Gå til innhold

Å sette pris på de små tingene

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en veldig fin utskrivings samtale fra DPS i går. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk det er den beste og mest meningsfulle utsamtalen jeg har hatt. Vi snakket om å sette pris på og finne mening i de små tingene. Og at disse små tingene blir store fordi de betyr så mye. 

Jeg har blitt overbevist om at det å klare å finne glede i små hverdagslige hendelser kan ha stor betydning. Og har begynt å skrive ned i ett dokument en ting hver dag.

Jeg gikk på tur i sola i dag sammen med pappa, det var 25 grader og sannsynligvis den siste ordentlig fine dagen på en stund da det er meldt bare regn den neste uken. 

Hva er en ting du har satt pris på i dag?

Fortsetter under...

Jeg satt veldig stor pris på at en person jeg ikke helt har kjemi med, viste seg å ha det jeg betraktet som meget interessante tanker. Jeg kan få folk helt opp i halsen noen ganger, og da foles det like godt hver gang å være ryddig nok å ikke la slike følelser farge sak. Da føler jeg meg klok 😀 det er seriøst en god og lettende følelse å skille sak og person uansett hvor langt opp i halsen jeg har noen 🙃 det å se at de har noe å komme med. 

Endret av Kashmir

Jeg har satt pris på at jeg har gode venner som har sendt meg  meldinger med bilder og gode ord i dag. Det betyr mye for meg.

Det er akkurat ett år siden jeg  gjenopptok kontakt med gamle venner. Før det  var jeg  isolert og hadde ikke annet nettverk enn kontakten med helsevesenet. Det å ha venner i livet er veldig fint. 

Jeg badet i sjøen i dag sammen med gode venner + noen jeg ikke kjente så godt.  Helt nydelig! Det eneste som manglet var sola, ellers var det nydelig sandstrand, ramsalt sjø, og behagelig temperatur (dvs 16- 17 grader).

Jeg har også holdt på et par timer i drivhuset i ettermiddag og tatt bort visne blader fra tomatplantene, bundet dem litt mer opp og satt frem urter og 2 blomster jeg kjøpte på gartneri i dag. Hørte podcast mens jeg holdt på, veldig fint!

Nå sitter vi i drivhuset, med masse stearinlys tent! Venter på at maten blir klar, så skal vi spise her ute! Trangt og enkelt, men fint!

Annonse

Nicklusheletida

I går hadde jeg en grå stær operasjon og i dag har jeg satt pris på at synet på det skadde øyne har vent tilbake og er like bra som på det friske øyet. Når lysskyheten er over og jeg slipper å gå med solbriller inndørs, tror jeg dette blir veldig bra. 

Men dette var en stor ting for meg.De små ting jeg har gledet meg over i dag er dette:  

Jeg fikk stelt med blomstene på verandaen, klippet av noen blomster og satt i vase på spisebordet inne,  dekket et koselig middagsbord til samboeren og meg,  mens han var ute og vasket bilen.  

Jeg prøvde meg på en liten gåtur også, men da ble jeg kvalm. Jeg tåler ikke så mye lys enda.

Men alt i alt en fin dag :)

Dagen i dag har blitt brukt til å få unna en del arbeidsoppgaver i hus og hage, etter å ha vært litt på farta i det siste, så jeg setter pris på alt som har blitt rengjort og ryddet og ordnet. :) 

Og så har jeg satt pris på å få kaffe på senga og løse kryssord sammen med mannen min. 

I sommermånedene plukker jeg villbringebær i nærmiljøet og spiser havregryn, Yoplait-yoghurt og bringebær til frokost i helgene. Pleier å holde på med det fra bærene blir modne og ut august. I år har det vært så mange kraftige regnbyger i august at mye har havnet på bakken, så "fangsten" har ikke vært så stor mot slutten av perioden. 

Men i går, altså lørdag, gikk jeg forbi ett av stedene det er bringebær sent i sesongen og oppdaget at det hang igjen nok bær der til at jeg kunne ha "sommerfrokosten" i dag. Jeg gikk hjem og hentet en liten boks som jeg fikk fylt med bringebær. Dermed ble det en ny "sisterunde" med den nevnte menyen i morges, noe jeg så fram til helt fra da jeg satte boksen i kjøleskapet 😋

I dag var jeg på jobb og hadde en rimelig fin dag med kollegaer. Jeg setter pris på de, fordi de er så supergreie med meg i vanskelige tiden som har vært. Støttende og varme, uten å mase. Sånne mennesker er gull❤️

Annonse

Jeg ble så takknemlig over å klare å sovne igjen i natt, etter et par timers tid med våkenhet, så jeg slapp faktisk et lite lettelsens sukk da jeg våknet i dag og innså at jeg hadde sovet i 4 timer til...

Det er en så god følelse å føle seg uthvilt og klar til å ta fatt på en ny dag med fornyede krefter..

Og jeg har også hatt noen fine samtaler med bl.a. tilfeldige personer i dag. Jeg tror det oppleves gjensidig - det kan en ofte ense...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...