Gå til innhold

Nå som jeg har bestemt meg for å leve så vil jeg gjøre alt det jeg kan for å få til endring og finne mening i livet

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en plan om selvmord lenge, men nå har jeg forsøkt å bestemt meg for å leve. Og nå som jeg har bestemt meg for å leve så vil jeg gjøre alt det jeg kan for å få til endring og finne mening i livet. Men hvordan gjør man det? Noen med erfaring eller tanker rundt det?

Jeg har planer om å dra på fontenehuset i neste uke og håper på å finne ett felleskap der. Også tenkte jeg ta opp igjen fotografering som har vert en tidligere hobby. Kanskje begynne å klatre og melde meg inn i DNT også. Jeg tror det å møte andre mennesker og kanskje bli kjent og venner har mye å si.

Anonymkode: a37a7...953

Fortsetter under...

Ser ut som et godt valg å prøve og leve videre. 

For å finne din mening med livet, så må du finne ut hva nettopp du finner meningsfylt. Ikke hva andre syns og forventer, men stille deg selv de vintige spørsmålene. Hva trenger nettopp du for å ha lyst til å våkne hver dag, og hva gjør dagen verdt å komme igjennom? 

Det ser ut som at du har en god plan. Uansett hvem man er og hvordan man fungerer, så tror jeg at en viss kontakt med andre er veldig viktig. Selvinnsikt er jo viktig for å kjenne seg selv og å vite nettopp hva man trenger, og hva som motiverer og inspirerer. 

Lykke til 🙂

Vendi skrev (21 minutter siden):

Så bra at du har bestemt deg for å leve! :)

Jeg synes det du nevner i siste avsnitt virker som gode mål. Ønsker deg alt godt, og lykke til! 

Tusen takk for det! 😊

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ser ut som et godt valg å prøve og leve videre. 

For å finne din mening med livet, så må du finne ut hva nettopp du finner meningsfylt. Ikke hva andre syns og forventer, men stille deg selv de vintige spørsmålene. Hva trenger nettopp du for å ha lyst til å våkne hver dag, og hva gjør dagen verdt å komme igjennom? 

Det ser ut som at du har en god plan. Uansett hvem man er og hvordan man fungerer, så tror jeg at en viss kontakt med andre er veldig viktig. Selvinnsikt er jo viktig for å kjenne seg selv og å vite nettopp hva man trenger, og hva som motiverer og inspirerer. 

Lykke til 🙂

Tusen takk for lykkeønskning, og for gode spørsmål. Jeg tar dem med meg videre 😊

Bra å høre. Tenker fontenehuset var et bra intiativ, kanskje et første steg på veien mot jobb. Dersom man bare skal sitte hjemme så blir man garantert bare dårligere. 

Anonymkode: 42214...3a1

AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 14.14):

Bra å høre. Tenker fontenehuset var et bra intiativ, kanskje et første steg på veien mot jobb. Dersom man bare skal sitte hjemme så blir man garantert bare dårligere. 

Anonymkode: 42214...3a1

Jeg jobber to dager i uken, glemte nevne det 🙂 Er enig i at det å sitte hjemme for mye ikke er bra. Har merket stor forskjell etter at jeg begynte å komme meg mer ut av leiligheten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...