uoppfordret. Feks i dag der en spør om hvorfor ap ikke fungerer bra nok, kommer en anonym å hinter om at da er det ikke psykoselidelse. Hvilket jo er helt feil.

Vel, i den nevnte tråden spør jo trådstarter om det et mulig at hen har feil diagnose mht at symptomene ikke lindres av ap. Trådstarter legger opp til diskusjon og spekulasjon rundt egen diagnose. Det er veldig sært at du mener det da bør være utvisningsgrunn for anonyme som har besvart ts sitt spørsmål

Anonymkode: 3d2a7...211

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, i den nevnte tråden spør jo trådstarter om det et mulig at hen har feil diagnose mht at symptomene ikke lindres av ap. Trådstarter legger opp til diskusjon og spekulasjon rundt egen diagnose. Det er veldig sært at du mener det da bør være utvisningsgrunn for anonyme som har besvart ts sitt spørsmål

Anonymkode: 3d2a7...211

Jeg sier ikke det i går var spessielt ille, men jeg synes det blir dumt at anonyme brukere skal spekulere i diagnoser satt sv fagfolk og komme med feil info om AP.

Jeg har som sagt sett verre enn i går, og det har det vært mye av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...