Gå til innhold

Andre som synes det er flaut å søke hjelp ovenfor behandler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kjenner meg så dum ovenfor hen. Jeg er jo ikke viktig og så skal jeg bruke tiden til behandler. Det er så pinlig!

Anonymkode: 0d329...668

Er andre mennesker viktigere enn deg da? I så fall, på hvilken måte?

Endret av Stormwind

Du vet at de er på jobb og har som yrke å bruke tiden på pasienter? Det du egentlig bør tenke er hva hen kan gjøre for nettopp deg, og bruke terapeuten for det hen er verdt. 

Tror neppe du er dummere enn mange andre, og behandleren har nok mest sannsynlig møtt flere som er langt dummere enn deg. 

Stormwind skrev (3 timer siden):

Er andre mennesker viktigere enn deg da? I så fall, på hvilken måte?

Jeg har ingen verdi og dermed burde jeg ikke få hjelp heller.

Annonse

Vendi skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor du anbefaler spesifikke medisiner til folk. Selv om et preparat fungerer for deg er det ikke sikkert at det fungerer for andre. Jeg vil heller si til ts at hun må ta dette opp med behandleren sin/legen sin, og ta det derfra. Forhåpentligvis finner de ut av sammen hva som kan fungere. 

Ja jeg vet. Ja du har rett, ta det opp med behandler så får de finne ut hvilken man kan starte på først.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner meg så dum ovenfor hen. Jeg er jo ikke viktig og så skal jeg bruke tiden til behandler. Det er så pinlig!

Det er en temmelig vanlig tanke at man føler man ikke er verdt noe. Behandlere er veldig vant med at folk kommer inn med en slik holdning, du er en av mange som tenker det samme. :) 

Anonymkode: 92c9f...7e4

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en temmelig vanlig tanke at man føler man ikke er verdt noe. Behandlere er veldig vant med at folk kommer inn med en slik holdning, du er en av mange som tenker det samme. :) 

Anonymkode: 92c9f...7e4

Godt (trist) å høre. Jeg bare føler meg så dum!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke se for meg at jeg kan bli bedre, men muligens det er en tankefull.

Det kan være ganske stor forskjell på de ulike medikamentene. Anbefaler å prøve.

Nei jeg kjenner meg ikke igjen i den frykten for å be behandler om hjelp. Det er jo det de er der for, og en behandler vil naturligvis ikke tenke at det er flaut gjort av pasienten. 

Akkurat disse tankene tenker jeg du bør ta opp med din behandler slik at dere kan jobbe med det. 

Glitter skrev (14 minutter siden):

Nei jeg kjenner meg ikke igjen i den frykten for å be behandler om hjelp. Det er jo det de er der for, og en behandler vil naturligvis ikke tenke at det er flaut gjort av pasienten. 

Akkurat disse tankene tenker jeg du bør ta opp med din behandler slik at dere kan jobbe med det. 

Jeg har tatt det opp, så vi har snakket litt rundt det. Uten at det kjennes bedre. Kanskje fordi jeg er på vei ned i en dypere depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...