Gå til innhold

Søke om lån i husbanken nå i år eller neste år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenker søke lån i husbanken og fikk høre fra en bekjent at det kan lønne seg å heller søke neste år enn nå fordi de har begrenset med lån å gi ut, så det er større sjanse for å få lån om jeg søker neste år? Noen som vet om dette stemmer? Burde jeg søke lån i år eller neste år? Og om jeg søker i år og får avslag kan jeg vel søke på nytt neste år? Eller?

Anonymkode: 0295f...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk nå. Hvis de ikke har midler nå, blir du bare satt i kø. Men får svar neste år. Det gir  ikke avslag pga deres beholdning i allfall. Det må være andre grunner til det.

Anonymkode: be03d...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligprisene går opp hele tiden, så jo fortere jo bedre. Det trenger heller ikke ta lang tid før du får lån, hvis du for eksempel har en leilighet du har lyst til å kjøpe kan gi gi deg lån i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De har nok brukt opp midler for i år. Vi ble ikke satt på venteliste men fikk avslag og oppfordring til å søke på nytt så tidlig som mulig på nyåret. Kan være ulikt i forskjellige kommuner kanskje. 

Anonymkode: bf6df...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...