Gå til innhold

Kan man be om at hele journalen slettes/fjernes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått til en privat psykiater. Vil gjerne få slettet meg og "mitt" som pasient. Er det mulig?

Anonymkode: 5155f...1eb

Nei det er ikke mulig. Men du kan kreve at den blir sperret for innsyn. 

Det er mulig å få slettet journal, men det er en omstendelig prosess. Du må først be om det. Så må du møte hos psykiateren for å bli orientert om konsekvensene for deretter å underskrive på at du er informert og har akseptert konsekvensene.

Konsekvensene av å slette en privat journal er at du frafaller muligheten til noen gang å klage på behandlingen.

Om en ønsker å slette journal på et sykehus/DPS eller hos fastlegen, anbefaler jeg på det sterkeste at en ikke sletter "kritisk informasjon".

kupton skrev (34 minutter siden):

Det er mulig å få slettet journal, men det er en omstendelig prosess. Du må først be om det. Så må du møte hos psykiateren for å bli orientert om konsekvensene for deretter å underskrive på at du er informert og har akseptert konsekvensene.

Konsekvensene av å slette en privat journal er at du frafaller muligheten til noen gang å klage på behandlingen.

Om en ønsker å slette journal på et sykehus/DPS eller hos fastlegen, anbefaler jeg på det sterkeste at en ikke sletter "kritisk informasjon".

Jeg har BP lidelse og hatt den i ti år. Ulike behandlere. Står fremdeles ingen ting på «kritisk informasjon» på mitt Helse-Norge. Helt tomt i kjernejorunal borstett fra en behandler som en gang ba om å se medisinlisten og det står journalført. 

Anonymkode: 31b07...5b0

kupton skrev (1 time siden):

Så konsekvensene er kun at jeg aldri vil klage på behandlingen? Ingenting annet? Er det mye jobb for behandleren?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så konsekvensene er kun at jeg aldri vil klage på behandlingen? Ingenting annet? Er det mye jobb for behandleren?

Nei, det er ikke andre konsekvenser. Antar at "kritisk informasjon" om deg, medisiner, allergier, viktige somatiske lidleser og blodtype, er lagret og kan finnes andre steder.

For psykiateren antar jeg det er ca to timers arbeid.

Endret av kupton
kupton skrev (38 minutter siden):

Nei, det er ikke andre konsekvenser. Antar at "kritisk informasjon" om deg, medisiner, allergier, viktige somatiske lidleser og blodtype, er lagret og kan finnes andre steder.

For psykiateren antar jeg det er ca to timers arbeid.

Jeg går til DPS og har mye/det meste lagret der skulle jeg tro. Så min journal hos privat er vel egentlig overflødig selv om det var han som var med meg i sykdommens startfase.

Det går ann å ta en kopi av journal ,før en stenger, og oppbevare den selv på en måte som en selv finner mest egnet.  Da har man ihvertfall noe å vise til vis en skulle ha behov senere. 

Anonymkode: 974b7...57e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...