Gå til innhold

Kan man bli holdt tilbake på psykiatrisk hvis man er der frivillig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det noe å si? Du vil jo være innlagt siden du har lagt deg inn frivillig. 

Anonymkode: 81092...9a0

Ja men hvis jeg ombestemmer meg vil jeg ha muligheten til å dra.

Anonymkode: ec0bd...15a

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja men hvis jeg ombestemmer meg vil jeg ha muligheten til å dra.

Anonymkode: ec0bd...15a

Ja så lenge du ikke begynner å absolutt skal utskrives midt på natten eller på kveldstid så kan de ikke holde deg tilbake. På kveld og natt har de bare 1 lege på vakt og det er ikke tid for utskrivelse. 

Anonymkode: 81092...9a0

Annonse

Jeg er blitt holdt på nødrett noen ganger, men bare gir en dag. Jeg har også blitt overført direkte til tvang selv om jeg la meg inn frivillig. Var ikke snakk om at jeg ville skrive meg ut engang, legen bare ville ha meg på tvang så ble det det 

anonymogforvirret

Jeg har også blitt overført fra frivillig til tvang et par ganger, men da var det relativt ille. Det var også en gang jeg ble innlagt frivillig, ble ganske dårlig og ville ikke gå med på behandlingen. De sa at jeg var fri til å gå, men i realiteten hadde de kontakt med mine pårørende på samme tid og planla hvordan de skulle få meg tvangsinnlagt fra utsiden igjen. Rare greier.

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg er blitt holdt på nødrett noen ganger, men bare gir en dag. Jeg har også blitt overført direkte til tvang selv om jeg la meg inn frivillig. Var ikke snakk om at jeg ville skrive meg ut engang, legen bare ville ha meg på tvang så ble det det 

Hvordan blir man overført til tvang når man er innlagt frivillig? 

Anonymkode: ac432...1f0

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan blir man overført til tvang når man er innlagt frivillig? 

Anonymkode: ac432...1f0

Vet ikke praktisk hvordan det gjøres, legen bare da det til meg før han gikk ut at han overførte meg til tvang.

Noen ganger når jeg har blitt tvangsinnlagt hatt jeg blitt vurdert av to leger, andre ganger ikke. Vet ikke hvordan reglene er 

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Vet ikke praktisk hvordan det gjøres, legen bare da det til meg før han gikk ut at han overførte meg til tvang.

Noen ganger når jeg har blitt tvangsinnlagt hatt jeg blitt vurdert av to leger, andre ganger ikke. Vet ikke hvordan reglene er 

Hva gjorde at du ble overført til tvang? Altså hva slags sykdom/symptom? 

Anonymkode: b099f...ca1

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva gjorde at du ble overført til tvang? Altså hva slags sykdom/symptom? 

Anonymkode: b099f...ca1

Jeg ble innlagt pga selvmordsplaner. Men jeg ble sjeldent innlagt på tvang pga det. De fleste gangene jeg har blitt innlagt på tvang har vært pga at de som kjenner meg i helsevesenet har forstått at jeg var veldig dårlig (og da hadde jeg alltid selvmordsplaner) og har fått meg vurdert til tvangsinnleggelse fordi jeg ikke har villet vi innlagt.

Kun den ene gangen ble jeg overført til tvang når jeg ble innlagt frivillig. Var en lege jeg bare traff den ene gangen. Han var en eldre mann og jeg mistenker at han var av den gamle skolen. 

kupton skrev (12 timer siden):

I utgangspunktet er det konverteringsforbud. Det er strengere krav til overføring til tvang av en frivillig enn det er å tvangsinnlegge en utenfra. 
Det må grense helt opp til nødrett. 

Har konverteringsforbudet fra frivillig til tvungen paragraf kommet til de siste årene?

Jeg mener de har omgjort paragrafen noen få ganger hos meg, men det er lenge siden og jeg husker ikke detaljer rundt det. En glemmer fort når en sjelden tenker på det...

Men jeg har blitt holdt tilbake på nødrett innen somatisk behandling et par ganger. Der er det strengere vilkår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...