Gå til innhold

Når man trives med sin vrangforestilling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det da en vrangforestilling /psykose dersom man liker å tro det man tror? Dersom det gjør en glad av å tenke på det? 

@kupton

Er det vanlig å like de? For leser bare om de som ikke liker det? Noen? 

Anonymkode: 44d82...78e

Jeg likte noe av det. 

Worriesome Plenty 2

Da jeg var innlagt på ett psykehjem så var det ei som hevdet hun var kongelig. Nåde den som utfordret henne på det. Hun hadde hatt denne vrangforestillingen i mange år. Jeg tror ikke hun led av den. Hun elsket å fortelle folk at hun var av nobel herkomst.

Vet om en ihvettfall. Han har mildt sagt grandiose tanker om seg selv, men han skal jo redde hele menneskeheten omtrent, så han sliter veldig med det ansvaret. For å si det sånn. Men han har vært sånn i mange år, så tror ikke at han vil ut av det. Han vet at han er psykotisk i klare øyeblikk, men han fungerer jo stort sett bra. 

Annonse

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (1 time siden):

De som har slike forestillinger må medisineres bedre.

Det er ikke alle som blir friske selv om de tar ap. Alle de på det sykehjemmet hun som sa seg kongelig bodde gikk på ap men de var syke helt zombier. Hun kongelige var faktisk den friskeste bortsett fra meg. Schizofreni kan være veldig ødeleggende. Og en stor del er kronikere, dvs har aldri friske perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...