Gå til innhold

Er det noen som har knust ting i frustrasjon, for å føle seg bedre el?

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte hatt lyst til det, men har behersket meg, helt til i dag.. Da fikk jeg nok, av alt, og knuste endel fat og glass på kjøkkenet. Prøvde å få det meste opp i vasken da.. Betyr det at det har tippet for meg?..

Ikke at det egentlig hjalp da, men samtidig har jeg lyst til å fortsette. Jeg skal ikke det altså!

Men er det bare meg?

Anonymkode: c6650...e3f

Fortsetter under...

Jepp. Et par ganger 😏 Nå har jeg ingen diagnoser eller spesielle utfordringer med temperament altså (mtp underforum..). Men noen få ganger har jeg det ja, da har jeg vært helt ekstremt frustrert og sint på meg selv egentlig. Men ikke mer enn at jeg hadde latt være om det var andre til stede..

Alle gangene var jeg alene i huset, og jeg ødela bevisst ikke noe dyrt eller noe som tilhørte andre, To ganger gikk det ut over en bakebolle, og en gang en sånn kakering. Smalt de i gulvet. Gav et lite blaff av lettelse eller en slags utløsning 🤷‍♀️ ser ikke helt at det er et problem i min situasjon 😂 men ser jo for meg mange scenarier der det fort er et problem.

Anonymkode: 566e3...3a8

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ofte hatt lyst til det, men har behersket meg, helt til i dag.. Da fikk jeg nok, av alt, og knuste endel fat og glass på kjøkkenet. Prøvde å få det meste opp i vasken da.. Betyr det at det har tippet for meg?..

Ikke at det egentlig hjalp da, men samtidig har jeg lyst til å fortsette. Jeg skal ikke det altså!

Men er det bare meg?

Jeg vil si at det har tippet når du knuser "endel" glass og er såpass kontrollert at du får det meste opp i vasken. 

Kjenner ei som drev mye med det. Når hun hadde kranglet med forloveden så tok hun tingen og kylte den i do. Hun ripet opp CD-platene hans og forsøkte knuse tv o.l. Jeg ser henne ikke ofte lenger, men tilbake i tid var hun veldig umoden og hadde veldig grunt følelsesliv.. Hun løy mye og var veldig manipulerende og utro. Hun har vært mange ganger innlagt på psykiatrisk. 

Anonymkode: 196a2...94f

Annonse

Da har du utfordringer med følelsesregulering. Når man er sint er det viktig som voksne å klare å nedregulerer seg selv for at ens eget sinne ikke skal komme til skade for en selv, andre eller gjenstander. Du har med fordel mye å hente på å prøve å arbeide med emosjonene dine enten alene eller sammen med helsepersonell 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men er det bare meg?

Før jeg fikk medisiner gjorde jeg sånt 

skal bytte ut gulvet blant annet pga merker 21 år siden da jeg knuste ting i gulvet

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor gjorde du det?

Anonymkode: a3d55...d10

Fordi jeg holdt på å klikke..

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jepp. Et par ganger 😏 Nå har jeg ingen diagnoser eller spesielle utfordringer med temperament altså (mtp underforum..). Men noen få ganger har jeg det ja, da har jeg vært helt ekstremt frustrert og sint på meg selv egentlig. Men ikke mer enn at jeg hadde latt være om det var andre til stede..

Alle gangene var jeg alene i huset, og jeg ødela bevisst ikke noe dyrt eller noe som tilhørte andre, To ganger gikk det ut over en bakebolle, og en gang en sånn kakering. Smalt de i gulvet. Gav et lite blaff av lettelse eller en slags utløsning 🤷‍♀️ ser ikke helt at det er et problem i min situasjon 😂 men ser jo for meg mange scenarier der det fort er et problem.

Anonymkode: 566e3...3a8

Det ga en liten selvtilfredshet, men det varte ikke lenge🙈

Kashmir skrev (16 timer siden):

Jeg vil si at det har tippet når du knuser "endel" glass og er såpass kontrollert at du får det meste opp i vasken. 

Det tippet nok, er bare glad jeg ikke slapp det helt løst.. Det som skjedde etterpå er egentlig verre, tror jeg. Jeg følte for å skade meg, og gjorde det. Ikke noe dypt, så tror ikke jeg får arr, men jeg ser jo at noe må gjøres.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjenner ei som drev mye med det. Når hun hadde kranglet med forloveden så tok hun tingen og kylte den i do. Hun ripet opp CD-platene hans og forsøkte knuse tv o.l. Jeg ser henne ikke ofte lenger, men tilbake i tid var hun veldig umoden og hadde veldig grunt følelsesliv.. Hun løy mye og var veldig manipulerende og utro. Hun har vært mange ganger innlagt på psykiatrisk. 

Anonymkode: 196a2...94f

Jeg kjenner meg ikke igjen i forklaringen din om din venninne. Jeg har ikke gjort noe av det hun har gjort. 

Cybele skrev (6 timer siden):

Da har du utfordringer med følelsesregulering. Når man er sint er det viktig som voksne å klare å nedregulerer seg selv for at ens eget sinne ikke skal komme til skade for en selv, andre eller gjenstander. Du har med fordel mye å hente på å prøve å arbeide med emosjonene dine enten alene eller sammen med helsepersonell 

Jeg har cptsd, har vært i traumebehandling i ca 4 år, sluttet for ca 2 år siden, følte jeg ikke kom noen vei.

Jeg kan ikke vise følelser, jeg finner dem ikke, men jeg har ofte kjent det boble, helt til i går. Jeg fikk litt kutt, men jeg er "glad" jeg ikke slapp det helt løst, da hadde nok hele rommet røket til.. Jeg vet jeg nok bør søke meg inn igjen, men jeg har så liten tro til helsevesenet. Jeg har aldri følt meg tatt på alvor, og jeg har aldri fått den hjelpen jeg trenger.

Glitter skrev (1 time siden):

Nei. Eller én gang kastet jeg mobilen i veggen helt spontant. Det er vel eneste gang. 

Jeg hadde etpar slike utbrudd når jeg var ung og ungdom, da var det glass og div ting som ble kastet i gulv/vegg/dører, men i voksen alder har jeg alltid klart å besinne meg, helt til i går. 

Marye skrev (1 time siden):

Før jeg fikk medisiner gjorde jeg sånt 

skal bytte ut gulvet blant annet pga merker 21 år siden da jeg knuste ting i gulvet

Kan jeg spørre hva som gjorde at du ble sånn, sint, eller annet? Og hva slags medisiner får du?

Litt bakgrunnsinfo: Jeg har som sagt cptsd, som jeg har fått pga barndommen og oppveksten min, jeg måtte ta ansvar for lillebror fra jeg var 3 år, og mine fulle foreldre. Dette har ført til at jeg er blitt den voksne i familien, og er den som må ordne opp for alle. Det er mye ansvar for et lite barn. Det er slik ennå, er det noe som skjer, så regner alle med at jeg ordner, trøster, fikser osv. Selv hadde jeg ikke lov å vise følelser, heller ikke det sinne som har vokst og vokst.

Jeg må legge til: Jeg har en fantastisk mann som vet det meste, jeg prøver å unngå å bruke han som psykolog, men han "presser" seg på. Når han så hva jeg hadde gjort i går, begynte han først å rydde opp, når han så armen min, begynte han å gråte, og han er fortvilet fordi han ikke vet hva han skal gjøre for å hjelpe meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gi han noen svar.. Han vil kontakte legevakten, men det går grensen min, jeg nekter, og han tvinger meg ikke. Jeg har til nød sagt at han kan snakke med fastlegen min.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

kan  jeg spørre hva som gjorde at du ble sånn, sint, eller annet? Og hva slags medisiner får 

Ubehandlet bipolar lidelse. Fikk litium og siden har det ikke skjedd

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg må legge til: Jeg har en fantastisk mann som vet det meste, jeg prøver å unngå å bruke han som psykolog, men han "presser" seg på. Når han så hva jeg hadde gjort i går, begynte han først å rydde opp, når han så armen min, begynte han å gråte, og han er fortvilet fordi han ikke vet hva han skal gjøre for å hjelpe meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gi han noen svar.. Han vil kontakte legevakten, men det går grensen min, jeg nekter, og han tvinger meg ikke. Jeg har til nød sagt at han kan snakke med fastlegen min.

Du bør få hjelp. Å ha så mye oppdemmet sinne at du gjør slike ting er jo tegn på at du er i en kritisk tilstand vil jeg si. Syns jo veldig synd på mannen din opoe i dette også, for det blir på en måte terror mot han også- og du bør lytte til ham, og  ta rådene hans på alvor. Dette handler om begge to selv om det er du som trenger mest hjelp utenfra. Hvordan tenker du det blir fremover når du først har sluppet opp denne ventilen? 

Endret av Kashmir

Annonse

Marye skrev (31 minutter siden):

Så bra at du fant ut av det, og fikk hjelp!

Kashmir skrev (19 minutter siden):

Du bør få hjelp. Å ha så mye oppdemmet sinne at du gjør slike ting er jo tegn på at du er i en kritisk tilstand vil jeg si. Syns jo veldig synd på mannen din opoe i dette også, for det blir på en måte terror mot han også- og du bør lytte til ham, og  ta rådene hans på alvor. Dette handler om begge to selv om det er du som trenger mest hjelp utenfra. Hvordan tenker du det blir fremover når du først har sluppet opp denne ventilen? 

Jeg vet, jeg har så utrolig dårlig samvittighet for å utsette han for dette.

Jeg snakket nettopp med han igjen, og sa at han kan ringe legen min. Fordi jeg vil ikke at dette skal eskalere videre. Han er bare snill og god, og fortjener å bli hørt, og han fortjener ikke å være den som skal passe på meg. Nå vil han nesten ikke slippe meg ut av syne, noe som blir litt slitsomt, for begge.

Jeg skal ikke ødelegge mer ting, eller meg selv, det har jeg lovet, så jeg må bare holde det.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så bra at du fant ut av det, og fikk hjelp!

Jeg vet, jeg har så utrolig dårlig samvittighet for å utsette han for dette.

Jeg snakket nettopp med han igjen, og sa at han kan ringe legen min. Fordi jeg vil ikke at dette skal eskalere videre. Han er bare snill og god, og fortjener å bli hørt, og han fortjener ikke å være den som skal passe på meg. Nå vil han nesten ikke slippe meg ut av syne, noe som blir litt slitsomt, for begge.

Jeg skal ikke ødelegge mer ting, eller meg selv, det har jeg lovet, så jeg må bare holde det.

Det ser bra ut. Han kan forklare legen sin opplevelse av dette, og så må du jo bare være ærlig og legge alt på bordet for legen. Alt sinne du går med også. Det kan være skummelt med sånt oppdemmet sinne. Jeg var der selv, og det smalt bra til slutt. Med påfølgende depresjon i tre år. Var heldig tross alt, men det er ikke den beste tilstanden å være i. Så fint at du har omtanke for mannen din. Så må du ha det for deg selv også, sånn at du får bearbeidet ting. 

Endret av Kashmir
Marye skrev (1 time siden):

Man blir ikke utagerende av å ha bipolar. Jeg har den diagnosen selv og jeg har aldri utagert. 

Anonymkode: a4112...6ec

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ihvertfall ikke noe med bipolar å gjøre for alle med bipolar er ikke sånn. 

Anonymkode: a4112...6ec

Er jo ikke sånn at alle med bipolar har alle og de samme symptomer heller da. Noen kan ha veldig agiterte depresjoner eller manier og da kan noen bli utagerende. Andre igjen blir ikke agitert under depresjon og mani. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...