Gå til innhold

Hormonsvigninger


Gjest opptur

Anbefalte innlegg

Gjest opptur

Heissann.

Idag er jeg på en meget stor opptur. Til vanlig er jeg mistenskom, innesluttet og sikkert noe paranoid. Men i dag har jeg ingen betenkeligheter og er i topp form, meget aktiv og frampå. Utadvendt og full av energi er jeg. Er høyt og lavt i dag. Det jeg lurer på er hvorfor? Har vel egentlig hatt dette før.

Tror selv at det kanskje kan være i forbindelse med min menstrasjonssyklus. Siste mens startet 30juni og varte til ca 6. juli. Allikevel så tror jeg at jeg kanskje har eggløsning i dag -har vært meget klisjete nedentil -hvis du forstår hva jeg mener. Kan dette være årsaken til min opptur?

Hvis dette er tilfelle så er det vel hormoner som gjør dette, og da lurer jeg på om det er mulig for meg å få disse hormonene hos legen min. Jeg går til psyk sykepleier til samtaler regelmessig for litt hjelp i livet, men går ikke på noen medisiner.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Hormoner (særlig kjønnshormoner)har svært stor innvirkning på vår psyke.

Jeg har aldri lest om noen behandling som prøver å sette kvinnen i en "vedvarende eggløsningssituasjon" ret hormonelt.

Derimot er det nå godt dokumentert at de som har store nedturer i form av PMS har god hjelp av SSRI-medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...